Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Normális, hogy a hátsó fék...

Normális, hogy a hátsó fék jobban melegszik mint az első?

Figyelt kérdés

Állítólag az első nagyobb hűtést kap. Most pucolták meg újra a munkahengereket, helyretették a betéteket, bezsírozták amit kell, stb.

Eddig sokszor folyamatosan sikított is fékezés nélkül, ez most majdnem teljesen megszűnt.


Mindkét hátsó fék egyszerre melegszik, tehát nem valószínű, hogy mindkettő egyszerre romlik el. A kézifék elvileg rendben van.


Ismerősöm szerint normális, hogy jobban melegszik mint az első. (most mentünk 37km-t, félig városban) A felni is melegebb volt, bár nem mondom, hogy nagyon, talán volt max 30-35fokos, a féktárcsa volt eléggé meleg.



2017. aug. 15. 22:05
 1/6 anonim ***** válasza:

Ha dobfék a hátsó akkor megvan válaszolva az zárt.

De amúgy igen,az első tengely jobban hűtött,egyrészt a karosszéria úgy van kialakítva ,hogy menetszelet kapjon,meg amikor kanyarodsz a kiképzése miatt is oldalt is szív be levegőt.

2017. aug. 15. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Tárcsafék a hátsó is.

Egy másik szerelővel is beszéltem most (nem az aki most csinálta, de ez is ismerős, megbízható)

Azt mondta, hogy a hátsó alig van használva, így nem melegedhetne elvileg komolyabban. Bár nyilván ha komolyabban fékezgetek, akkor kell kapnia a hátsónak is belőle. Azt mondta, hogy ha nem akad, forgatható a kerék, akkor használhatom. Ezzel egyelőre nincs gond. Nincs fékhatás alapból.


Megjegyzem, hogy fél évvel ezelőtt lett cserélve a féktárcsa és a betét is. Azóta jó ha mentem vele 2-3000 km-t, lehet be sincs kopva rendesen. Speciel a mai szerelő meg is jegyezte amikor megnézte a tárcsát, hogy nem használom sokat.

2017. aug. 15. 22:41
 3/6 anonim ***** válasza:
2 munkapontban érdemes ellenőrizni: alaphelyzetben (mikor nincs benyomva a fék) és viszonylag nagy fékezéskor. Előbbinél ha nincs fékhatás akkor jó (ezt írtad is), utóbbinál meg főleg a fékerőelosztást kell figyelni. Ha nagyobb sebességnél egyre nagyobb fékerőt fejtesz ki, akkor akkor működnek megfelelően a fékek, ha viszonylag egyszerre kezdenek blokkolni az első kerekek a hátsókkal. Ezt kellene ellenőrizni. Ha a hátsó hamarabb blokkol jóval, akkor ez azt jelenti, hogy oda nagyobb fékerő jut így ez a helyzet igaz normális fékezésekkor is. Emiatt lehet, hogy jobban melegedik a kelleténél. Ha ez a helyzet nem áll fenn, akkor nem kell miatta aggódni.
2017. aug. 16. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Kb 2 hónappal ezelőtt voltam vele fékpadon, akkor is a sípolás miatt vittem egy x. szerelőhöz megvizsgálni. Megnézte, a fékpad szerint minden rendben van a fékekkel. Ott gondolom nézik ezt is nem?
2017. aug. 16. 09:03
 5/6 anonim ***** válasza:

Mi az a sipolás?

Az a 35 fokos az nem meleg, az semmi. Majd ha olyan forró lesz hogy ha egy kis viz éri és akkor sistereg , na az meleg.

2017. aug. 16. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Mármint a felni volt 35 fok, bár legközelebb viszek magammal infrás hőmérőt.

A tárcsa az eléggé forró volt, meg tudtam fogni az ujjammal, de nem tartottam rajta, mert az azért forró volt rendesen.


Sípolás: amikor fékezel, akkor sikító, sípoló hangot ad. Nincs elkopva a fék (szinte új, hisz mentem vele 2-3000km-t max)

A lényeg, hogy akkor is fékezős sikítós hangot adott amikor nem is fékeztem. Kicsi fékezés és abbahagyta.

2017. aug. 16. 14:02

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!