Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szabad-e kenni a kerékcsavarok...

Szabad-e kenni a kerékcsavarokat/anyákat?

Figyelt kérdés

Belemásztam a témába és elég nagy nézetkülönbségek vannak e téren.

- valaki szerint tilos bármilyen kenőanyagot tenni a kerékcsavarokra

- valaki szerint csak zsírt nem szabad rákenni

- valaki szerint csak a menetet szabad

- valaki szerint csak a felfekvő felületet

- valaki a wd-40-re esküszik

- valaki a rézpasztára

A rézpasztát többek között erre a célra is árusítják, megakadályozza a korróziót és könnyebb utána eltávolítani a csavart/anyát.


Szóval kinek mi a véleménye a témában?

Kerékcserekor kenjünk a csavarra/anyára zsírt/olajat/rézpasztát megelőzvén a berohadást és megkönnyítve a kerékcserét, vagy nem szabad?



2017. márc. 17. 10:56
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
81%

Nem ismerem a hivatalos álláspontot, de évek óta kenem a menetet. simán belemártom a csavar menetének kis részét motorolajba, mert általában az van otthon. Nem mélyen, csak egy csepp maradjon rajta. Amikor behajtom, úgyis elterül a felületen. Amúgy lehet, hogy a rézpaszta jobb lenne a célra. Legközelebb kipróbálom.

Soha nem lazult fel kerékcsavarom, cserekor viszont könnyedén lazítom fel őket.

2017. márc. 17. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
86%

Csak a menetet szoktam rézpasztával kenni (régebben grafitos zsírral). Esetleg a felni közepét, vagy a kerékagy tehermentesítő részét, hogy ne rohadjon rá.

Több típus gyári szervizleírásában is szerepel, hogy tilos a kúpos részt kenni.

2017. márc. 17. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
80%

A megtisztított (!!!) menetre, és kúpos felfekvő felületekre is rézpasztát használok évek óta. Meghúzás három lépésben nyomatékkulccsal.

Amióta nem hagyom a gumisnak szárazon, légkulccsal üttetve meghúzni, bármikor meg lehet indítani keresztkulccsal a kerékcsavarokat.

2017. márc. 17. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

És erről mi a véleményetek?

[link]

2017. márc. 17. 12:08
 5/11 anonim ***** válasza:

Valaki szerint minden kötőelemnél be kéne tartani a gyári ajánlást - ez kimaradt.


Vannak ilyen mérési eredmények különböző forrásokból, hogy az adott kötőelemben milyen feszültségek ébrednek adott meghúzási nyomaték hatására szárazon, illetve eltérő anyagokkal kenve.


Például ilyen:

[link]


Szóval ha jól megkened, mondjuk pl. grafittal, akkor feleannyi nyomatékra lehúzva is elérheted ugyanazt a feszültséget a csavarban (igen, ez nincs benne a fenti ábrában, de tiszta grafittal akár a nyomaték 45-55%-os csökkenését is el lehet érni).

Szélsőséges esetben akár el is tépheted a csavart.

Vagy pl. a hengerfejből ki a gyertyamenetet az agyontépett gyertyával.

2017. márc. 17. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
37%

a #2-es, 3-as válaszát fogadd meg. A WD40 fegyvertisztító, nem jó másra(csak úgy tűnik)


amúgy rézpaszta a befutó!

2017. márc. 17. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Ha mindenképpen azt akarod elérni, hogy könnyen le tudd venni a kerékcsavarokat, javaslom hogy használj nyomatékkulcsot, és az előírt értékkel húzd rá a csavarokat.

Nem tudom hogy milyen autód van, de legjobb tudomásom szerint 120Nmnél jobban nem szokták meghúzni a kerékanyákat egy autónál sem. Ez még nem akkora érték, amit ne tudnál lelazítani egy kerékkulcsal, még ha rá is van épülve a csavar. Van autó ahol csak ennek a felével kell meghúzni a csavarokat, mégsem esik le a kerék menet közben, mert nem a csavarok veszik fel a terhelést út közben, hanem a felninek a középső felfekvő felülete, a csavarok csak a rögzítés és a központosítás végett vannak, ha a menetek állapota ép, akkor elvileg nem szabadna lelazulniuk, csak ha tényleg nagyon lazára lettek húzva. Tehát a kenőanyag használata felesleges, használj nyomatékkulcsot.

2017. márc. 17. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Köztudottan a totalcart nem szakemberek, hanem médiuapubik írják, akik mindenhez (vagyis semmihez sem) értenek.

Amit ott olvasol, az olyna mintha a mórickában vagy a hírcsárdán olvasnád.

Futóművesnél és gumiszervizben is tettek rézpasztát.


Lényeg hogy sose kenőanyagot használj (kenőzsír, használt motorolaj), hanem szerelőpasztát. Annyia dolga, hogy meggátolja az összerohadást. Ugye nem kell ecsetelni, hogy két különböző fém + téli sólé mit eredményez?

2017. márc. 17. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
82%
fater 30 éve szilikonzsírral keni a menetet és kúpot is, kerékagyat is...egyszer sem lazult ki, de rárohadva se volt egyszer se.....
2017. márc. 17. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Köszi a tanácsokat.

Egyszer jártam úgy, hogy gumis cserélte a kereket, először meghúzta légkulccsal, majd nyomatékkulccsal is utánahúzott. 1 hónap múlva kopogást hallottam a futómű felől, lötyögött a két első kerék.

Legutóbb már én cseréltem, érzésre meghúztam a csavarokat a kocsi gyári kis kerékkulcsával, most meg alig bírtuk leszedni, 2 kulcsot (auchan-os) el is törtünk. Az elsők nagyon rá voltak rohadva. A hátsók lejöttek viszonylag könnyedén.

Igaz legutóbb nem foglalkoztam a csavarokkal, nem tisztítottam meg őket. Lehet ez is hiba volt.

2017. márc. 18. 14:59
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!