1.5 dCi után TDI/TDCI/JTD/MJET?
Sziasztok!
Tavaly nyáron vásároltam egy 2002-es Renault Cliot 1,5 dCi (82 LE) motorral. Nagyon szerettem, nagyon jól fogyasztott, sajnos azért kellett rákölteni. Vezérműszíj-szett, fékek, téligumi, olajcsere de ezek csak a kötelező dolgok. A szervízben ahol ezeket elvégezték tájékoztattak, hogy ahogy tudok szabaduljak meg tőle mert hamarosan többet kell majd ráköltenem mint amennyit az autó ér tehát eladtam.
Most nagy dilemmában vagyok, hogy milyen utódja legyen, mindenképpen nagyobb autóban gondolkodok, elsősorban 600-900 ezer forintos autóról lenne szó (csak 200 ezer km alattikat nézek) amik szóba jöhetnek:
- VW GOLF 1,9 TDI (1999-, 90/110 LE)
- FORD FOCUS 1,8 TDCI (2002-, 90/115 LE)
- FORD MONDEO 2,0 TDCI (2001-, 115/131 LE)
- ALFA ROMEO 156 1,9 JTD (2001-, 105 LE)
Mindegyik motorról olvastam sok jót és sok rosszat is ilyen évjáratú autóknál. A legtöbb rosszat talán a TDCI-ről főleg az injektorcsere és a vele járó több százezres dolgok miatt. Nagyon tetszenek még az újabb FIAT BRAVOK az 1,9-es Multijet motorral. 2007-8-as autók és elég drágának tartom őket, az áruk 1,5-1,8 millió között mozog 70-120 ezer km-ekkel. Megéri hitelt felvenni és beruházni inkább egy megbízható fiatalabb Bravora, esetleg az előbb felsoroltabbakból fiatalabbat? Használni akarom az autót nem szerelőhöz hurcibálni... :)
Válaszokat előre is köszi!
Az én részemről ez nem "szánalmas dízelimádat". Van egy 2006-os Ford Focus családi autónk ami 1.6 benzines 115 pacival. Egyszerűen imádjuk, 0 km-el vettük anno, azóta mindenhova elvitt minket és lekopogjam semmi baja nem volt eddig a kötelező szervizeken kívül. Azt leszámítva hogy kicsit ÉHES! :)
És az ugyanilyen évjáratú (2001-2) mondjuk 4-es Golfok 1.6-os benzinben már jók? Azokkal nincs annyi gond mint a dízel társaival, főleg ha nem megyek vele olyan borzasztóan sokat?
Megnéztem most a benzineseket és rögtön találtam egy jó állapotú MAGYAR példányt törzskönyvvel 150 e km-el, 135-nél volt benne vezérműszíj csere, 3 hónapja kuplungtárcsa csere, a leírás alapján 10000-ként olaj és szűrők cseréje mindig megtörtént. Ha a leírtak igazak tényleg jó kis autó (2002/4, 789 ezer) :)
"Azt leszámítva hogy kicsit ÉHES! :) "
És ezen mit vigyorogsz ennyire? Épp az lenne a szardízel lényege, hogy keveset egyen, nem?
Az 1.6-os Golf sem fog kevesebbet enni, mint a Focus.
Ha ennyire lényeges szempont a fogyasztás, akkor nézz inkább egy ilyet:
Nem eszik sokat, cserébe nem is megy :D
Ezekben nincs se turbó, se kéttömegű lendkerék csak egy faék egyszerű EDCs szívódízel motor. Városban/helyben rohangálni tökéletesen megfelel, a fogyasztása is megáll 5,5 literben.
"Nem eszik sokat, cserébe nem is megy :D"
Köszi a választ, ezen jót nevettem! Annyira azért nem fontos a fogyasztás, hogy az autó ne menjen. Ekkora kasznihoz az a 68 LE elég gyengusznak tűnik még ha elmegy 4-5 literrel akkor is. :)
Összegezve: Annak tudatában, hogy évi kb. 8-10 ezer km-et mennék az autóval, sokat használnám városban, Golf 1.6 benzin vagy 1.9 TDI ? A benzines megeszi az átlag 7-8 litert viszont ennyi használat mellett hosszú távon nem kell annyit rákölteni? :)
Találtam egy nagyon jó magyar benzinest, amin most volt cserélve vezérműszíj, kuplung tehát nem kéne ilyenekkel foglalkozni egy ideig csak tankolni, de azt sokat! :D
Vagy itt egy szintén frissen szervizelt TDI, kicsit gyanúsan kevés de állítólag garantált km-el:
Köszönöm a válaszokat! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!