Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A téli, nyári gumi kérdés...

A téli, nyári gumi kérdés ugyanott tart mint régen? Mik a vélemények a négyévszakos gumikról?

Figyelt kérdés

Régen ugye az volt, hogy nyáron nyári gumi az igaz, télen a téli. A négyévszakos nem jó, gagyi. Most is sokan ezt mondják.


Én nem akarnék bajlódni a dologgal, akarok venni egy jó Hankook négyévszakost, azt kész.


Mik a vélemények a a négyévszakos gumikról?


2014. szept. 10. 23:19
1 2
 1/11 Koplárovics Béci ***** válasza:

Még mindig ott tart a tudomány, hogy nyáron nyári, télen téli. Nem kötelező egyik sem (legalábbis Magyarországon), és sokan fogják itt is mondani, hogy ők csak az egyiket használják. Persze, lehet, nem mindenki fog mindjárt 6°C-ban az első kanyarban megölni valakit. Sőt az is lehet, hogy n+1 év alatt egyszer sem.

Négyévszakos gumi az tényleg az ami se itt, se ott nem az igazi, de működik. Ha nem vagy boyracer, óvatosan közlekedsz, tartasz rendes követési távolságot és nem egy öngyilkos-gyalogos környéken laksz, akkor valószinűleg nem lesz problémád. Viszont anyagilag nem feltétlen éri meg. Sűrűbben kell újat venni, mivel télen-nyáron fent van. Mire elhasználódna egy téli-nyári szett, addigra négyévszakosból több, mint 2 használódik el (nyáron az is jobban kopik, hasonlóan a télihez).

2014. szept. 10. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Dimbes-dombos helyen lakva nem tennél föl ilyen kérdést az első leesett hó után.
2014. szept. 11. 05:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Ok, tehát télit vegyek inkább most, hagyjam a négyévszakost?
2014. szept. 11. 07:38
 4/11 anonim ***** válasza:
Sok cikket lehet olvasni a neten szakemberektől, akik mindig elmondják, hogy lehetetlen jó minőségű gumikat készíteni négyévszakosban. A hőmérsékleti és útviszonyok különbözősége miatt képtelenség olyan mintázatú és keverékű gumit tervezni, ami kánikulában és havas fagyban is úgy teljesítsen, mint a nyárra és külön a télre tervezett gumik. Télen a mért próbák alatt egy jóminőségű téli gumival 40 km/h sebességnél 5,3 méterrel kevesebb a fékút. Ha a négyévszakos miatt tolsz meg egy előtted álló kocsit, már a kötelező biztosításod sem fogja kifizetni a károkozásod.
2014. szept. 11. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

"Ha a négyévszakos miatt tolsz meg egy előtted álló kocsit, már a kötelező biztosításod sem fogja kifizetni a károkozásod."

Persze, ha valakibe figyelmetlenségből megyek bele, akkor fizet, de ha figyelek, csak a gumi miatt nem tudok megállni, akkor nem fizetnek. Ez hülyeség, a kötelező pont arra van, hogy az általad okozott kárt térítsék.

2014. szept. 11. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

#5-re:


Változott a rendelet, miszerint: csak az út- és időjárási viszonyokra felkészített járművel lehet közlekedni. Az új meghatározás szerint a bordázatnak négy milliméternél mélyebbnek kell lennie, a biztosítók pedig a kötelező hatálya alá tartozó káreseteknél is figyelembe vehetik, hogy a balesetben résztvevő járműveken volt-e téli, vagy legalább négyévszakos gumi.


Emiatt a biztosító mérlegelni fogja, hogy térít, nem térít, vagy részben térít.

2014. szept. 11. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Akkor kérdem én, mit nem mérlegelhetnek a biztosítók, mert ennyi erővel bármibe bele lehet kötni? Tudtommal a kötelező biztosítás a vétkes felet biztosítja a károkozás erejéig. Most akkor mégis miért fizetek én kötelezőt, ha kvázi mindenbe beleköthetnek? Értem én, hogy vannak szabályok, meg kivételek, de itt nem arról van szó, hogy valaki rosszhiszeműen vagy szándékosan járt el.
2014. szept. 11. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 gomzoli ***** válasza:
Ezt a biztosítási témát szerintem úgy kell érteni, hogy aki saját hibájaként felróható gondatlanságot követ el azzal, hogy pl. 2 mm-es bordázatú nyári gumival közlekedik télen, és úgy kárt okoz, akkor a biztosító nem feltétlenül köteles a kárt téríteni, mert a károkozó előre látható kockázatokba ment bele a saját gondatlansága révén.
2014. szept. 11. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Sokat mondó, hogy egy négyévszakos gumaval 40 km/h sebességnél havas hideg időben 5,3 méterrel hosszabb a fékút. Ha a hátulról való belecsúszás emiatt következett be, akkor tuti mérlegelni fogja a biztosító a térítés mértékét, és nyári gumi esetén eleve meg fogja tagadni a kártérítést.
2014. szept. 11. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
70-80 lóerőig bevállalható a négyévszakos, pláne akkor, ha keveset mész, 10.000 km alatt évente.
2014. szept. 11. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!