Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Téli gumi használatának...

Téli gumi használatának tavasszal, nyáron milyen hátrányai vannak?

Figyelt kérdés

az a gondom h olyan feles a nyárim, télim nincs, de pénzem se nagyon h kapásból 2 garnitúrára befektessek, viszont most baromi olcsón tudnak nekem szerezni télit, és azért ez fontosabb lenne sztem, főleg mert járok ki Ausztriába (ugye náluk kötelező is).


Na most ha ezt utána is használom, tavasszal-nyáron, annak milyen hátrányai vannak?

Én kettőre tippelek:

-többet fogyaszt, mivel jobban tapad

-jobban kopik, mivel puhább.


De károsítja vmiben az autót? vagy egyéb hátrányt tudtok?


2016. okt. 18. 06:41
1 2 3 4 5 6 7
 1/67 Koplárovics Béci ***** válasza:

Jobban kopik, ez többnyire igaz. De nem tapad jobban, sőt, hasonlóan rosszabban viselkedik magasabb hőmérsékleten, mint a nyári télen, így hosszabb lehet a fékút, ami könnyebben vezet balesethez.

Nem kell kapásból két garnitúra, nyárit ráérsz tavasszal venni, télen fölösleges, hogy ott álljon a garázsban.

2016. okt. 18. 06:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/67 anonim ***** válasza:

- A forró aszfalton a puhább téli gumikeverék gyakorlatilag elkenődik egy vészfékezés esetén. Tehát sokkal hosszabb lesz a fékút.

- Pont azért mert puhább, jobban kopik, ezért a következő télre is gyakorlatilag használhatatlan lesz.

- A fogyasztás a két fenti hátrányhoz képest szerintem elhanyagolható, mert fillérekben jelentkezik csak.


Szerintem vegyél most egy szett télit. Akár valami olcsóbb középkategóriást, de újat. Vagy azt amit írod, hogy olcsón tudják szerezni. Aztán tavasszal ráérsz nyárit venni. Ha nagyon nem lesz rá pénzed, akkor abból vehetsz valami jobb állapotú használtat is.

2016. okt. 18. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/67 anonim ***** válasza:

A haverom egy Kia Sorentoval jár dolgozni ausztriaba. Evi 80000 km. Igy 1 evet bírt nála a téligumi. Télen nyáron pályán atlag 150 el közlekedik. Ezt azért irtam mert 80000 kmnél többet egy garnitúra gumi nem nagyon bír ki. Függetlenül attól hogy csak nyaron vagy csak télen volt hasznalva.

Vegyél csak télit. Nyáron nem kopik olyan merekben többet, mint sokat gondoljak.

Az előző kocsimon csak teli gumik voltak. Újan vettem kb 40000kmet mentem velük, es mikor eladtam a kocsit 5-5.5 mm volt a profiluk 4ig ok. Újonan 7.5 volt

2016. okt. 18. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/67 A kérdező kommentje:

hát nézzétek, én 9 év alatt mentem 29 ezer km-t, már meggyanúsítottak h biztos visszaállítottam a km-órát, merthogy ez képtelenség, de pedig mégis ...


szóval nálam a sok km nem annyira szempont (főleg nem az ilyen évi 80 ezer).


csak most tudnám eldönteni, hogy az utolsó válaszolóra hallgassak vagy az előzőekre :-)


egyébként most kerek 10-esért tudnak adni télit, nem is gagyit, ismerősi úton persze, azért ez nem rossz sztem.


De oké, akkor kb hogy kalkuláljam? milyen hőmérsékletig nem "kenődik" az aszfaltra a téli, vagy szóval meddig nem jelent kockázatot a fékezésben pl? mondjuk 15 fok pl?

2016. okt. 18. 08:22
 5/67 anonim ***** válasza:
A téli gumi(a nevéből adódóan)téli körülményekre van kitalálva.A gumikeverék a legtöbb esetben fagypont alá van optimalizálva(a mindenhol unalomig ismételt 7C valójában 0 ill az alatt)A mintázat pedig a havas,latyakos,hókásás útnak próbál megfelelni.Ezekre a körülményekre ideális.A probléma ott kezdődik,hogy kishazánkban kb 1 kezeden meg tudod számolni mennyi ilyen nap van a 365-ből."Normál" száraz és vizes úton fékút szempotjáből sajnos mindig rosszabb a téli.Nyáron az 50-60C aszfalt pedig kb 1 szezon alatt úgy tönkrevágja a lamellákat,hogy az eredeti funkciójukból már soakt nem tudnak betölteni.Ráadásul egy téli mintázat mindig sokkal zajosabb.
2016. okt. 18. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/67 anonim ***** válasza:
A legjobban sztem úgy jársz ha veszel egy új(minősigibb) 4évszakos szettet.6-7 évig le van tudva a gumikérdés.
2016. okt. 18. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/67 A kérdező kommentje:

oké ez igaz, de 4 évszakost is elfogadnak téli guminak az osztrákok? mert nekem ez is egy fő szempont ...


(és akkor persze a következő kérdés h a 4 évszakos vegyesnél, milyen hátrányokkal számoljak? vagy ott nincs ez a meleg aszfalton nagy kopás és társai probléma-özön?)

2016. okt. 18. 08:47
 8/67 anonim ***** válasza:
Minden "normális" 4 évszakosan szerepel az M+S(sár+hó) jelzés és a hópihe szinbólum.Nyugodtan mehesz vele bárhova ahol kötelező a téli.A 4 évszakosak felépítésban és tudásban egyébként minden esetben inkább a télihez állnak közelebb-bár szélsőséges körülmények között mindig gyengébbek-neked sztem tökéletesen elég.Ráadásul egy minőségibbel sokkal jobban jársz hosszú távon mintha veszel egy gagyi téli szettet.Én legalább is így tennék. :-),de bizonyára van akinek nem ez a véleménye,majd átrágod.
2016. okt. 18. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/67 anonim ***** válasza:
67%

Kenődik a túrót-ez csak üzleti duma-3 éve nem dobtam le a téligumikat a kis suzukimról,napi 20 km-t megyek legalább.

Nyáron is volt vészfékezéstől kezdve minden.

Inkább elhasználom,mint rámöregedjen.

Most fogom eldobni mert bár alíg kopott,sokat vesztett a rugalmasságából.

2016. okt. 18. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/67 anonim ***** válasza:

Azt azert vedd figyelembe hogy egy atlag négyevszakos gumi 30000 ft / db 195/65 r15 nel. Erre a meretre prémium téli 17000 körül van. Nyariból nem szükseges a premium 14000 körül lehet jokat venni.

Autogumibolt.hu

3# vagyok. 4 teli szezon alatt soha nem kellett tolnom a kocsit a hóben mert tönkrementek volna a lamellák. Meg utoljára idén télen sem. Hozzáteném idén 3 szor fordul elő velem olyan hogy menet közben nem tünt fel a csúszós út. Mikor kiszáltam a munkahelyemnél meg kezzel lábbal kapaszkodtam mindenbe, mert majdnem hanyatt vágtam magam. Goodyear ug8 gumik voltak. Nyaron mikor a külső hőmerseklet 30 felett volt akkor éreztem mintha kicsit hosszabb lenne a fékut, de 4evszakossal sem lenne rövidebb. Neha kicsit nyikorogtak, de ettől függetlenül semmivel finomabban nem közlekedtem

2016. okt. 18. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!