Miért nincsenek az autókban is berúgókarok, mint a motorkerékpárokon?
Milyen jó lenne már ha mikor lemerül az aksi, mert már régi, vagy égve hagyott lámpa, vagy akármi miatt, télen a nagy hidegben, szóval, hogy nem lenne szükség másik autóra, hogy megbikázza... A motorkerékpároknál ilyen gond a büdös életbe nincs.
Én nagyon örülnék ennek. Csak a külcsín miatt nem alkalmazzák? Akkor legalább HASZON gépjárműveken lehetne.. Pl. igazi terepjárónál. Bármi lehet. Milyen gáz már ha nem indul a kocsi és mástól függ az ember. Nekem pl. már haldoklik az aksim, most fogom cserélni, mindig bikázni kell az autót h beinduljon, nem marad meg benne az elektromosság. Lenne berúgókar, tudnám tök nyugodtan használni.
Régen volt kurbli.
És azért nem lehet berúgni mint a motorokat mert egy autó motorja sokkal bonyolultabb szerkezet, tele van elektromos rendszerekkel, spéci szelepvezérlessel. A modernebb autókat már betolni sem szabad, mert tönkrevágja a katalizátort.
Aki meg nem cseréli a régi használhatatlan akksit, vagy égve felejt egy lámpát, annak meg tanulópénz.
Egy áttételes megoldással simán megoldható lenne, pl az önindítóval átellenes oldalon. Csak mivel a gyártók nem nagyon szeretnek variálni a blokkokon(van, hogy 30 éve teljesen ugyanaz a motorblokk, csak az elektromos bizbaszok száma növekedett rendesen, ahogy újabb autókba rakták őket)
És a gyártók a lehető legolcsóbb gyártásra törekednek.
A mai autók: hangzatos nevek, rengeteg extra, mindez jó gagyi alkatrészekből.
Nem berúgókart használtak az autókon, hanem kurblit. Berúgókart ugyanis nem tudtak volna hová szerelni, de a kurbli pont célszerű volt erre. Meg gyújtásállításra is.
Csak van vele két apró gond. Az egyik: egy mai, nagy sűrítésű 1.600-as motort ugyan be nem kurblizol, ha jéghideg (de egy nagyobbat sem). Egyszerűen nem vagy elég erős hozzá. Volt szerencsém 1200-as Zsigulit kurblizni: melegen is komoly sportteljesítmény, mire életre kelted, hidegen pedig gyakorlatilag lehetetlen megoldani. És az egy 40 éves, kis hengerűrtartalmú, a maiaknál kisebb sűrítésű motor volt.
A másik: hová teszed a kurblit egy elsőkerekes, keresztmotoros autón? A hosszmotorosokon a tűzfalon volt egy lyuk, itt bedugtad a kurblit, beakasztottad a főtengely végén az indítókörömbe, azt' megtekerted. Keresztmotornál a főtengely kicsivel az első tengely vonala előtt van. A kereket pedig mégsem szúrhatod át a kurblival egy indítás kedvéért.
"A motorkerékpároknál ilyen gond a büdös életbe nincs"
Elkeserítelek: van. Manapság egyre kevesebb motoron van berúgókar. Egy 800-1.000 köbcentis, 10-es fölötti sűrítésű böhömöt egyszerűen nem bírsz berúgni, nem vagy olyan erős. Illetve azon nem segít a rugdosás, hogy nincs szufla az akkuban és a motorvezérlés nem működik. Rugdoshatod, tekerheted ítéletnapig, ha nincs szikra és befecskendezés.
"Akkor legalább HASZON gépjárműveken lehetne.. Pl. igazi terepjárónál"
Meg fogsz lepődni: igazi terepjárókon általában van kurbli. Már ha nem pont ott van a csörlő. Ott rendkívül fontos, hogy a semmi közepén is indítani lehessen a motort. De megnézném én azt a sofőrt, aki egy közepes teherautó 6 literes dízelmotorját betekeri...
Az én motorom sincs berúgó kar. Elég nehéz lenne egyébként berúgni.
Engem az érdekelne, hogy akksi hiányában egy modernebb kocsi/motor ECU működését hogy képzeled el?
ez a hülye kérdés is csak téged aláz...
mert a modern autó motorok nem csak, karbulátor és dugattyúból áll...
Az utolsó nagyon bunkó válaszoló kivételével mindenkinek nagyon szépen köszönöm a nagyon-nagyon hasznos válaszát! Ment mindenkinek a Zöld, kivéve ugye... :)
Csak egy ötlet volt, eszembe jutott és ennyi. Azt hittem könnyebben megvalósítható. Múltkor láttam, hogy egy robogós égve felejtette a lámpáját a járművén és kétségbeesés helyett fogta és berúgta.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!