Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Westgate-s turbónál mikor...

Westgate-s turbónál mikor több (nagyobb) a nyomás a turbóban, ha jobban nyitva van vagy ha kevésbé?

Figyelt kérdés
Kicsit ostobán fogalmaztam meg, de a lényeg az, hogy van egy westagetes turbóm, a rúd végén van egy csavarható vég ami csatlakozik a szelepre ("ami elengedi a nyomást??" nem tudom sajnos a pontos működését). Szóval ez egy szabályozó végül is és ha én ezt a csavart "rátekerem" tehát kisebb lesz a rúd hossza, akkor ez a szelep előbb fog kinyitni és mondjuk nem 0.8 baron fog szabályozni, hanem előbb pl 0.6-on? Valaki aki ért a működéséhez, legyen szíves elmagyarázni mert nagyon érdekel a működése, illetve a feltett kérdés is nagyon.

2017. okt. 18. 20:35
 1/5 anonim ***** válasza:
0%

Fordítsd keletre :))



De különben ha nagyobb nyomáson nyit akkor nagyobb a nyomas.

2017. okt. 18. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
0%
Ha azt eltekergeted, túlpörgetheted a turbódat, oszt mehet a levesbe az egész hóbelebanc!
2017. okt. 18. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Vortrex ***** válasza:

Az az elve a wastegate szelepnek, hogyha elzár a pillangószelep a szívótorokban (leveszed a gázról a lábad), lefújjon a turbó és ne veszítsen akkora lendületet, mintha a túlnyomásos csőbe tolná a levegőt.


Ez a koncepció, úgy valósul meg, hogy alaphelyzetben teljesen zárt a szelep, üzemi nyomáson (padlógázon) is teljesen zárt a szelep, de túlnyomáson (padlógáz után, felengedett pedállal, ezerrel forgó turbóval) kinyit, ezért kisebb lendületet veszít és az autó dinamikusabban reagál a következő gázadásra.


Ebből az következik, hogy ha kisebb nyomáson nyitna, akkor esély van rá, hogy kiengedné az üzemi töltőnyomást is, ami nagyon nem jó.

Ha nagyobb nyomáson nyitna, ha egyáltalán tudna nyitni, akkor a nagyobb lendületet veszítene a turbó.


Ebből látszik az alsó és felső határa a dolognak. Elvileg a legoptimálisabb nyitás azon a legkisebb nyomáson van, ahol még éppen nem fúj le a töltőnyomás.

Gyakorlatilag meg nem nagyon érdemes változtatni rajta, erősebb nem lehet tőle, talán kicsit dinamikusabb. Igazából lehet vele kísérletezni, nem ez fogja hazavágni a géped, de általában csak ergyább lesz, ha gyári értékről elállítják.

2017. okt. 18. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Utolsó kicsit belekavarodott a dologba, ne keverjük a lefújót a WG-tel. A wastegate annyit csinál, hogyha a feltöltő elérte azt a fordulatszámot, ahol képes létrehozni a kívánt névleges töltőnyomást, akkor vagy elektronikusan, vagy mechanikusan ráenged nyomást(esetleg vákuumot) a WG-re, ami leegyszerűsítve egy megkerülő csatornát nyit a turbinakerék mellett, így a turbinát már nem az össze kiáramló kipufogógáz hajtja, hanem csak egy része. Ebből jön az, hogy nem képes nagyobb fordulatra, amiből nem tud nagyobb nyomást csinálni. BTW, ha nagyobb előfeszítést adsz a WG karjának, akkor később fog nyitni, ergo nagyobb üzemi nyomást tudsz vele elérni, de valszeg a motorvezérlő úgyis közbeszól, mert túlnyomást érzékel :) A WG nem arra van, hogy tekergesd. Ha sima mechanikus(mondjuk a nyomóoldalról van egy cső vezetve a WG-re), akkor tudsz ilyen kis mechanikus nyomásszabályzókkal trükközni, amíg engedi a vezérlő. Ha elektromos, akkor meg meg kell írni a motorvezérlőt.
2017. okt. 18. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Vortrex ***** válasza:
Basszameg tényleg, blowoff szelep járt a fejemben a nyomás értékek láttán. A csavarozható rúd már fura volt, de nem voltam elég okos, hogy rájöjjek mért.
2017. okt. 18. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!