Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akkumulátor töltésnél melyik...

Akkumulátor töltésnél melyik sarut kell lehúzni?

Figyelt kérdés

Azt olvastam, hogy akkumulátor kiszereléskor negatív le, pozitív le, beszereléskor pozitív fel, negatív fel.

Viszont én most tölteni szeretném, viszont nem vagyok biztos benne, hogy melyiket kell lehúzni. (Úgy rémlik, hogy az elektronika megóvása érdekében illik lehúzni.)


Köszönöm.



#akkumulátor #töltés #saru #saru lehúzása #saru eltávolítása #pozitív saru #negatív saru
2015. okt. 3. 12:26
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:
Mondjuk ha abból indulok ki, hogy kiszereléskor negatívot kell lehúzni először, akkor most is azt tenném.
2015. okt. 3. 12:49
 2/13 anonim ***** válasza:
34%
Ki és be szerelésnél is teljesen mindegy,h milyen sorremdben szeded le meg ilyenkor sem számít,h melyiket szeded le mivel a negatív teljesen hasztalan a pozitív polaritás nélkül és fordítva...elég ha az egyiket lekapod csak arra digyelj,h ha a pozitívot szeded le akkor a kulcsal ne érj fém felületéhez az autónak mert szikrázni fog ugyanis az autóknál a negatív vezető atest...
2015. okt. 3. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 dirtboy ***** válasza:
76%

nem tudom az újabb elektronikus kütyük hogy vannak de egy micro procis töltővel biztos hogy nem kell sarukat lehúzogatni ahhoz hogy töltsd.

egy sima hagyományos ami magasabb feszre felmegy azzal nem tudom a mai modern autós kütyük hogy viselkednek de szerintem ott sem igen okozna gondot.

villamosságis meg tudná mondani.


amúgy ja mindegy hogy hogy rakod vissza,egyik nincs a másik nélkül,egyébként én izzón keresztül raknám fel ha már leveszem.

2015. okt. 3. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Első vagyok és egyébként "villamosságis" :) minden töltő magasabb fesszel tölti az aksit de a generátor is...nagyjából 13,8 v fesszel töltődik minden autó...persze van ami 14,2-3...lényegtelen...az áram erősség a lényeg azt pedig úgy kell néznih az aksid amperóra tartományának 1/10 e kell h legyen vagy maximum a fele de akkor már keményen melegszik az aksi meg az hosszú távon káros..tehát egy 55 A/h-s aksit 5.5-7 amperral a leg egészségesebb tölteni.A sarukat meg hagyd fent mert ha leszeded az okozhat galibát pl rádió kód,riasztó,kp zár...stb
2015. okt. 3. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek!

1 illetve 2 éve is volt töltve, ugyanezzel a töltővel és a saru le volt húzva, de már nem emlékszem melyik (nem én csináltam).

2015. okt. 3. 13:24
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Cbres: egyáltalán nem mindegy milyen sorrendben szeded le, vagy rakod vissza. Negatívval kell kezdeni a lekötést, és visszakötni is azt kell később.

Miért? Mert ha a pozitívval kezded, akkor a pozitív saru csavarja környékén minden negatív (test) potenciálon van, nagyon kell vigyázni a villáskulccsal, mihez akar épp hozzáérni. Ha a negatívval kezded, hozzáérhetsz akármihez, nincs semmi gond. Ha lehúztad a negatív sarut, utána már a pozitívnál sem kell semmire vigyázni, hozzáérhetsz a villáskulccsal akármelyik fém alkatrészhez.


Visszarakásnál ugyanez az oka, hogy miért a pozitívat először.

2015. okt. 3. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Kedves 6. hozzászóló: Töltésnél mi a helyzet?
2015. okt. 3. 13:59
 8/13 anonim ***** válasza:
Egy intelligens töltőnél (ami figyeli a töltési feszültséget, töltőáramot) nem kell leszedni semmit, töltheted úgy hogy rajta vannak a saruk. Jó, ha olyan krokodilcsipesz van a kábel végén, ami mindenhol szigetelt, csak a pofa fogai vannak fémből.
2015. okt. 3. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Ha olyan a kocsi kapcsolása, hogy a szivargyújtó mindig áram alatt van, lehet akár használni szivargyújtón keresztül működő csepptöltőt. Készen nem láttam (nem is kerestem), ismerősnek csináltam egy pár száz milliamperes adapertből, 13,6 V max. 100 mA-el töltött. CSonta merült akkuban két nap alatt összejött egy indításnyi töltés.
2015. okt. 3. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
49%
13:48...szerintem írtam h vigyázzon a kukcsal és aztis írtam azthiszem,h autó villamosságis vagyok tehát techinailag az emveri ügyetlenséget ekintve persze nem mindegy de működését nézve lényegtelen...
2015. okt. 3. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2022, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!