Ahhoz hogy kompresszorosítsak egy autót ami egyébként szívó milyen papírmunkákkal jár?
Először is, dízelen nem jó ötlet a kompresszorosítás, nem véletlenül nincsen gyárilag sem ilyen motor (most a dízelmozdonyok 2 ütemű dízeleit ne vegyük ide).
Másodszor kishazánkban ezt legfeljebb versenyautónak tudnád lepapírozni, magyarul irgalmatlan nagy szívás (tervdokumentációk, engedélyek). Normál személyautóként csak akkor ha gyárilag is létezett ilyen motorral szerelt autó a konkrét típusból.
Dehogynem lehet: add el és vegyél egy gyárilag kompresszorosat! Hidd el nagyságrendekkel kevesebb vesződséggel jár és akár egy misivel is több marad a zsebedben. Arról nem is beszélve, hogy közúton is használhatod majd.
Nem értem mért jönnek itt szinte naponta rendszeresen az ilyen kérdések, melyben szívó motort akarnak turbósítani, kompresszorosítani utólag. Higgyétek el, nem olyan jó ötlet az!
Sőt, ha a rendőr kérdené mi ez a vonyító hang elég annyit felelned hogy te sem tudod, most viszed szerelőhöz. :D
Szívó dénesnél miért is nem ajánlott a kompresszoros feltöltés kedves első válaszoló? Technikailag semmi akadályát nem látom...
-Mi ez a hang??
-Csapágyas.
-És mi az a nagy doboz?
-Jaaa az a vízpumpa... az csapágyas
Mert a turbódízelekben van fojtószelep? Ezt egyszerűen meg lehet oldani egy gázpedálállás érzékelővel és egy lefújószeleppel. Vagy ha továbbmegyünk lehet olyan kompresszort is venni ami mágneskuplungos, aztán egyszerűen csak leoldod pedálállástól függően, de hozzá lehet keverni a vezérléséhez a fordulatszámot.
Üzemanyag ellátáshoz elektromos adagoló, ebben elég széles szerintem a választék a tuningolt tdi-k miatt, és sok hozzáértő ember van. Nem hiszem hogy nehézség lenne beállítani hogy kompresszorral üzemeljen a motor, hisz légtömegmérő van a gyári tdi-ben is...
De attól tartok hogy a gyári adagolójával is tökéletesen működne a motor ha kicsit megnöveli az ember a befecskendezett üzemagyag mennyiséget.
Továbbá pont azt hagytad ki ami a legfontosabb, maga a szívó motor nem feltöltött üzemre lett tervezve, de ezen könnyen lehet segíteni alapból turbós motorral, vagy annak dugóival, dugattyú spricnikkel, hajtórudakkal, esetleg hengerfejjel, és a blokk így eredeti marad, de ez is csak akkor kivitelezhető ha volt belőle gyárilag turbós változat.
Itt a problémát nem a megvalósításban látom, hanem abban hogy a dízelt érdemesebb turbóval feltölteni, mert az nem közvetlen a főtengelyről veszi el a teljesítményt, hanem minimális fojtásként hat a kipufogóoldalról, hasznosítva a hulladék energiát. Tehát azt a 20-30 lóerőt amit nyersz vele majdnem el is veszted.
Benzineseknél érdemesebb mert lényegesen nagyobb plusz teljesítménye lesz a motornak mint amennyit elvesz a kompresszor.
Azt már meg sem említem hogy ismerek olyan embert aki K-Jet-es autót kompresszorosított, és tökéletesen működik.
https://www.youtube.com/watch?v=YDLuHwk9764
Ő az :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!