Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autóba főtengely esztergálás...

Autóba főtengely esztergálás lehetséges? Mert sehol se kapni

Figyelt kérdés
2016. márc. 31. 21:47
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
Még mindig a bontott a tipp, mármint a teljes motor ha csak tengley nincs.
2016. márc. 31. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
túlméretes csapágy, hozzá reszelik és kész. itt egy ház mellék épületében csinálja 1 csávó kb mióta megszületett. De nem is egy luxus környezet. nem hiszem h nincs olyan aki nem tudná.
2016. ápr. 1. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 szántóvető ***** válasza:
29%
renault márkaszervizt próbáltad már?nehéz elhinni hogy nincs hozzá főtengely,nem olyan öreg autó ez még.
2016. ápr. 1. 03:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:
1 éve elszaladt az ékszij begyűrte és szelepektől kezdve mindent szét cseszett felújitottuk de főtengely nem volt akkor sem ezért maradt a régi kicsit hallani lehett akkor kattog a motorba mert kopott volt most pedig a kopás miatt a motorba letőrt nem tudom honnan egy darab
2016. ápr. 1. 06:19
 15/18 anonim ***** válasza:
62%
Bontottat és felújítani, ha fel kell! Vannak ezzel foglalkozó vállalkozások, egészen pontosan köszörüléssel hozzák újszerű állapotba a csapágyazott felületeket, természetesen ehhez majd javítóméretű csapágy(sor) is kell.
2016. ápr. 1. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 szeki28 válasza:

Hello!



Akkor most lássuk a valódi válaszokat:


Igen természetesen lehetséges, eleve az esztergályos szakmának része a többszörösen eltolt középpontú munkadarab esztergálása. (Vagy valami ilyesmi a neve.)


A kisszériában készülő motorok főtengelyei készülnek így.

Például különleges hajók, munkagépek motorjai, vagy a klasszikus Lamborghini motorok forgattyústengelyei mind egy darabból kerültek lefaragásra. Természetesen a Forma-1 ben, -amíg nem volt ilyen ripacs az egész és léteztek valódi motorkészítő manufaktúrák- számos tengelyt így készítettek.


A kovácsolásról pedig annyit, hogy nem azért alkalmazzák mert olyan jó lenne egy ház áráért venni egy 100 tonnás gépet ami szarrá ver egy tűzforró anyagot, hanem mert gazdaságos a tömeggyártásban, ha 1-2 perc alatt elkészül egy komplett tengely, így évente több százezret lehet legyártani. A kovácsolt, öntött alkatrészek kizárólag ezért léteznek, nem azért mert jó minőséget lehet velük készíteni. (Valaki azt a baromságot írta, hogy a forgácsolt tengely eltörik...)


A gyártás folyamán azonban figyelembe kell venni a nagy mennyiségű forgács keletkezését, például egy készen 20 kilós tengely, egy kb. 80-90 kilós nyersdarabból készül, ráadásul vélhetően nem lehet megúszni valamilyen nemesacél alkalmazását sem.


Ez meglehetősen sok munkaóra, így egy komplett tengely gyártása minden bizonnyal több százezres tétel.


Pontos árakhoz egy megfelelő forgácsoló szakemberhez kell fordulni.


Remélem tudtam valamennyire segíteni az elméletben, vagy eligazítani azokat akik hasonló projektet terveznek.

2016. júl. 20. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

Sajnos a fenti handabandától eltekintve még tény, hogy a kovácsolás az anyag kristályszerkezetét "hajtogatja be" az adott formába, míg az esztergálás nem.

Az esztergált főtengely rövid életű játék, ennyi.

Egy gépészmérnöknek jobban hiszek, mint egy fotelfizikus megmondóembernek.

2016. júl. 20. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

16- os. Mit osztod itt az észt, mikor neked sincs???

A kovácsolás nem csak a nyersanyagtúlnyúlás optimalizálása kiatt vsn. Sőt! Az anyagszerkezet, a fizikai igénybevétellel szembeni sokkal magasabb ellenállás létrehozása a cél. Egy esztergált, hőkezelés, esetleg görgőzés nélküli főtengely az első nagyobb igénybevétel esetén megnyekkenne.

Erről jut eszembe: a görgőzésről hallottál már? Nem hinném.

2016. júl. 20. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!