Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » MZ ETZ 125/150 vélemények,...

MZ ETZ 125/150 vélemények, tapasztalatok, tippek?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Megfogalmazódott bennem, hogy vásárolok egy kis etz-t, ezért nyitottam ezt a topicok. Várok véleményeket, tapasztalatokat, élményeket ezekről a masinákról.

Előre is köszönöm mindenkinek, hogy szán rá időt, és segít nekem. :)



2015. jún. 22. 09:27
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Nah, a tapasztalati részével kezdek, aztán jönnek a tippek/tanácsok.

Amellett, hogy nem egy erőgép, 2 személlyel is elvitt, partot is mászott, túrázott is..nade, motorozni 1 személlyel lehet, kettővel max. közlekedni! :) Kényelmes az üléspozíció, egy kicsit magas a súlypont és könnyű a motor -emiatt zakóztam is párat miután visszaültem rá a 250-es ETZ után. Nagyon pörgős kis gép, szereti a fordulatot. A fogyasztása nálam 3-5 liter között volt, csuklóállástól, cuccoktól, személyektől függően természetesen. Kanyarokban a lábtartó előbb leért mint a tudás/a gép teljesítménye engedte volna, ezen egy kis hajlítással és fűrészeléssel lehet segíteni a dolgon. Mivel elég könnyű és "labilis" gép, ezért egy jó gumi nagyon sokat javít az élményen..igazi hasalós, kanyarvadász motoros fílinged lehet miután kitanultad mit bír. Az elektromos rendszere jó, a váltó jó, fék elég. Nem tudom igazából mire lennél kíváncsi, ami eszembe jut, azt gyorsan leírom. Természetesen kapni fogod tuti a kommenteket, hogy ne vegyél..vagy vehetsz de megbízhatatlan..ne foglalkozz velük! Én 4 évig hajtottam a kis ETZ-t minden hiba nélkül ( persze előtte rendberaktam teljesen és közben is mindent szemmel tartottam). Ha jól emlékszem akkor 5.ben a fordulatszám mérő és a km. óra nagyjából együtt mozog, mikor mindkettő spiccben van (felfelé áll) akkor 4.000/70kmh..asszem...Végsebesség: gyárilag 105kmh, de azért ezen jelentősen lehet javítani minimális "költséggel". Gyertyából NGK BP6HS amit csak akkor cseréltem mikor elkopott...többi általában nem szerette a használatot. Olajból félszintetikus, igazából mindenkinek más jön be. Néhány típust kerülni: AROL2T stb...ezek a régi "nagy nevű" vackok csak kormolnak füstölnek de nem kennek...hm...Élmények...hm..az volt jó pár! Jó is, rossz is..általában a jó a motor miatt, a rossz az én hibámból adódott. A formája nagyon szép, a lányok szerették..ez a jó élmény kategória :) Illetve mindenhova elvitt és nem kellett aggódnom haza is érek-e. Megjártam vele az egész Dunántúlt, napi 1-2-300 km-es túrákon is voltam. Egyszer a trafó tréfált meg a 2009-es MZ Club Hungary túrán, kaptam egyet az egyik klubtárstól és mentünk is tovább a gyors szervíz után. (Itt jegyezném meg, hogy nem emlékszem az idősebb úr nevére, de könnyet csal a szemembe mikor a "Mennyivel tartozom?"kérdésre a "Motorozz még sokáig" választ kaptam..) Na jah..az MZ-sek összetartóak..van néhány vadhajtása a motoros társadalomnak akik itt is kilógnak a sorból, de általában ők szoktak szerelni az árokparton egyedül 3:) ..Bármi kérdésed van nyugodtan tedd ám fel! :) ill. bemásolom egy másik kérdésre adott válaszom, leginkább a vásárlással kapcsolatosan lesz hasznos számodra. 250-es etkóról van szó, de megállja a helyét itt is. .Lehet, hogy az én maximalizmusomban van a hiba, de ha engem kérdezel, inkább építek meg kosárból egy romot, mint hozok helyre valamit amin már 12 sündisznó magyar tulajdonos kókányolása meg hozzá nem értése hagyta nyomát a közel 30 év alatt. Pont nemrég válaszoltam egy MZ-s kérdésre...bemásolom a válaszom, ha nem unatlak vele, talán hasznosnak ítéled: Valaki azt kérdezte, megéri-e 250-es ETZ-t venni manapság.

1. Megéri-e 250-es ETZ-t venni : Igen, akkor ha értesz hozzá és képes vagy elfogadni (szeretni), hogy bizony nem egy új motort veszel és ha csak nem a felső árkategóriás MZ-ket célzod meg, akkor bizony lesz vele munkád bőven, mire eléred azt a szintet, amire azt lehet mondani: -Oké, irány a tengerpart, tankolok és mehetünk! :)

2. Könnyebb-e szerelni? - Nem. Csak sokan azt hiszik értenek hozzá. Egy gyertya csere, esetleg megszakító állítás még oké, sikerülhet nagyjából...de amikor tényleg hibát produkál a motor, akkor megáll a tudomány és jön a : -próbáljuk meg szétkapni-ez csak egy MZ!- jobb esetben keresnek egy tanyasi szakit a pajta végében 2doboz cigi áráért kendácsol valamit rajt..a reakció ugyan az lesz: "Az MZ egy sz_r..soha többet..meg megbízhatatlan is, meg sokat eszik, meg széthullik, meg a Feribá megmondta, hogy neki régen vóót', az is sz_r vót'...- Érted mire próbálok kilyukadni? :) Ha JÓL van megcsinálva, HOZZÁÉRTŐvel, akkor JÓ, különben meg mindenki szid mindent, csak éppen magát nem, amiért spórolt aztán szíív...

3. Megbízható-e ? - Megbízható, ha te egy megbízható ember vagy! Mutasd a motorod megmondom ki vagy! :) Az előző részben leírtak alapján, ha rendbe van rakva és nincs elrontva akkor jó. 125-ös ETZ-vel 25.000 km-t mentem, 2szer cseréltem gyertyát,1 db H4-es izzót, 1db index izzót, meg 10.000 után olajat és ennyi...illetve 5.000 km-enként ellenőriztem a gyújtást. És ha kellett akkor utánállítottam.

Az első 250-es ETZ motorkerékpárommal voltam Horvátországban, Romániában, ill. az országon belül elég sok helyen + a mindennapokban is ezt használtam..durván 40.000 ment bele, volt benne 2 defekt és a szokásos itt is-olaj,gyertya, csavarok meghúzása mert kirázkódik ( a gyújtása elektronikus, eddig ezzel nem volt gondom, egyszer kell beállítani).

Most vettem egy másik 250-est, eddig 2.000 km került bele...

És ITT a lényeg: Megvettem, átnéztem, kijavítottam, felújítottam..sok idő és bizony egy "közepes adag" pénz...megtérülő befektetés ugyanis megbízható! :) Ha valami problémám akadt, soha nem a motor a hibás, max én, amiért "Hogy nem vehettem észre!?"...szóval érted...ez elhivatottság kérdése.. Így boldog társ a mindennapokban és olcsón fenntartható és kényelmes és kezes és keveset fogyaszt..

4. Alkatrész van-e? - Igen van..a legnagyobb baj, hogy igazi MZ fanatikusnak kell lenned, hogy kiszűrjed a sok gyártó közül melyik árul selejtet és honnan / hogyan lehet jó alkatrészeket beszerezni hozzá...sajnos amit a boltban kapsz általában elég gyenge minőség. De ott az MZ Club , az MZ fórum stb...általánosságban elmondható, hogy segítőkész és összetartó banda..:)

2015. jún. 23. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Próbálj olyat találni ami eredeti állapotában van még gyári üléshuzattal és már tranzisztoros a gyujtása. Ha lehet 150 es legyen de inkább egy 125 ös penge és majd megfúratod mint egy 150 es f@s. A biztosítéktáblát rendbe kell tenni mert szerzi az embert szivatni. A tőltésre rá kell mérni és annak megfelelően cselekedni. Váltóba ajánlom a repsol 10w40 váltó olajat. Telószimering cserét és repsol 10w villa olajat.sok bohóckodás eredménye lehet a blokk jobb oldalra való elcsavarodása. Imádni való motor ha jó a hozzá állás és költessz rá ha azt kívánja nem pedig gányolsz. És nem árt ha lehaverizol egy rutinrókával.
2015. jún. 23. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Első vagyok, egyetértek maximálisan azzal amit írtál utolsó. A tranzisztor kivételével...ha az bedöglik tolás van :D Évekig favorizáltam...aztán egyszer megadta magát..pont isten háta mögött pont szerszám és tartalék alkatrész nélkül..pont este...Fuhh..
2015. jún. 23. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Eggyütt érzek veled. Ilyen után én is a kalapácsosra voksolnék.
2015. jún. 23. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, főleg, hogy ilyen terjedelmesek és segítőkészek voltak. Köszönöm!
2015. jún. 23. 20:55

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!