Mi a motorfék? (LENT)
1. Ha csak egyszerűen leveszem a lábam a gázról?
2. A visszakapcsolás, ha pl 4 es sebességfokozatból 2 be kapcsolok , és ez által nagyot lassul az autó?
Amit leírtál az a motorfék, de lehetett fokozni:
Régebbi dízeleken (busz és teherautó, nem személykocsiban) volt kifejezetten kipufogófék is. Általában egy gomb a padlón, a pedálok előtt. Nullára állította az adagoló töltését, és egy pillangószeleppel elzárta kipufogósort. (csak technikai részlet, valamekkora áteresztést biztosítani kellett, hogy a kipufogósorban keletkező túlnyomástól ne kezdjenek lebegni a kipufogószelepek, és ne verjenek bele a dugattyúba). Ennek volt jellegzetes bubogó hangja, innen a neve: "bubu". Városi automata váltós buszokon ez a kapcsoló a féklámpára volt kötve, ha csak megérintették a féket, a kipufogófék lépett működésbe. A negatív ágát a tápfeszültségnek a fordulatszámmérő műszer szolgáltatta, 1200-as fordulatszám alatt nyitotta a szelepet. Ez az opció benne volt néhány manuális váltójú buszban is.
Ha leveszed a lábad megszűnik az aktív üzemanyag befecskendezés/porlasztás,csak az alapjárati mennyiség fog bemenni majd, hogy alapjárat maradjon ha addig lassul.
Ugye pl 4000-en pörög a motor,azért mert nyomod a gázt van benzin levegő,ég van mi hajtsa.
Elveszed : nincs benzin levegő,nincs mi hajtsa ,ugye alapból is ha nem tekered a biciklit az lassul.
Ez is ennyi lenne.
De itt a súrlódás a kompresszió a minden fékezi a motort,a főtengelyt és így a hajtást is.
Tehát mintha a biciklit nem tekered és mondjuk van egy emelkedő az alap lassulás mellé még az emelkedő is lassít.
Persze kenés az van,tehát nem káros!
Ha visszakapcsolod,az áttét miatt felmegy a fordulat,pl : 50-nél 2000-en 4-ből 2-be,4000 a fordulat.
Ugye hirtelen igény,hirtelen gyorsítja a motort ,de csak a kerék sebesség,a váltó áttét miatt gyorsul a motor hirtelen addig ,keverék és égés nélkül fékezi is közben magát ,ezért ha nincs pici gázfröccs visszaváltásnál vagy kuplung csúsztatás,akkor olyan szépet ránt ,hogy ihajj..Az már valamennyire káros ,ezért csúsztasd a kuplungot csak ,egy 4-ből 3-ba,vagy inkább pöccints a gázra egy pöppet (500-at emelkedjen ).
Mert pl 35-nél 4-ből 1700-ról kb ez a 2300-500 környéke lesz 3-ban,de a gáz miatt már nem kell gyorsulnia a motornak,mert annyin pörög és nincs megfékezés.
Motorfék(üzem)-ről akkor beszélünk, amikor a gázpedált nem nyomod, sebességben van az autó és a fordulatszám magasabb az alapjárati fordulatszámnál.
Ilyen esetben nem kap üzemanyagot a motor, az autó lendülete hajtja. A motor belső ellenállása így fékezi a járművet.
Az alacsonyabb sebességfokozatok nagyobb motorfékhatással járnak.
Tehát a 2. biztosan motorfék, az 1. csak abban az esetben, ha sebességben van az autó és a fordulatszám magasabb az alapjárati ford. számnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!