Kereskedőnél egy 1.200. 000. Ft-os autónál mennyit lehet alkudni, hogy még ne legyen pofátlanság?
1,5 éve vettem egy autót.
1,59M-ról indultunk. Az összes fékbetét, féktárcsa azonnali cserés volt, törött volt a hátsó felfüggesztés egyik spirálrugója. (Gyári sportfutóműves autó, tehát egy rugó sem két fillér hozzá.)
Ezen kívül az egyik fényszóró is cserés volt, állítómotor hiba miatt. Kanyarkövető, bi-xenon, közel 200.000Ft/db az ára.
A lényeg, 1,45M-ért odaadta volna a kereskedő.
Csakhogy közben felkutattam a tulajt, mivel az autó csak bizományban volt a kereskedőnél.
Ő csak a kereskedő jutalékát, állítólag 30.000Ft-ot volt hajlandó engedni még belőle.
Így végül 1,42-ért vettem meg, tehát 170.000Ft-ot sikerült lealkudni, de 300.000-at azonnal rá is kellett költenem az autóra.
Mit magyarázzak el? Úgy csinálod ahogy akarod, annyit engedsz amennyit akarsz.
Ezt csinálod? Én meg biztos nem vettem még használt autót...
most vettem nemrég az 5. autómat.
ebből egy volt, ami vadi új volt, szalonból hoztam ki, de még ott is alkudni próbáltam, meg egyéb kedvezményeket kicsikarni.
nos, ha te elmész egy használtautó kereskedéshez,ott az ALAP az alkudás.
én mindig úgy csináltam, hogy először a környékben körbejártam a kereskedéseket, ami tetszett kicsit alaposabban megnéztem.
majd 2-3 hetente visszamentem, és ha bizony ott volt másodjára és harmadjára is az autó, és jó állapotban is volt, na azokra alkudtam mindig!
és bizony, mivel neki áll benne a pénze, kitudja hogy előttem is mióta állt ott a kocsi, hajlandó lesz engedni.
ált 200 ezret sikerült is.
szóval én is 1 millióról indítanék, de nem is nagyon mennék feljebb.
Valaki írja már meg nekem, hogy azt mért kellett lepontozni, hogy egy hasonló áron kínált autó árából mennyit sikerült lelakudni?
Szerintem a kérdésre hasznosan válaszoltam, hiszen ez támpontot adhat a kérdezőnek.
szerintem azok pontoznak itt le mindenkit, akik alkudni sem mertek, vagy megpróbáltak, de a kereskedő látta rajtuk hogy megvezethetőek, és majdnem a kiindulási áron tudták csak megvenni az autót, magyarul semmit sem tudtak alkudni.
nem baj, ezt is tanulni kell, én első autó vásárlásomra egy szerelő ismerősöm vittem el, és a fentebb módszerrel vettem, amit feljebb leírtam, és bizony ott is elég sokat sikerült alkudni.
Aki valóban el akarja adni az autóját, az a piaci áron fogja árulni. A kereskedő is, akinek abból szokott a haszna eredni, hogy a piaci ár alatt veszi meg.
Ha egy autót JÓL beáraznak (tehát nem látványosan túlárazott), akkor az nagyjából a kora, futásteljesítménye és általános állapota alapján történik meg. Namost egy használtautónak az ára azért annyi, mert olyan, amilyen: Használt, kisebb, nagyobb kopásokkal, karcolásokkal, vagy horpadásokkal, stb.
Ehhez képest elmegyünk vevőként és a reális árából akarjuk levonatni még a legkisebb karcolás árát is. Mintha az ár kiindulópontja az lenne, hogy arra számítunk, hogy annyiért az autó olyan állapotban van, ahogy kigördült a gyártósorról. Ha kb. reális az ára, akkor csak az enged, akinek kell a pénz.
Ha túlárazott, abban az esetben kell alkudni. Lehet, hogy azért magas az ára, mert számít az alkudozási kényszerben szenvedő emberekre is az eladó.
Ebben a kérdésben szereplő esetben nem lehet megmondani, hogy mennyit lehet alkudni, mert nem tudjuk, hogy melyik autóról van szó, milyen az állapota, stb.
Én úgy tudom, hogy kb. 10%-ot (max) nem pofátlanság lealkudni, ez 120eFt.
Soha nem vettem még kereskedőnél semmit, így nem tudom, hogy mégis mit, merre, hogyan. Egyáltalán enged-e? Elvileg kellene neki, mert használt, tehát az összeg amiért veszed, az egy becsült érték (persze máshol is)...
1,1 milliós ajánlattal nem fogod lejártani magad.
Mindenből lehet és érdemes alkudni, normális határokon belül. Ha valakinek egy fillért sem sikerül lesírni, az általában nem azért van, mert az autó állapota nem ad rá okot, hanem mert béna fellépéssel a nepper tudtára adja, hogy balek és le lehet húzni.
Nem kell lenézni a legalja murvás telepes neppereket sem: lehet, hogy egy suttyó, aki kb. nyolc általánossal a zsebében még egy autó leírását sem képes összetákolni helyesírási hibák özöne nélkül, de ettől függetlenül megvan a magához való esze, mindenek előtt jó emberismerő. Ha bizonytalan vagy, azonnal levágja és bekeményít. Normális, határozott de nem pofátlan fellépéssel sokat el lehet érni.
A kérdéssel kapcsolatban: nem írtad, hogy milyen autó. Kopott a gumi, ok. De nem mindegy milyen méret! Ha egy Suzuki Swift 165/70 R14-es virslijei miatt kezdesz el sírni, akkor hülyének fog nézni (okkal). Ha egy BMW 205/65 R15-ös papucsait kell még megvenned pluszban, az már komoly kiadás, tehát alkualap lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!