Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem kéne legalább autópályákon...

Nem kéne legalább autópályákon emelni a határokat?

Figyelt kérdés

Ingázok No és Mo között, jó mondjuk osztrák szakasz sem jobb, de nem lenne már időszerű emelni kicsit ezt a 130-as határt?

Németeknél nincs korlátozás, viszont a statisztikák szerint mégis kevesebb a baleset az autópályákon...

Valahogy azért elég markáns a különbség, mikor az ember 190-200 helyett 130-al kell jöjjön, már ami az időt jelenti.


30 éve még oké, amúgy se nagyon mentek az átlag autók többet, de azért egy kis idő azóta már eltelt, szinte minden autóval kényelmesen lehet 160+ utazni...



2015. okt. 17. 07:37
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
100%

Egyrészt a 130 és a 180 között idöben 1000 km-en max fél órát nyerhet valaki, ami nem igazán jelentös 10-12 órás út alatt.

Másrészt az nem igaz, hogy a német autópályákon kevesebb a baleset, éppen ellenkezöleg, az osztrákoknál a legjobb a statisztika.

Harmadszor nem ártana tudnod, hogy a fékút a sebességgel négyzetesen növekszik, azaz ha ennyivel gyorsabban mennél, akkor a fékut sokkal nagyobb mértékben nö, ami miatt a ráfutásos balesetek száma és súlyossága igencsak fokozódik.

2015. okt. 17. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
100%
1esnek teljesen igaza van. Elég sok így is a tahó az utakon, el sem merem képzelni mi lenne egy no-limit autópályán. Külső sáv 90 a kamionok miatt, belső meg 200? Magyar viszonyok között garantált a sorozatos tömegszerencsétlenség
2015. okt. 17. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
100%

Èn is németországban élek. Ugye azt hozzá kell tenni, hogy az osztrákoknak és a magyaroknak szuper autópályáik vannak(mi mentünk párzsor szlovák, cseh részen is és azok nagyon elmaradott autópályák még mindig).

Az osztrákoknál nem tudom miért nem vezetik be. De Mo-n megértem. Magyarországon még mindig rengeteg a kis kapacítású autó, amivel ha kielözöl kell egy jó nagy idö mire felgyorsul 130-ra. Sok autó még többet nagyon nem is bír. Németeknél nincsen olyan sok kisteljesítményö autó, ott a kicsi autók is egy nagyobb motorral ellátottak, vagyis ha elözni kell a pályán gyorsan tud gyorsítani. Pl nagynénémnek van egy szuper kis poloja, de a legkisebbet rendelte meg, hiába nyomsz neki gázt kell egy kis idö mire 140-ra felgyorsul, és ilyen autókból rengeteg van, söt talán nagytöbbségben ilyen kisteljesítményü autók vannak.

Ha mész 200-al a pályán és még messze is kielöz egy ilyen kisteljesitményü autó, simán bele futhatsz.

2015. okt. 17. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
100%

A már leírtakhoz: A német no limitből annyi az igaz, hogy az ajánlott legnagyobb sebesség 130 km/óra. Ha túlléped, nem büntetnek érte, de ez a te döntésed volt baleset esetén is. Azaz, ha baj történik, akkor figyelembe fogják venni a gyorshajtást.


Más: Német viszonyokat nem ismerem, de végig jöttem a gyenge kocsimmal osztrák pályán úgy, hogy semmi gond nem volt. A magyar szakaszon összefüggő sort el kezdtem előzni, úgy, hogy előttem is mentek belsőben. Az én sebességem GPS szerint 135 volt, s az előttem menőké is. Fél perc után utolért egy barom, s úgy jött a seggemben, hogy szinte összeértünk (a kocsi elejéből semmit sem láttam). Osztrákoknál ez teljesen képtelenség.

Hogy ennek mi köze a kérdésedhez? A jó minőségű pályákhoz nagyobb arányban kellene jó autó is, s kulturált vezetők is.

2015. okt. 17. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 Lupi00 ***** válasza:
17%
Én is járok ki északra és az első kettő átgondolhatná mekkora baromságot írt. 50km\ó különbség 1000km-én több mint 2,5 óra különbség. 1200 km egyedül letolva a végén kemény! Sokat számít 2-3 óra. Tolni kell!
2015. okt. 17. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 szántóvető ***** válasza:
100%

tehát elismered hogy nálunk több a baleset,mégis emelnéd a sebességhatárokat.sajnos a Magyar közlekedési kultúra a legrosszabb az eu-n belül,ennyi bizonyításkényszeres önjelölt versenyző sehol máshol nincs.így aztán káoszhoz vezetne ha megemelnék a limitet,folyamatos lezárások lennének balesetek miatt.

"szinte minden autóval kényelmesen lehet 160+ utazni..."-ezt mondd meg az én 1.4-es 100 lovas autómnak is.de még az 1.6-os szívó is kevés ehhez,márpedig arányait tekintve ezekből az autókból igen sok van forgalomban nálunk.

2015. okt. 17. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 Beviz Elek ***** válasza:
37%

Nálunk ilyet nem lehet és nem is ajánlatos.


3 fő csoportra oszthatóak nálunk a sofőrök.

Az egyik, kis rész az őrült, veszélyes száguldozó.

A másik tud vezetni, tudja hogy mit lehet és mit nem veszélytelenül. Pl az újabb közép és felsőkategóriás kocsikkal nyugodtan lehet menni 180-200-at mert stabil, biztonságos.

A harmadik pedig a szerencsétlen aki 2kézzel kapaszkodik a kormányba, a sebességhatárt csak jó esetben, ritkán éri el, mert az nagyon veszélyes, feltartja a kamionokat is és rázza az öklét ha 10 percig szunyókál a belső sávban és a bunkó Béjemvés rá mer villantani. Rossz esetben még fékezget is mert jogai meg a kicsi lelke sérül.


Sajnos a 3. nem jön ki egyik csoporttal sem!


Ezelőtt 2-3 évvel Romániában láttam, mikor 2 sávos úton (+széles LEÁLLÓSÁV), a papi a megpakolt Daciával gurult a leállón, buszok, bunkó Passatosok, Béjemvések és mindenki más előzte, szembe a lovaskocsi a leállósávon és őt is előzték. Ez nem egyedi eset, ha valaki lassú, akkor ne tartsa fel a sort, hagyja menni a többieket! Takarodjon le jobbra, ne a jogaiért pampogjon és szidja azt aki haladni akar!

2015. okt. 17. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
100%

"Ezelőtt 2-3 évvel Romániában láttam, mikor 2 sávos úton (+széles LEÁLLÓSÁV), a papi a megpakolt Daciával gurult a leállón, buszok, bunkó Passatosok, Béjemvések és mindenki más előzte, szembe a lovaskocsi a leállósávon és őt is előzték. "


Nálunk ez nagyon gyakori, sok ilyen utat építettek, hogy 4 sáv elférne rajta, de csak 2 sávos + leállósáv. Én személy szerint utálom, mert szerintem k**va veszélyes, mert akik a leállósávban szoktak gurulgatni, soha nem tudom, hogy mit akarnak, félek előzni. De tény hogy mindenki aki lassabb, az lehúzódik.

Amúgy meg én is járok sokat Mo-n, meg nyugatra is megyek. Megmondom őszintén, szoktam tolni, faluban sem tartom az 50-et mindig, pályán sokszor 200 is megvan. Viszont mégsem akarnám hogy emeljék a határokat. Faluban így is mindenki 70-80-al megy, ha emelnék 70-re a határt, akkor már 90-100-al menne mindenki. Pályán is ha 160-ra emelnék, akkor már az is menne 180-190-el, aki ddig soha nem ment ilyen sebességgel. Tehát minden második autó 200 körül menne. Ez már veszélyes lenne.

2015. okt. 17. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 szántóvető ***** válasza:
100%
8-as te romániai vagy?nagyon irigylem a románok útépítéshez való hozzáállását mert marha széles utakat építenek,3 autó kényelmesen elfér egymás mellett.már 15 évvel ezelőtt rácsodálkoztam az utatokra mikor Nagylakról mentem Aradra,egész szépen lehetett előzgetni még akkor is ha kamion jött szembe.azóta mondjuk sok idő eltelt és a Magyar úthálózat csak visszafele fejlődött.egyre keskenyebb utak épülnek amin éppen elfér két teherautó,20 centis hiba nem fér bele mert vagy a tükör bánja vagy a padkára szalad le a jármű ami csak sima döngölt föld.
2015. okt. 17. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 Beviz Elek ***** válasza:

#8


Lakott területen annyit változtatnék, hogy nem mindegy hogy a fűúton mész végig vagy pedig egy kis mellékutcában. Főúton 60-70 is lehetne (Mo.-n traffihatár alatt autózunk jellemzően mert drága a csekk), de mellékutcában a 40 is jó.


Nekem nagyon tetszik az, hogy nem öklöt rázunk a gyorsabbaknak, hanem hagyjuk hogy nyugodtan menjenek, nem zavarjuk egymást.

Mi mamámékhoz járunk ki, a helyiek (függetlenül hogy magyarok vagy románok), mindig tudtak értelmesen közlekedni. Egy terepjáró szivatott és gyorsított 160ig ha kimentem előzni, egy magyar rendszámos....


Ott, ha elnézed az előzést, akkor mindenki félti a kis seggét, beleugranak a fékbe és megy mindenki a dolgára. Ha itt nézed el, akkor nappal végig villognak és nyomják a gázt, éjszaka felkapcsolják a reflektort hogy ne láss... Zsenik!

2015. okt. 17. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!