Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kipörgő első kerekek indulásko...

Kipörgő első kerekek induláskor. Most nem okozott nagyobb gondot - de télen?

Figyelt kérdés
Szóval, történt velem egyszer, egy szép nyári napon, hogy "elaludtam" a zöldnél, éppen a rádióval babráltam. Azért, hogy ne dudáljanak le, gyorsabban akartam elindulni. Viszonylag hangosan szólt a zene, a fordulatszámmérőt nem figyeltem, így nem vettem észre azt, hogy túl nagy gázt adtam. A kerekek kipörögtek, sokkal jobban mint eddig bármikor, mivel most kicsúszott a dolog az ellenőrzésem alól. Az autó elkezdet keresztbe fordulni az úton. Nagyon megijedtem, de nem vesztettem el a fejem, kuplung, gázról le a lábam, kettes, majd folytattam az utam, ahogy kell. (Közben nézegettem körbe, hogy ki látta, ki néz most hülyének.) Mivel száraz volt az út, könnyedén megúsztam. De mi van ilyenkor télen, amikor akaratlanul is megeshet a dolog, bármennyire is vigyázom? Mit kell tennem, ha az autó megcsúszik, akár elinduláskor, akár menet közben? Jogsim októberben lesz egy éves, én akkor 19, tapasztalatom még nem túl sok. Szeretnék balesetmentesen közlekedni továbbra is, mint eddig tettem, még ha néha csajok előtt meg is pörgettem a kereket. (De nem úgy mint a fentebbi esetben.)
2008. aug. 9. 17:48
 1/7 anonim ***** válasza:

Valami sántít a történetben. Az első kerék meghajtású autó csak akkor fordul keresztbe az úton ha a kormány el van fordítva valamelyik irányba! Még akkor is ha kipörög a kerék. Esetleg még olyankor, ha nagyon nagy az út oldaldőlése! A hátsó kerekeseknek szokása oldalra kitörni a kipörgő kerekek miatt (pl. BMW, Mercedes), de azok is akkor, ha az első kerék nem egyenesben áll.


Jeges úton korrigálni egyszerű:

Első kerekes: gázadás, ellenkormányzás.

Hátsó kerekes: gázelvét, ellenkormányzás.

2008. aug. 9. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Első kerékmeghajtású autóról van szó, kormány egyenesben. Nem fordultam keresztbe, csak úgy éreztem, az autó orra elindul oldalirányban. Nem tudom, még velem ilyen sosem volt, csak azt írtam le, amit tapasztaltam. A tanácsokat köszönöm.
2008. aug. 9. 20:03
 3/7 anonim ***** válasza:
68%

valóban a hátsókerék meghajtású gépekre jellemző inkább a "kitörés", de előforulhat, hogy hullámosodott úton (és ez lámpák előtt elég gyakori)a kipörgő kerék "megpattan" és emiatt megindul oldalirányba az autó.

oldalirányú mecsúszás esetében alapvető, hogy NEM kormányzunk ellen!

a kormányt a megcsúszás irányába kell tekerni, és amikor már "fog" a kerék, csak akkor korrigálunk!

érdemes egy kicsit gyakorolni olyan helyen, ahol sem magunkban, sem másban nem okozhatunk kárt. (pl.: nagyméretű, üres parkoló)

azért kell a megcsúszás irányába kormányozni, mert, a megcsúszás idején mindegy, hogy milyen irányba áll a kerék, az autó a megezdett irányba csúszik, de amint fogni kezd a kerék, ha "ellenkormányzott", akkor hirtelen kezd irányt változtatni, ez nagy sebességnél akár felborulást is okozhat, de kis sebeségnél is veszélyes, mert -főleg a gyakorlatlan- vezető megijedhet a hirten irányváltoztatástól, emiatt hirtelen átrántja a kormányt a másik irányba (túlkormányoz)és könnyen végképp elveszítheti a jármű felett az uralmát.

2008. aug. 9. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Csúszó autónál az ellenkormányzás az autó uralma feletti szinte biztos elvesztést jelenti. A kormányt mindig csúszás irányában, kuplungolva és nem fékezve kell megvalósítani. Az előttem szóló nagyon jól leírta, hogy miért is veszélyes ellenkormányozni.


A másik megoldás: kisebb autóval kell "kezdeni". Minél nagyobb a teljesítmény, annál "könnyebb" kipörgetni a kereket.

2008. aug. 12. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm, nagyon hasznos dolgokat írtok. :) Az autó egyébként egy 1,4-es Daewoo Kalos sedan.
2008. aug. 12. 16:23
 6/7 anonim ***** válasza:

1.4 es, akkor az a motor bömbölhetett rendesen.

De sztem azért indult el a kerék ahogy pörgött ki, olyankor egy kicsit elkezd oldalra is menni az eleje, ilyenkor nem kell meg ijedni. Télen pedig ugyan úgy indulsz csak óvatosabban csúsztatod rá a kuplungot, és akkor nem lesz semmi gond, lejtős úton pedig ott a kézifékes elindulás.

Bocs ha már írtak előttem ilyet, de nem olvastam el kommenteket.

2008. aug. 12. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Majd ha mentetek már 1,5M kilométert rájöttök, hogy még mindig érhet meglepetés!
2008. aug. 25. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!