Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 50 köbcentis enduro motorom...

50 köbcentis enduro motorom Minarelli AM6 blokkja sokat fogyaszt, napi első indításnál túlpörög. Mi okozhatja a nagy fogyasztást, illetve a túlpörgést, ha leállítás után újra beindítva normális lesz az alapjárat?

Figyelt kérdés
Kicsit melegen is füstöl, de lejjebb nem lehet már venni az alapjáratot, mert akkor ledöglik. Lehet, hogy a dugattyú kopottsága miatt nagy a fogyasztás? Kicsit sok olaj jön ki az égéstérből is, okozhatja a kopott dugattyú azt is?
2014. okt. 11. 23:51
 1/2 joco5582 ***** válasza:

Nem hiszem. Próbálj meg visszaállítani mindent, amit elállítottál. Nem az alapjárat okoz jellemzően ilyen problémát, hanem például az autómata szivató, vagy ha manuális akkor az. Szét kellene szedni és meggyőződni, hogy az a hidegindító tényleg csak hidegen nyit-e. Meg kell alaposan takarítani, például féktisztítóval, kicserélni az elöregedett tömítéseket. Ilyesmi. Aztán meg kell nézni a benzinszintet a karbiban. Meggyőződni, hogy lezár-e a tűszelep, helyes-e a szint benne, vagy jó-e az úszó.


Általában működő motornál ritkán kell állítgatással orvosolni az ilyesmit, jobb lenne megkeresni azt, hogy mi okozhatta a hirtelen elváltozást.

Ha nem segít adok más ötletet, sok sikert :)

2014. okt. 14. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
A karbival voltak gondjaim korábban és akkor kapott egy új tűszelepet és egy új úszót is. Akkor takarítottam ki teljesen. Eresztett az úszóház fedél, de egy kisebb karbiról átraktam erre (formára megegyezik, csak ezen van túlfolyó pluszban). A szivató az manuális, de rendszerint először szivató nélkül szoktam próbálkozni az indítással (Dellorto PHBN 17,5). A különolajzást kiiktattam, mert szerintem sok olajat evett ezzel az új karbival, ezért most már én keverem a benzinhez, de semmit sem kötöttem le, tehát ugyanúgy húzom a gázkarral az olajpumpát, ugyanúgy be van kötve a karbiba, csak nem kap olajat a tartályból. Ez okozhat gondot? Valamint még annyit tudok, hogy ha jól emlékszem,akkor az előző 12-es torkú karbival nem pörgött fel indításnál, de azzal nagyon gyenge volt, nem tudtam elváltani a legfelsőbb fokozatot, azért is tettem rá ezt a nagyobbat, viszont ezzel eleinte lehörgött és megtelt benzinnnel, majd le is fulladt. Aztán az úszó, főfúvóka (74 talán?), tűszelep és alapjárati fúvóka cseréje után sikerült beállítani úgy, hogy pörögjön mint állat. A sok olaj pedig a nagyobb karbival jelentkezett először, ahogyan a felpörgés is. Kaphat esetleg fals levegőt valahonnan? A tűszelep megfelelően zár egyébként, mert nincs túlfolyásom, valamint az úszószinten állítani nem lehet, mert teljesen műanyag az úszó minden része.
2014. okt. 14. 10:23

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!