Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mozgó autót miért nem rakunk...

Mozgó autót miért nem rakunk egyesbe?

Figyelt kérdés

Mondta az oktatóm,hogy egyesbe ne rakjam vissza soha mozgás közben

de nem értem miért

amíg nem pörgetem szét mi baja lenne?

és ne azt mondjátok mert elindulásra való mert azt már sokszor megkaptam



2018. jan. 11. 19:40
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
42%
Semmi különösebb oka nincs ha kettes alapjáraton mész és pl olyan sáros vagy szar útra mész ahol kb 5km/h val lehet menni simán vissza lehet tenni egyesbe.
2018. jan. 11. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
31%
vissza lehet de csak ha nagyon kis sebességgel mész, olyannal aminél a kettes már lefulladna. ha pl rakod kettőböl egybe és tolsz egy kövér gázt megugrik a vasad mint állat de a mocit is legyilkolod. menj mondjuk negyedikben átlag tempóban és tedd vissza 3ba. Érezni fogod, hogy nem jó. Egyesben ugyanez, csak a kisebb fordulat miatt károsabb a motorra nézve
2018. jan. 11. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
92%
Mert régen az egyes nemvolt szinkronizàlt. Ezért mozgás közben nem lehetett berakni egyesbe. Csak ahogy a technika haladt megamardt még ez.
2018. jan. 11. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
52%
nem ránt akkorát és nem prög fel annyira a kocsi ha 2-esbe rakod. MIndenki így csinálja ha már gurul akkor 2-esbe rakja
2018. jan. 11. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

Általános felhasználású utcai autók esetén az 1. fokozat áttétele rettenetesen rövid, mert arra méretezik, hogy az autó teljes terheléssel, utánfutóval is elinduljon az emelkedőn anélkül, hogy szétégetnéd a kuplungot. Éppen ezért a legtöbb autó kis terheléssel (1-2 személy sík úton) különösebb erőlködés nélkül elindul 2. fokozatban.

Mivel az 1. fokozat nagyon rövid, ezért akár már sétatempó esetén is a 2. az ideális. Szinte állóra kell lassulni ahhoz, hogy szinkronváltóval közbenső gázadás nélkül simán kapcsolható legyen az egyes.

De nem lehetetlen a dolog. Vannak helyzetek, mikor helye van, csak ezek a hétköznapokban nagyon ritkák. Viszont ha recsegés és a motor túlpörgetése nélkül tudod kapcsolni az 1. fokozatot, akkor nincs gond. Csak arra figyelj, hogy ebben a fokozatban a tartós haladás nagyon nehézkes. Jól gyorsul az autó, elég csak kicsit nyomni a gázon és "ugrik", de a motorfék is ugyanilyen erős. Ezért tartósan 1. fokozatban haladva nehéz rángatás nélkül közlekedni.

Egyébként régen tényleg nem volt szabad kapcsolni az 1. fokozatot menet közben. A '60-as évek végéig elterjedt volt az a megoldás, hogy az előremeneti fokozatok közül az elsőt nem szinkronizálták, mert olyan rövid volt, hogy mozgó autónál szükségtelen volt kapcsolni. Ha meg úgyis csak álló helyzetben, elinduláshoz kapcsolod, nem kell hozzá drága és bonyolult szinkronkapcsoló. Az ilyen váltónál az 1. fokozat kapcsolható volt menet közben, de csak dupla kuplungolással, ezért inkább azt javasolták, hogy ne erőltesse a sofőr.

2018. jan. 11. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
80%

Hármas mondja jól. Annak idején a Pobedával még így tanulta.

Ma már baromság.

2018. jan. 11. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Régről ittmaradt "okosság", amit a technika már több évtizede meghaladott.

Pont olyan, mint az, hogy a lejtőn parkoláskor ellentétes fokozatba kell kapcsolni.


Egyébként jó nagy hülyeség, nekem többször volt már, hogy kellett 1-esbe raknom menetközben. Általában meredek emelkedőkön, ahol álló helyzetből nem lehet elindulni.


Az oktató kocsijában csináld úgy, ahogy mondja, a sajátodban meg majd úgy csinálod, ahogy jónak látod.

2018. jan. 11. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

Bakkecskézni fogsz a nem pontosan kezeled a gázt és a kuplungot.


Van olyan szituáció amikor kell az 1-es (pl meredek emelkedőre való fordulás) viszont ilyenkor gázzal rakjuk egyesbe a váltót és folyamatosan adagoljuk a gázt.

2018. jan. 11. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
65%
Hülyeség, városban szinte minden kisutcánál így van, hogy 1-be kell visszarakni az autót, de éppen még gurulsz.
2018. jan. 11. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
61%
Gondolom a mozgás közben azt jelenti, hogy 2-es vagy 3-as fokozatban haladsz. Nagyjából ugyanaz történne, mintha padlógázzal indulnál 1-esből úgy, hogy leugrasz a kuplungról: A motor felpörögne mint az állat, a motorfék befogna és szépen ugrana egyet az autó alattad. Ha kellően gyorsan haladsz váltás előtt, akkor az sem lehetetlen, hogy a motor szimplán szétveri magát, bár elvileg ez nem fordulhat elő, mert nagy sebességnél nem tudsz 1-esbe váltani.
2018. jan. 12. 00:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!