Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A legtöbb ember miért csak a...

Kisvuk29 kérdése:

A legtöbb ember miért csak a fogyasztást számolja a fenntartási költségeknél?

Figyelt kérdés

Valamiért akárkivel beszélek és szóba jön az autó fenntartása mindenki elkezdi számolni a litereket.

Engem nem zavar, hogy a swift vegyesben megeszi az 5,5-5,8-at is ha a gumi,kuplung és az apró kopó/fogyó/néha törő alkatrészek (pl a kilincs néha feladja) gombokért van hozzá

Egy sarkított példa, hogy egy modern nagyobb dízel lehet kijön 4 literből, de ha kicsit több olaj kell bele

Valamivel nagyobb gumi adja át a nyomatékot

És a szerelő is tovább kell szenvedjen a szűk motortérben lassan el is tűnik a különbség

Aki sokat pályázik ki tudja gazdálkodni, de pl aki pestre azért vesz dízelt, mert az egy literrel gazdaságosabb miért nem számol mással is?

De ez benzinesnél is tetten érhető

Tehát most nem akarok itt csatát nem az üzemanyag a lényeg hanem az emberek hozzáállása

Sokan mintha nem is terveznék meg mit vesznek csak felszínes infókkal dolgoznak


2017. máj. 13. 18:16
 1/6 anonim ***** válasza:

A laikusabbak nincsenek tisztában a dolgokkal teljesen, és nem úgy gondolkoznak, mint mi, akik a témában elég jártasak vagyunk (gondolom te is kérdező).

Amúgy meg én is olyan vagyok, hogy fillére ki tudnám számolni, hogy milyen autót érné meg, hogy vegyek a hosszú utakra, amiken járok, errefel tudod mi van most nekem? Egy 25 éves, 200 lovas benzintemető :) Mindenre jó, csak költséghatékonyságra nem :) És volt már modern 6 hengeres turbódízelem is, amivel városban járkáltam rövid távra. Pedig tisztában vagyok vele, hogy nem szabaaaad.

Na szóval az autó sok esetben nem racionális döntés, és asszem jól is van ez így.

2017. máj. 13. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Azért csak azt számolják, mert általában az az egyik legnagyobb tétel a fenntartási költségek közül és könnyen számolható.


Téged például nem zavar, hogy a Swift vegyesben 5,8-at eszik, de ha csak Pesten használnád dinamikusan hajtva akkor az mindjárt lenne 7-8liter is.

De az 5,8-as vegyes fogyasztás is hozható akár egy 1,5 tonnás dízellel is és akkor van egy jobban pakolható, nagyobb,kényelmesebb autód ugyanakkora fogyasztással. :)


Szerintem az a Swiftes vegyes 5,5-5,8 is már-már extrém példa,ha ideadnád nekem biztos hogy jóval több lenne :)


A városon belüli dízelre mondok neked egy jó ellenpéldát: a taxik. A budapesti taxik 75+%-a dízel, mennek városban évi 60-80-100 000km-t, szerinted ők nem számolna utána ekkora futásnál?


A városi fogyasztásban sem biztos, hogy egy liter lesz a különbség a két autó között. Egy mezei 2.0 benzines Mondeo simán bekér városban 11-12 liter, míg egy 2 litres dízel azért 8-9 környékén megáll. Oké, kisebb autóknál valamivel kisebb az eltérés, de ne a Swiftből indulj ki. Egy régi Swift az 800 kiló, az új sincs 1 tonna szerintem, de még az új vitara sincs 1100kg, egy kombi J Astra (bocs Sports Tourer) meg 1600kg, egy A6 3.0TDI Quattro meg 2048kg :)


Legyen egy kuplung+lendkerék 150 000-rel drágább, de még városban is többet bír, mint 200 000km, ha leosztod az 100km-enként 75Ft(ami 2 deci üzemanyag 100-on).

Ha 15 000km-enként cserélsz olajat, akkor egy dízelbe max 1,5 literrel megy több olaj tehát a tiedbe elég a 4literes a másikba azért kell az 5 liter, ez 1600-2000Ft Eltérés, ha kannásan veszed, ami 13Ft 100km-en (ami 0,03deci).

Ahol én szoktam gumit venni, ott most van 165/70R14-es GT Radial 12 000-ért, 205/55R16-os 17 000, az 20 000/garnitúra. Nálam az egyik autón a Hankookban már benne van 60 000km és még bőven jó,de számoljunk max ennyivel: az 33Ft/100km (0.095l/100km).


Ha összeadjuk a kuplung+lendkerék+olajcsere+gumi árait akkor azoknak a többletköltsége 0,325liter/100km. Haa fennmaradó 0,675 litert kiszámolod 200 000km-re, akkor az 1350liter ami kúttól függően 450-490 000Ft. Ennyit tudsz még elkölteni szervizre 200k km-en és akkor még egálban vagy, ha csak 1 liter az eltérés. Ha esetleg 2 liter akkor mindjárt 1 200 000 :)


Nyilván az általad megadott fogyasztás alá senki nem fog menni 2 literrel,de ha nem Swiftben gondolkodsz, hanem más autóban akkor ez már teljesen reális, sőt. A Swift alacsony fenntartási költsége abból ered, hogy egyszerű mint a faék, az alacsony fogyasztás pedig a kis önsúlynak és kasztninak köszönhető. Ha esetleg többre vágysz, mint egy Swift akkor ez a matek már bőven megáll.

2017. máj. 13. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Valamennyire talán már hozzáértő szemmel szoktam ezt nézni

De az én példám is csak arra volt, hogy nem zavar (7,2 volt a legtöbb 4,5 a legkevesebb, de nagyon használat függő, ehhez az 5,5-höz néha 6 ezerig is kell forognia :D )

De az is érdekes példa mikor mondjuk dízeleket néz valaki

Van mondjuk egy Kia kettőstömegű nélkül és egy Német vagy Japán azzal

Mégis a többség kerüli a koreait...

És igen gyakran nem racionálisan döntünk (pl nekem is min másik swift lenne, de nem ez ha racionálisan döntök :D )

A faék egyszerűség meg nem csak árban otthoni szerelésnél is jól jön

Szereltem már elemlámpánál fojtószelepet le meg fel :D

2017. máj. 14. 08:56
 4/6 szántóvető ***** válasza:
benzines/dízel tökmindegy,egy modern autónál könnyű beleszaladni be nem kalkulált félmillás kiadásokba.olyanokba is aminek semmi köze a motorhoz. [link]
2017. máj. 14. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Az olyan szintű "kényelmi extrák" mint az automata szintszabályzós lengéscsillapító vagy a légrugózás az azért más kategória. Egy használt Allroad Quattronál gond nélkül el lehet tapsolni 1 gurigát csak kompresszorra és légrugókra, de aki ilyenre vágyik az számol ezzel. :)
2017. máj. 14. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

"Egy használt Allroad Quattronál gond nélkül el lehet tapsolni 1 gurigát csak kompresszorra és légrugókra, de aki ilyenre vágyik az számol ezzel. :)"


Na igen, ez jó példa. Veszel mondjuk 1 milláért egy Allroad Quattrót, eltapsolsz még 1 millát a légrugóra. Ha ez megtörténik, mindenki hurrog, hogy fúú de drága, meg minden. De arra nem gondolnak, hogy az autó még mindig csak 2 millában van benne, és ezért kapsz egy nagy, kényelmes, mindennel felszerelt autót, ami különleges is (ez a légrugós dolog mai napig komoly feature). Igen, rá kell költeni mégegyszer a vételárat, de akkor mivan?

Amúgy nekem volt 3.0 TDI A6-om is, sima sedan. Hidd el, nagyon komolyan néztem a 3.2 FSI-ket is. Sokat számolgattam. Kipróbáltam a 3.2 FSI-t, és tudod mi volt? Néztem hogy valami baja van, hogy ilyen gyenge? Mert előtte vezettem 3.0 TDI-t. Nem volt semmi baja a benzinesnek, csak annyival jobban megy tőle a dízel, és még 3 literrel kevesebebt is eszik. Na innentől kezdve nem érdekelt más, gondolhatod, TDI-t vettem. 70 ezer km alatt tudod mennyi ment rá a dízelségére? 200 ezer ft, turbófelújítás. Ennyi, de üzemanyagon legalább egy millát spóroltam. De nem is érdekelt a spórolás, egyszerűen sokkal jobban szeretem a dízelt, ahogy megy, és kész. Oké, vannak a turbó benzinesek, azok jók, de arra meg ugyanannyit lehet költeni, mint a dízelekre. Akkor nem mindegy?

Na és igen, most kiszámolhatnám azt is, hog vehettem volna Kiát, vagy egy dízel Logant monjuk. Mert azzal mennyit spóroltam volna. Nem, nem jó ez a fajta gondolkodás.

2017. máj. 14. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!