Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ahhoz hogy kompresszorosítsak...

Ahhoz hogy kompresszorosítsak egy autót ami egyébként szívó milyen papírmunkákkal jár?

Figyelt kérdés
pl egy szívódízelt egy kis eaton m24es kompresszorral.
2014. máj. 11. 11:02
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Először is, dízelen nem jó ötlet a kompresszorosítás, nem véletlenül nincsen gyárilag sem ilyen motor (most a dízelmozdonyok 2 ütemű dízeleit ne vegyük ide).

Másodszor kishazánkban ezt legfeljebb versenyautónak tudnád lepapírozni, magyarul irgalmatlan nagy szívás (tervdokumentációk, engedélyek). Normál személyautóként csak akkor ha gyárilag is létezett ilyen motorral szerelt autó a konkrét típusból.

2014. máj. 11. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Hát hogy ebben az országban semmit sem lehet... :D
2014. máj. 11. 11:24
 3/11 anonim ***** válasza:

Dehogynem lehet: add el és vegyél egy gyárilag kompresszorosat! Hidd el nagyságrendekkel kevesebb vesződséggel jár és akár egy misivel is több marad a zsebedben. Arról nem is beszélve, hogy közúton is használhatod majd.


Nem értem mért jönnek itt szinte naponta rendszeresen az ilyen kérdések, melyben szívó motort akarnak turbósítani, kompresszorosítani utólag. Higgyétek el, nem olyan jó ötlet az!

2014. máj. 11. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Attól tartok ez még "nyugaton" se lenne egyszerű.
2014. máj. 11. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Ha eltekintünk a szabálykövető magatartástól - de csak pár percre - és a technikai buktatóktól, akkor semmilyen papírmunkával nem jár. Vizsgán nem mérnek teljesítményt, a rendőr azt sem tudja mi az ... :D
2014. máj. 11. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Sőt, ha a rendőr kérdené mi ez a vonyító hang elég annyit felelned hogy te sem tudod, most viszed szerelőhöz. :D


Szívó dénesnél miért is nem ajánlott a kompresszoros feltöltés kedves első válaszoló? Technikailag semmi akadályát nem látom...

2014. máj. 11. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

-Mi ez a hang??

-Csapágyas.

-És mi az a nagy doboz?

-Jaaa az a vízpumpa... az csapágyas

2014. máj. 11. 19:09
 8/11 anonim ***** válasza:
Nos kedves kakszilajos! Azért nem ajánlott mert a dízelekben nincsen fojtószelep, legalábbis azzal a funkcióval mint a benzinesekben, tehát a kompresszor nyomása állandóan tölti a motort, még akkor is amikor nem kéne, vagyis alapjáraton és motorfék üzemben is. Na most ezzel az a gond hogy inkább káros mint hasznos, hisz feleslegesen tölti túl a hengereket a kompresszor, tehát így a nagyobb sűrítési végnyomás miatt nagyobb energiát igényel a motor átforgatása, vagyis a hatásfoka romlik, teljesen megváltozik a kocsi viselkedése, mert óriási lesz a motorfék, ez síkos úton nagy valószínűséggel okoz kerékblokkolást vagyis balesetveszélyessé válik. Ezen kívül egy motor kifejlesztése súlyos pénzeket emészt fel az autógyárak részéről. Ezt nem lehet okosban, kis költségből sufniban megcsinálni. Márpedig ha nem létezik gyárilag kompresszoros dízel (személyautóban) akkor nem lehet annak az alkatrészeit sem beépíteni. Ez hatalmas rizikót jelent felhasználói oldalon. Az üzemanyagrendszert is módosítani kell, na de hogyan? Ezeket a dolgokat mind ki kell tapasztalni, szakemert kell találni megfelelő műszerekkel aki össze tudja hangolni a rendszert. És itt elis érkeztem a kulcsszóhoz, a "rendszerhez". Csak abban érdemes gondolkodni, ha valamit tisztességesen akarunk megcsinálni az autón. Az nem jelent rendszerben való gondolkodást hogy felcsavarozunk valahogy egy valamilyen paraméterekkel rendelkező kompresszort a motorra. Ilyen csak a laikus, ámde élénk fantáziájú emberek fejében fordul meg.
2014. máj. 11. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Mert a turbódízelekben van fojtószelep? Ezt egyszerűen meg lehet oldani egy gázpedálállás érzékelővel és egy lefújószeleppel. Vagy ha továbbmegyünk lehet olyan kompresszort is venni ami mágneskuplungos, aztán egyszerűen csak leoldod pedálállástól függően, de hozzá lehet keverni a vezérléséhez a fordulatszámot.


Üzemanyag ellátáshoz elektromos adagoló, ebben elég széles szerintem a választék a tuningolt tdi-k miatt, és sok hozzáértő ember van. Nem hiszem hogy nehézség lenne beállítani hogy kompresszorral üzemeljen a motor, hisz légtömegmérő van a gyári tdi-ben is...

De attól tartok hogy a gyári adagolójával is tökéletesen működne a motor ha kicsit megnöveli az ember a befecskendezett üzemagyag mennyiséget.


Továbbá pont azt hagytad ki ami a legfontosabb, maga a szívó motor nem feltöltött üzemre lett tervezve, de ezen könnyen lehet segíteni alapból turbós motorral, vagy annak dugóival, dugattyú spricnikkel, hajtórudakkal, esetleg hengerfejjel, és a blokk így eredeti marad, de ez is csak akkor kivitelezhető ha volt belőle gyárilag turbós változat.


Itt a problémát nem a megvalósításban látom, hanem abban hogy a dízelt érdemesebb turbóval feltölteni, mert az nem közvetlen a főtengelyről veszi el a teljesítményt, hanem minimális fojtásként hat a kipufogóoldalról, hasznosítva a hulladék energiát. Tehát azt a 20-30 lóerőt amit nyersz vele majdnem el is veszted.

Benzineseknél érdemesebb mert lényegesen nagyobb plusz teljesítménye lesz a motornak mint amennyit elvesz a kompresszor.


Azt már meg sem említem hogy ismerek olyan embert aki K-Jet-es autót kompresszorosított, és tökéletesen működik.

https://www.youtube.com/watch?v=YDLuHwk9764

Ő az :D

2014. máj. 12. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Wazze, valamelyikünket pontozzátok már fel vagy le mert tök zavaró, hogy két név nélküli 77%-os van :D
2014. máj. 12. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!