Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó generátor mekkora feszült...

Autó generátor mekkora feszültséget ad?

Figyelt kérdés
Interneten mindenhol 13,8 és 14,4 Volt közötti értékeket írogatnak, de ez ugye az akkumulátor töltési feszültsége a szabályzás után. Engem a generátorból közvetlen kijövő érdekelne, mondjuk alapjáraton, közepes fordulatszámon és tiltáson valamint különböző terhelésekkor.

2017. jún. 29. 09:01
 1/9 Varga Péte4 ***** válasza:
89%

manapság a generátor egybe van építve a feszültségszabályzóval, így alapesetben nagyjából az általad írott feszültséget szolgáltatja (Esetlegn a külső hőmérséklet függvényében némiképp változtatja az értéket, hogy az akkumulátor azt a feszültséget kapja, ami az adott hőmérsékleten optimális).

Nos, némi buherával kiktatható a feszültségszabályzó, ebben az esetben a feszültség a fordulatszámmal arányos. A generátorok úgy vannak méretezve, hogy alapjáraton is töltsék az akkumulátort, tehát a tényleges fordulatszám/alapjárati fordulatszám szorozva a töltőfeszültséggel összefüggéssel nagyjából megsaccolható a leadott feszültség. Persze itt a motor fordulatszámáról beszélek, a generátor fordulatszáma a hajtás áttételének megfelelően más lehet.

2017. jún. 29. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Értem. Igazából egy Ladához csinálok most feszültségszabályzót. Itt nem (feltétlenül) a generátoron van, hanem külön. A pontos méretezéshez viszont tudnom kellene ugye a feszültségszinteket.
2017. jún. 29. 09:51
 3/9 anonim ***** válasza:

Egyáltalán nem kell tudnod a pontos feszültségszinteket.

A kimenő feszültséget kell figyelned az egyenirányító után. Ha magasabb mint 14,2V, el kell venni a gerjesztést, ha kevesebb mint 14,1V, rá kell adni. (mindenképpen kell némi hiszterézis, különben túl gyorsan fog ki-be kapcsolgatni, és az zavarokat okozhat, a forgorész önindukciója átütheti a kapcsolóelemet (FET, teljesítménytranzosztor, nem tudom miből építed).

Gyakorlatilag egy jó minőségű komparátor kell hozzá, és egy teljesítméynkapcsoló elem, ami többnyire egy P-csatornás VMOS FET, az egész megvan két-három óra alatt egy variapanelen, élesztéssel, beállítással együtt.

2017. jún. 29. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Varga Péte4 ***** válasza:
Hoppácska! A generátor gerjesztés nélkül 0V feszültséget ad. A gerjesztőáramot meg a feszültségszabályzó adagolja - az akkumulátorból, következésképpen az akkufeszültségnél sokkal nagyobb feszültséggel nem kell számolnod.
2017. jún. 29. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. A gerjesztésről meg is feledkeztem. Akkor azt hiszem az lesz a legjobb, ha a figyelem a kimeneti feszültséget, miközben változtatom a gerjesztési áramot.
2017. jún. 29. 14:45
 6/9 anonim ***** válasza:

Pontosan, erről van szó!

És ha nagyon jó fej akarsz lenni, akkor még a gyújtást is figyeled, és ha nincs jel, az álló generátort nem gerjeszted feleslegesen. Ezen kívül, ha az alapjárat nagyon leesik, mert nagyon terheli a generátor a motort, akkor csökkented a gerjesztést. Még mindig jobb, ha kisebb a töltőáram, mintha lefullasztja a motort, vagy egészségtelenül alacsony fordulaton kell járnia.(modern autók ezt az alapjárat utánállításával oldják meg)

2017. jún. 29. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Igen, valami hasonlót szeretnék.

Amire gondoltam mint "fő cél", hogy a gerjesztési áramot a fogyasztók által felvett áram függvényében kellene szabályozni (szóval hogy a feszültség szabályzó résznek minél kisebb legyen a vesztesége), valamint nem is feltétlen kellene mindig töltenie a generátornak mint például amit te is írtál vagy mondjuk teljes gázadáskor ("sportautóról" van szó) motorfék üzemben szerintem tudna eleget tölteni.

2017. jún. 29. 20:48
 8/9 anonim ***** válasza:
Ne foglalkozz a felvett árammal. A fogyasztók által felvett áramtól esik az akku feszültsége, és neked elég a feszültséget figyelni.
2017. jún. 29. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Ez igaz, jobb is mint a sönt-szerű elgondolásom az áram mérésére.

Köszönöm a segítséget. Kb. két hét múlva fogok nekiállni a dolognak, addigra lesz itt az autó, most még csak ötletelek.

2017. jún. 29. 21:44

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!