Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó vásárlás 2,2 milliós...

Autó vásárlás 2,2 milliós keretből, melyiket vennéd?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Fiatal, 25 éves gépészmérnök vagyok, eddig egy Opel Astra G 1.4 16V, (1999 évjárat) használtam. Megvagyok elégedve, de így 250 ezer km már úgy érzem eljött a váltás ideje, hiába van meg a családnak 12 éve (abból 4 éve használom én). 22 éves pályakezdő óvónő barátnőm van, már 3 éve. Tehát 4 éven belül biztos bővül a család. Ennyit az előzményekről, körülményekről.


2,2 millió forintom van autóvásárlásra. Úgy döntöttem, hogy a 2,2 millióból, maximálisan 1,8 millió szeretnék magára az autóra költeni, a maradékot a jármű javítására, karbantartására tervezem költeni. (Csak Otto-motoros gépjárműben gondolkodom, Dieselben nem, mert van egy Honda CBF125-öm (2,5 literese fogyasztással :-) ) munkába járni, az autó csak vidéki rokonlátogatásra, bevásárlásra, kímélő téli használatra kell)


8 típus volt kiszemelt, ebből sok utánakérdezéstől, személyes érzelmeken át, a barátnőm véleményéig, teszteken keresztül végül 4 maradt. Lássuk:


1., Mercedes-Benz W169 (A Klasse) A170, 2007, 1700 cm3, 116 lóerő, 110 000 km

Ára: 1.750.000 forint,

Javításra, karbantartása fennmaradt összeg: 450 ezer forint


2., Opel Astra H 1.4 Enjoy, 2007, 1400 cm3, 90 lóerő, 90 000 km

Ára: 1.750.000 forint

Javításra, karbantartási fennmaradt összeg: 450 ezer forint


3., Honda Jazz 1.2 TrendPlus, 2011, 1200 cm3, 90 lóerő, 120 000 km

Ár: 1.800.000 forint

Javításra, karbantartásra fennmaradt összeg: 400 ezer forint


4., Ford Fiesta 1.25, 2009, 1250 cm3, 82 lóerő, 110 000 km

Ára: 1.700.000 forint

Javításra, karbantartásra fennmaradt összeg: 500 ezer forint