Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tudom egy autógenerátor...

Ügepesz kérdése:

Hogyan tudom egy autógenerátor gerjesztését úgy beállítani, hogy az folyton 12V-ot termeljen?

Figyelt kérdés
Autóvillamososok segítsetek! Autógenerátort szeretnék használni villamosenergia-termeléshez. Bontott generátor, nincs meg a feszültségszabályozója, külön csatlakozója van a csillagpontnak, a gerjesztésnek, és az akkunak. Autóakkut nem szeretnék tölteni vele, csak más eszközöket, az egész egy projektmunka, lényeg, hogy látszódjon, hogy tölt valamit. Hogyan tudnám a gerjesztést előállítani úgy, hogy 12-14V-ot ki tudjak szedni a generátorból? Mekkora gerjesztőáramot, és milyen kapcsolással kellene oda bevezetnem? Köszönöm!

2015. máj. 4. 22:03
 1/6 anonim ***** válasza:

A végére kicsit belezavarodtam, árammal akarod hajtani, hogy áramot termeljen?

Egyébként bármelyik bontóban találsz feszszabályzót. Még mindig az az egyszerűbb. Vagy a fordulatszámmal játszol és méred a feszültséget

2015. máj. 5. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 veterán vas ***** válasza:

Lehet, hogy nem akarsz tölteni, de akkor is kell egy áramforrás illetve egy "hely", ahová a termelt áramot elviszed. Legegyszerűbbet válaszd, pl. a Lada generátort, és egy különálló egyoszlopos hagyományos szabályzót. Az akku "+" pólusát összekötöd a generátor 30-as (csavaros) kivezetésével, a "-" pólust a generátor házával(rögzítésével). Ha nem akarsz kontroll izzót a töltésről a csillagpontot elfeledheted. A fesz.szabályzó 87-es pontját kösd össze szénkefe bevezetésével, a 15-ös pontra pedig vigyél "+" betápot egy biztosítékon keresztül.Ja, a szabályzó talpa is kapjon testet. Ennek így működni kell, ha meghajtod a generátort. A gerjesztőáramot majd intézi magának a szerkezet. :)

Aztán bővítheted az áramkört fogyasztókkal (izzó, fűtőmotor) és beiktathatsz feszmérőt a különbségek értékeléséhez.

2015. máj. 5. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Ha változik a terhelés(elektromos), változik a nyomaték igény a generátor tengelyén, amit folyamatosan kompenzálni kellene. Egy autó generátor tudtommal váltóáramot állít elő, amit egyenirányítani kell. (De vágjatok p#&án, ha tévednék). Szóval fesszab., egyenirányító mindenképpen kell.
2015. máj. 6. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 veterán vas ***** válasza:
Bizony! :) azért hívják váltóáramú generátornak, mert váltóáramot termel, de neked ezzel semmi teendőd, mert bele van építve a két dióda sor. 3 pozitívos és 3 negatívos. Még szét sem kell szedni, a hátsó pajzs szellőző furatain láthatod. Ezek elvégzik az egyenirányítást, így a kivezető csavaron már "készen" kapod a szabályozott egyenáramot.
2015. máj. 6. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a hozzászólásokat!

A megoldás az lett, hogy az alacsony költségvetés miatt építettem egy kis fesszabályzót, amely védi az akksit a magas feszültségtől, illetve visszavezeti a kellő gerjesztőáramot. Az én esetemben ez kb. 1A. Úgyhogy mindenképpen kellett neki akksi. Még azon gondolkodtam, hogy egy dinamót forgatva, belőle visszavezetve némi gerjesztést, el lehetne-e hanyagolni az akksit... (?) Nem próbáltam ki, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy állandó gerjesztésű generátor kellene, az lenne az igazi, mert most annyi veszteséget termel a cucc, hogy értelme nem sok van...

Az állandó gerjesztésű generátorokat meg viszik, mint a cukrot.

2015. máj. 10. 14:16
 6/6 veterán vas ***** válasza:

Zseni vagy csak ne hangoztasd, mert kiröhögnek.


(szegény Jedlik Ányos forog a sírjában)

2015. máj. 10. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!