Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gépjármű klíma kompresszor...

Gépjármű klíma kompresszor mágneskuplungja és maga a kompresszor test kímélése? Többi lent.

Figyelt kérdés
Akkor rögtön belevágnék hogy tulajdonképpen mi is érdekelne ezzel kapcsolatban. Adott egy jármű aminek imbolygótárcsás kompresszora van ami mágnes kuplunggal köti össze a külső meghajtást a belsővel ,tehát ha feszültséget kap a tekercs akkor működik, a lényegi kérdésem pont az ,mert ez nem olyan hogy finoman engedi "ki" a kuplungot hanem egyszerűen mintha leugrana róla, attól félek hogy ha magas fordulaton megy a motor pl autópályán 3500al forog a főtengelye ezzel együtt ugye a kompresszor ékszíjtárcsája is csak befelé még nincs meghajtás, ha benyomom az AC gombot (manuális klímáról van szó) akkor bekapcsol ,de nem szedi szét a kompresszor belsejét ez a hirtelen 0-fordulatról 3500RPM? Ilyenkor mit tudnék tenni? Attól tartok hogy széttörik már elnézést a szóhasználatért eléggé drága és veszélyes a környezetre ha szivárogna belőle az anyag így szeretném valahogy a pénztárcámat és a környezetemet is kímélni. Mit javasoltok mikor kapcsoljam be? vagy ha már megyek 130-al akkor nyomjam be a kuplungot lépjek le a gázról és amikor visszaesik a motor fordulat alapjáratra (800RPM) akkor kapcsoljam be majd engedjem ki szép finoman a kuplungot majd adjak gázt hogy akkor a teljesítmény is meglegyen ne csak a fordulat?

2016. jún. 26. 13:54
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

Tévedés, hogy benyomod az A/C gombot és onnantól folyamatosan össze van kapcsolva a kompresszor a hajtással. Mivel a kompresszor teljesítménye nincs szabályozva, a vezérlés ki be kapcsolgatja a kuplungot menet közben is.

Tegyük fel 4000 a fordulat pályán, szinte megvan a max hűtőteljesítmény, de a befúvó ventilátor csak 1-es fokozaton van. Nincs hova eltüntetni ennyi hideget.. A benti hőcserélőn van egy fagyásérzékelő, ami 2-3 fok körül lelövi a kompresszort. Majd ha visszamelegedett, újra bekapcsol.

Ezt meg tudod nézni álló helyzetben is. 1-es ventilátor fokozat mellett 1-2 perc után tiltani fog a kompresszor.

2016. jún. 26. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 Tomcatters ***** válasza:
Persze h nincs folyamatosan kapcsolva :) Csak akkor kapcsolja az ecu a kuplungot ha kell ,es addig ameddig kell ki-be
2016. jún. 26. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 JulesTS ***** válasza:

Van még valami amiről nem tudsz...

A legtöbb autó padlógázra lekapcsolja a klímát, hogy a gyorsítás idejére visszanyerje a motor a teljes erejét.

Gondolj csak arra, hogy bekapcsolt klímával gyorsítasz egy jót, a motort 6..7000-ig elforgatva...

Azt nem tudom, hogy a klímavezérlő nézi-e a motor fordulatszámát, de ha nem, akkor még csak ne is gondolj padlógázas klímázós gyorsításra... ;O)

2016. jún. 27. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 A kérdező kommentje:
Arra nem gondoltam még kikapcsolva is kímélem mert a klíma konzolon van egy feszítő görgő nem szeretném hogy tönkre menjen a csapágy elég körülményes lenne cserélni...
2016. jún. 27. 16:42
 15/17 JulesTS ***** válasza:

Most mar nagyon kivancsi vagyok, hogy milyen es hany eves autorol van szo... Legy szives aruld el...

Amugy a 30 eves 2.9-es Scorpiomban mukodott a klima, pedig a kompresszor kapott tolem rendesen. Padlogazas gyorsitas igy nezett ki: 1800-as fordulaton haladas, padlogaz, automata valto visszavalt + klima kompresszor kuplungja kikapcsol, motor uvolt, szepen eleri a 6500-as fordulatot, valto valtogat felfele, gaz elvesz, klima kuplungja kapcsol (5..6000-es motor fordulaton). Klima javitas csak annyi volt, hogy a klima hutot hegeszteni kellett, mert szivacsosra rohadt az alu lemez a sozastol... a 30 eves klima kompresszornak semmi baja nem volt...

2016. jún. 29. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 A kérdező kommentje:
A kérdésben szereplő járgány egy 1.3as DDiS Ignis GLX, 2006 Szeptemberben született Esztergomban :D (Taxi-maxi) van benne legalábbis 1 éve volt 359.000km nyomorult- kicsit kapott a jobb oldalára egy kapubeálló betont persze nem én vezettem nem is a tulajdonosa, hanem egy rokon, azóta nem is vezettem, nem tudom hogy a légkondit megcsinálták e... Remélem megkapom , leírom hátha teljesül :)
2016. jún. 29. 20:24
 17/17 JulesTS ***** válasza:

Szoval egy 10 eves 400 ezret futott dizel Suzuki...

Egyreszt en nem feltenem a klimat, dizelnel sok mas dragabb dolog van ami tonkremehet (bar a Suzuki nem arrol hires, hogy hamar tonkremennenek rajta dolgok). Masreszt rengeteg olcso uj es bontott alkatresz van hozza.

Ha a kornyezetszennyezes aggaszt, akkor meg el kell felejteni az autozast...

2016. júl. 3. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!