Mekkora + fogyasztas ha bekapcsolom a legkondit (GOLF5,2zonas dig. Klima)?
Elsőnél a pont, egyébként nem azon múlik, hogy hány zóna, meg digitális-e. Hanem a motoron, kis motornál jobban ugrik a fogyasztás, nagyobbnál kevésbé. 1-2 decit jelent nagyságrendileg.
Nekem a 110 lóerős dízel télen téligumival ugyanannyit eszik, mint nyáron klímával
Ha nem tudsz a kérdésre válaszolni, akkor minek írsz?
NAgyon nagy az arcod.
Sehol nem írta, hogy nem tud aludni, vagy hogy emiatt nem telik kenyérre.
De azért még megkérdezheti pusztán kíváncsiságból, mivel erre való az oldal, okoska.
Ott a válasz, plusz 5Ft km-ként. :-) Valamiért mégis csak baszkurálja a csőrét, ha már kitette ide a kérdést...
Akinek van autója, klímás, és használja is, az nagyjából tudja, mennyivel fogyaszt többet a kocsija. Ennyire egyszerű. De most komolyan: TÉNYLEG számít? Megéri a spórolást, hogy ne dögöljön bele az 50 fokos utastérbe? Okoska...
100 km folyamatos használat mellett fél-1 liter többlet.
340 ft-ot kb megért,hogy ne szaunában utazz .
Jettánál tudom 1.9 TDI motorral (BXE):
Álló helyzetben +0,2l/h-t ír a műszerfal.
Menet közben nem tudtam még megfigyelni, hogy mekkora a különbség, mert nincs két annyira egyforma út, hogy csak a klíma ki ill. bekapcsolása okokzna különbséget. Ugyanazon az úton, szinte mindenben azonos körülmények közt 2dl/100km szórás van az átlagomban ha klímázok, ha nem. Ebből arra következtetek, hogy menet közben nem mérvadó a klíma használata fogyasztás szempontjából.
Menetdinamikát illetően sem érezni semmit, azaz nem gyorsul kevésbé klíma mellett és a motorfék sem erősebb érzetre.
Ugyan az a tapasztalatom, mint a 7-esnek.
Golf 5-össel kortárs azonos kategóriájú autóm van. Évi 98-100 alakalommal teszem meg ugyan azt a 250km-es autópályás utat. Klímával alig van különbség a normál szórást is figyelembe véve. Talán egy-két deci pluszt jelent, tehát nem jelentős.
De nem mindegy a használat sem. Városban többet gyorsít-lassít az ember, mint autópályán mikor tempomattal egyenletes sebességgel halad. A több gyorsítás jobban kihozza a különbséget. Az se mindegy hogy órákon keresztül mész és a beállt hőmérsékletet kell szinten tartania a klímának, vagy a parkolóban fölforrósodott autót kell rövid távon lehűtenie. Így városi használatnál biztos, hogy nagyobb lesz a különbség.
Alapvetően autótól is függ, főleg ha a motor teljesítményéhez mérjük arányosan.
Rokon kis 1,4-es Astrájának akár 6-7 decit is megugrik a fogyasztása ha bekapcsolja a klímát, maga a klímakompresszor ennyit számít, nálam nagy dög 3 literes dízellel talán egy decit mozdít rajta, de pontosan sosem méregettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!