Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízeleknél tényleg szokott...

A dízeleknél tényleg szokott lenni valami probléma 150 000 km után a rossz minőségű gázolaj miatt? Az segítene ha állandóan teli tankal járnék?

Figyelt kérdés
2015. jún. 25. 11:35
 1/3 anonim ***** válasza:
0%
Arról van szó hogy a kutakon a tárolt üzemanyag a földbe ásott tartályokban van onnan jutnak fel a kútfejekbe ezekből tankolsz.A földbe ásott tartályokban a nem megfelelő karbantartás ill a régi anyagok használata miatt kondenzvíz,pára keletkezik,ez kicsapodik keveredik a tárolt üzemanyaggal,gyakorlatilag azzal egyenértékű mintha vizeznék az üzemanyagot.Profit orientált magatartás miatt nem fognkak a kutak korszerűbb tartályokat letenni a földbe addig míg a jelenlegiek el nem rohadnak,gondolhatod több napos kiesés lenne,ezért vannak a karbantartások amik kétes sikerűek.A dízel rendszer érzékenyebb a vizes üzemanyag témára ,de a teli tank nem segít,egyetlen egy magyar kút hálozaton ajánlják hogy tankolj dizelt mivel ott korszerű tartály rendszer van,nem csapodik ki a víz illete a talajvíz sem diffundál bele a tartályba.
2015. jún. 25. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
36%

Magyarországon nem rossz minőségű a gázolaj.

A (főként a közös nyomócsöves) dízeleknél ajánlatos ha nem is mindig teli tankkal, de úgy járni, hogy legalább nagyadig mindig legyen a tankban gázolaj.Ez azért van, mert a dízeleknél az üzemanyagrendszerben lévő gázolajnak nem az egésze használódik fel egy befecskendezési periódus során, hanem a maradék visszafolyik a tankba.Igen ám, de ez a visszafolyó gázolaj meleg, mert a bef. rendszerben hő keletkezik (CR dízelnél kb. 2000 bar-os nyomás miatt kifejezetten sok).A meleg gázolaj a tankban hömérsékletkülönbséget hoz létre, és a tankban lévő levegőből a tank falára kicsapódik a vízpára.A víz előbb-utóbb bejut a rendszerbe, ahol a magas hőmérséklet miatt hirtelen felforr, és a keletkező gőz hosszútávon el tud roncsolni bizonyos alkatrészeket a bef.rendszerben. Ha mindig sok gázolajjal jársz, akkor a visszafolyó gázolaj nem tud jelentős hömérséklet változást létrehozni, mivel 30 liter gázolajat nem fog tudni felmelegíteni, viszont 3 litert már elég könnyen. Így ki lehet tolni elég hosszúra a CR rendszer élettartamát.

Az pedig, hogy 150.000-nél probléma lesz, az hülyeség.Egy idióta tulaj 30.000 km alatt ki tudja nyírni a motort (de legalább annyira elb.szni, hogy ne érje meg megcsináltatni), egy gondos tulaj pedig sokszázezret beletesz jelentős hiba nélkül.

Remélem segítettem.

2015. jún. 25. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Kutakon jó gázolajat kapsz már. Ha otthon fusizol abból lehet gond inkább. A benzinesek ugyanúgy érzékenyek a rossz üzemanyagra
2015. jún. 25. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!