Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sokan miért utálják a dízelaut...

Sokan miért utálják a dízelautókat?

Figyelt kérdés

Én bevallom őszintén,nem értem az ellenszenvet.


Nekem sokáig benzines autóim voltak, volt 1.4-es 4-es Golf első autónak, aztán volt egy 1.6-os Octavia.


Az Octit cseréltem le egy fiatal Superbre.Ég és föld a kettő között a különbség,de nem a méretre meg a kütyükre gondolok, hanem a menetteljesítményre.


Kevesebbet fogyaszt, mint az Octi és sokkal jobban megy,nagyobb,meg szerintem jobban is néz ki.


Náltam az Octavia vegyesben 8 litert fogyasztott 100 kilométeren.A Golf meg 7,5 liter körül.

Az Octaviát azért cseréltem le, mert a gyatra menetteljesítményéhez képest a 8 liter sok.

Legalább gyárilag lehetett volna turbó azon a motoron és tudhatott volna 170-180 lóerőt,úgy már okés a 8 liter.


Ellenben a Superb, előzésnél "kilő" és még sokat sem kér enni.


Nekem nagyon tetszik,hogy nem kell üveghangon padlózni,hogy érezni lehessen az erejét.



2017. máj. 28. 09:54
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
76%
Mert csippelve füstölög, mint egy gyárkémény.
2017. máj. 28. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
16%
Az első válaszoló logikájával, mondhatjuk azt is, hogy azért nem szeretjük, mert ha elromlik nem megy.
2017. máj. 28. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
71%
Büdös, füstöl, csörög-csattog, bonyolult felépítésű, télen lassan melegszik, 2-3x annyi mennek velük, mint a benzinesekkel. 8-10 éves korukra, 300 ezer km környékén pedig a méregdrága dízel alkatrészekre majdnem annyit kell költeni, mint amennyit maga az autó ér. Ez egyenlő a gazdasági totálkárral.
2017. máj. 28. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
25%

Sokan azért hurrogják le, mert sokkal több kütyü működteti és minél több minden van egy autóban annál nagyobb az esélye, hogy valami elromlik. Mármint ez volt az ok régen, de most már a benzinesek is elindultak ezen a sok kütyüs úton, szóval ez már nem inkod, hogy benzinest vegyen valaki és a dízelt leszólja.

Egy másik ok talán a környezetszennyezés lehet, de ha valaki annyira zöld akkor vegyen elektromos autót.

Továbbá vannak a hater-ek akiknek bemesélték, hogy a dízel rossz és ők ezt hangoztatják anélkül, hogy kipróbálták volna.

2017. máj. 28. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
34%

általában azok fikázzák, akik megvették a 15 éves passatot 120 ezer kilóméterrel szervizkönyv stb nélkül, és költeni kell rá, aztán megy a szaradízelezés.


aki meg a füstre panaszkodik az nem tudja, hogy ez nem az autó hibája, hanem a gyökér gazdájáé. egy diesel nem füstöl jelentősen akkor, ha jól van összerakva, karbantartva.


én is szeretem egyébként a diesel nagy nyomatékát, de azért a benzin is egy életképes motor, aki szidja bármelyiket is az sajnos nem tud semmit az autókról.

2017. máj. 28. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:

Eddig csak 3 fajta dízelhez volt szerencsém de egyiktől se estem hanyatt.

Akkor vennék ha találnék olyat ami tényleg valós km és pl nekem 10 éves kocsinál fiatalabbra nem telik, viszont nem akarok 200.000km-el autót venni.

10 év és 100.000km megfelelne de ez szinte lehetetlen egy dízel autónál.

2017. máj. 28. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:

Nagyrészt divatból... mert ugye a dízelt szidni divatos, főleg most.


Akik meg az alkatrészekkel jönnek: 300.000 után befecskendező. ( feltéve ha kell ) Egy gondos tulaj egy benzinesben ezalatt cserél 3 de lehet 4 szett gyertyát, csak ugye az nem olyan nagy összeg egyszerre.


Másik amivel jönni szoktak az emberek a kettős tömegű: Hát sok modern benzinesben is van már, szóval attól sem lesz olcsóbb.

2017. máj. 28. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:

A dieselel hosszú távon kell számolni, és akkor nagyon gazdaságos lesz. Ez a saját tapasztalatom.

Persze ehhez nem a legalja kínálatból kell vásárolni!

5 éve dieselel járok. Előtte 1.8 benzinesem volt 4 évig, ami átlagba 8.5 litert evett vegyesen (kb 50% város és 50% főút). Csak városban 12!

A mostani 1.9 PD átlag 6 litert eszik, télen-nyáron, a klímáját még szerintem ki sem kapcsoltam amióta megvan (climatronic)! Csak városban max 8!

Évi kb 15000 km-et megyek, tavaly 199000-be került az autó javítása, amibe volt egy vizsga és egy garnitúra gumi, tempomat beszerelés.

Ha csak a fogyasztást veszem alapul akkor az aktuális üzemanyag árakkal (diesel: 358, benzin 354, Mol Győr)

6liter x 150 x 358 =322200 Ft/év

8,5 x 150 x 354 = 451350 Ft/év

kül: 129150 FT/év -->ebből következik hogy gyakorlatilag 4 téli gumi árába került nekem az autóm fenntartása tavaly az előző benzinesemhez képest. Szerintem ez jó!


Nem érdekel, ha mások ellene vannak én csak a számokat nézem.


Idén eddig 75000 körül jár már, amit ha a benzineshez viszonyítok még -54000 be vagyok. Ha meg eléri a 129000-et még mindig 0 a költségem.


Ezekbe a javításokban nem volt befecskendező rendszer javítás vagy lenkerék csere(már sok benzinesben is van!), tehát csak általános dolgok amiket egy benzines autón is meg kellene csináltatni, amik véleményem szerint nem kb hasonló árba lennének!


A benzines autóm éves javítása 120-140000 ft/év volt.

2017. máj. 28. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:

6#

A használati elvárásaid még egy benzineshez is kevés!

Ha te tényleg olyan autókat keresel amelyek 100000-ből kb 80000-et hidegen tettek meg, akkor ne csodálkozz azon ha folyamatosan szívsz majd vele. (persze tudjuk mindenki aki keveset használja az autóját, csak hévégén indítja be! És persze az állás időt garázsban tölti)


Az átlagos magyar felhasználó évi 16000 km-et megy. Ez egy 2015 ös felmérés eredménye, cégeket nem vették figyelembe.

2017. máj. 28. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:

Pedig igen is jók a dízelek, főleg a régi elnyűhetetlen német dieselek ha rendesen karban volt tartva és nem nyomták neki hidegen.


Jó az én öreg mercim más kategória mert 24 éves.

De télen dupla izzítás után 0.5 sec alatt beindul a motor és csak indításkor van egy kis fekete füst...

ja és mindig megvárom amíg a motor bemelegszik 50-60 fok környékére minimum, addig nem indulok el vele.


Ha ez télen 10 percig tart akkor 10 percig tart, nem érdekel :)


Sosem hagyott még cserben, fenntartási költségi nevetségesen alacsonyak és most lépte át a 409e km-ert

2017. máj. 28. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!