Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbós autó leállítása?

Turbós autó leállítása?

Figyelt kérdés

Nem rég óta van turbós autóm, és mostanában olvastam, hogy megállás után 1-2 percig még járatni kell az autót, hogy visszahűljön a turbó. Ezt nem mondták a szalonban és a kézikönyvben is csak annyi van, hogy várjam meg, amíg alapjáratra visszaáll a motor, és utána le lehet kapcsolni.


Most akkor mit tegyek, járassam én is, vagy az új autóknál már nem kell? Start-stop rendszer is van a kocsiban, az is leállítja a motort minden pirosnál, ha be van kapcsolva.


Az autó egyébként új, idei gyártású Dacia, persze Renault TCE motorral.



2017. máj. 26. 13:22
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
53%
Teljesen felesleges percekig járatni. Nagy hajsza után esetleg egy 30 másodperc, de amúgy meg bőven elég megvárni, hogy alapjáratra visszaessen a fordulatszám, úgy 2 másodpercig.
2017. máj. 26. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
Fene se tudja. Nyilván a garanciaidő alatt nem lesz belőle gond ha csak annyit vársz míg beáll az alapjárat. De mivel ez egy turbó benzines, ami nem nagy köbcentis, így van azért hőterhelése a turbónak, tehát nem árt 1 percig járatni akár normál (nem gyorshajtós) autópályás menet után is. Vagy ha hosszabb emelkedőn kellett felmenni.
2017. máj. 26. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:

Turbós autónál két időszak van amikor nagyon figyelsz.

Egyrészt hidegen ne hajtsd,nincs jó kenés a hideg olaj miatt,és a turbó szereti a jó kenést.

A legfontosabb pedig hogy amikor megállsz, nem azonnal állítod le a motort hanem alapjáraton vársz 4-5 percet is akár-attól függ mennyire nógattad a motort-hogy lehüljön a turbofeltöltő. Olajcserére nagyon kell figyelni.

2017. máj. 26. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

szerintem nézz annak utána, hogy egy meghajszolt turbó milyen üzemi hőfokot ér el. Aztán képzeld el, mi történik, ha az egyik pillanatról a másikra nem kap kenést, hűtést. Aztán már meg is kaptad a választ a kérdésedre :)

Egyébként szerintem egy sima autópálya tempó után ha félreállsz a pályán egy pihenőbe, akkor érdemes kicsit még járatni, de ha okosan közelíted meg, akkor is segítettél a hűtésben. Ha hosszú távon meg akarod tartani, akkor figyelj oda erre és a már említett olajcserékre.

2017. máj. 26. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

1-2 percig inkább járasd...

Kenés alatt legalább hül egy keveset .

Ha "nagy racsing" után fél percet vársz,persze hogy kb visszafog esni alap fordulatra...

Az tény,de kihülni nem fog annyi idő alatt...

35 fokban rendes üzemmeleg motornál ,90-es szakasz után ha állnék is meg akkor sem állítanám 20-30 mp múlva...,1 percet adj neki,saját magát hűti alapjárati fordulatán ha nincs terhelés...800 fokos feltöltött oldal ha várok vele fél percet akkor oké aláírom hül,de ha várok inkább fél helyett 1-1,5-et akkor többszörös hülés van,és addig is kenés...

2017. máj. 26. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
nagyon fontos az igazi híg fullszint olaj..ez általában 0W20, vagy 30. elég alapjáraton annyi, amennyit a gépkönyv ír, plusz öt másodperc.
2017. máj. 26. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
84%

A Start-Stop városban használva előbb-utóbb úgyis megöli a turbót. Ugyanis nem azért kell járatni a motort megállás után hogy visszahűljön (persze pályázás meg nagy terhelés után kell neki a hűtés, de elmész boltba azidő alatt fel sem melegszik) hanem hogy a turbó geometriája megálljon, ugyanis ha megállás után egyből lelövöd a motort akkor a turbó még forog, de kenése már nincs így azért a turbó tengelye hamar ki tud kopni.

Én azt ajánlom ha csak használtad az autót, de nem hajtottad akkor megállás után egy 10mp-et járasd és után állítsd le. (bár a start-stop ha kiveszed üresbe egyből leállítja)

2017. máj. 26. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Csak akkor kell járatni, ha mentél pályán vagy 200 km-t 130-al, és megállsz egy parkolóban. Vagy ha éppen megmászol egy hegycsúcsot, nagy terhelésen járatva a motort, és megállsz a kilátónál, akkor se lődd le egyből a motort. Más esetekben semmi baja nem lesz, ha egyből leállítod.
2017. máj. 26. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

nem fogja a start stop kinyírni a turbót


külön hűtökör van erre kialakítva

2017. máj. 26. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
#9 90%-ban nem a hűtés elvétel a problémája a turbó halálnak hanem hogy hamar elveszik tőle a kenését(a turbinalapát tehetetlenségéből adódóan még forog tovább hiába állsz egyhelyben, annak idő kell mire megáll), egyik autóban sincs elektronikus olajpumpa. (legalábbis nem találkoztam még ilyennel)
2017. máj. 26. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!