Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi 2.5 TDI, vagy BMW 25 TDS?

Audi 2.5 TDI, vagy BMW 25 TDS?

Figyelt kérdés

Ezekkel a motorokkal szerelt autót szeretnék vásárolni (vagy-vagy). Audi sor ötös TDI, vagy BMW 25 TDS. Kérdésem az, hogy melyik motor az élhetőbb a mindennapokban? Tisztában vagyok vele, hogy több, mint 20 éves autók. Van pénzem egy jó darab vásárlására, egyszerűen nem tetszenek az új autók, azért szeretnék régebbit. BMW-vel már van tapasztalatom, egy kedves ismerősömnek volt 525-öse, nagyon tetszik az autó, és a motorját is kedveltem. Tudom, hogy hengerfej repedésre hajlamos, és az adagolóval is lehetnek gondok, de ezért akarok megkímélt példányt venni és ha fel kéne újítani, akkor szerencsére úgy sem mennék csődbe.


Viszont nagyon érdekel az Audi 2.5 TDI-je. Sosem vezettem ilyen autót. Maga az Audi mint autó annyira nem, mert véleményem szerint egy nagyrafújt Skoda, de ugyan ez a motor van mondjuk Volvoban is, ami sokkal jobban tetszik. De most elsősorban nem az autó a lényeg, hanem a motor. Különösen az Audi, mert mint mondtam, BMW-vel már van némi tapasztalatom, de persze arról is érdekelne, ha valaki tud valami hasznosat.


Utazóautóként használnám, esetleg néha utánfutóznék vele. Melyiknek jobb a fogyasztása, mennyire hamar épül fel a nyomaték, mennyire hamar melegednek be, élettartama szempontjából mennyit mennek el még értékelhető kompresszióval, mik a típushibák, esetleg tuti jó motorkódok, melyikhez van több alkatrész, ilyenek érdekelnének leginkább.


Amikor a BMW-vel mentem, azt tapasztaltam, hogy hihetetlen hamar bemelegedett, egy kilométer sem kellett és már középen volt a mutató, és ömlött be a meleg. 2000 felett ha lepadlóztam, akkor bármikor kilőtt, és egy jól megírt chiptuninggal még rugalmasabbá is lehet tenni, és kevesebbet fogyaszt, bár gondolom az Audit is. Viszont mivel kamrás dízel, ezért hidegen nagyon óvatosan kellett vele menni és a kiegyenlítő tartály egyszer elrepedt, akkor az félelmetes volt :D


Na sok a duma... Jöjjenek a vélemények, szerintem szoros küzdelem lesz! :)



2018. jan. 18. 15:28
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
40%

Audi nagyrafújt Skoda? Majd próbálj ki egyet. Inkább a Skoda egy kicsi Audi, főleg ha a 20-25 éves modelleket nézzük.

Azt hittem már a világ 2 legjobb motorját találtad meg, a TDS-t meg a V6 2.5 TDI-t az Auditól. De nem, a sor5-ös az egyik legfasszább dízelmotor, nagyon megbízható, és a 140 lovas megy is úgy ahogy. Igen, jobban harapnak a BMW dízelek, a TDS is, de hiába harap, ha két padlógáz után hengerfejes lesz. És ez komoly, naaaagyon problémás motor a 2.5 TDS.

Amúgy nem hülyeség a Volvós irány, S80-as Volvóból könnyebben találsz nem csillió kilóméterest, mint Audi A6-ból. Ja és koppra ugyanaz a soros 5 hengeres motor van mindkettőben.

2018. jan. 18. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 D. Brasco ***** válasza:
18%

Szoros küzdelem itt?!?!Ahol a korszak legszarabb motorját hasonlitgatod a legjobbhoz?!?A 25tds egy igazi betegágy!Meg normal hasznalatra sem ajanlanam nem hogy megcsipszelni meg utanfutót húzni vele!

Az audival a legnagyobb gond az lesz hogy mar a hold-föld távolsag benne van....valoszinuleg többször is.....de ettol fuggetlenul nem is kerdes hogy az kéne

2018. jan. 18. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 A kérdező kommentje:
Igazából nekem olyan mindegy, hogy most az Audi Skodás, vagy a Skoda Audis. Egyszerűen mindennemű egyéniséget és ezáltal számomra a vonzalmat is kiöl a nagyvonalú konszerniség, ami ebben az időben a VW-nél nagyon jelen volt. Ez egy Skodában, vagy VW-ben abszolút nem fáj, de egy Audiban nekem nem tetszik és kész. Kérem, hogy maradjunk kultúráltak, én minden véleményt meghallgatok és kíváncsi is vagyok rá, de akkor legyen valami állítás is mögötte. A csapból is az folyik, hogy a "TDS szar", ennyit én is tudtam, de én ezzel nem értek ilyen módon egyet. Megkímélt példányt vennék, én vigyáznék rá, szóval most nem a népi legendákra vagyok kíváncsi. Ha rossz, akkor kérlek írd le, hogy miért! Mellesleg a chiptuningot nem kell az ördögnek tekinteni. Leginkább csak abban nyúlnak hozzá, hogy ha már felépült a turbónyomás, akkor kicsivel nagyobb dózist fecskendez be, alias mintha jobban lenyomtad volna a pedált, de a gyári kereteken belül, ezzel semmit nem változtatsz a motor működésén... És miért ne lehetne vele utánfutót húzni? Azt azért ne mondja már nekem senki, hogy majd pont üzemmelegen egyenletes terhelésnél lesz hengerfejes egy 2.5-ös motor.
2018. jan. 18. 16:16
 4/18 D. Brasco ***** válasza:
15%
Tudod mit?Akkor vedd meg a tds-t!Te láthatoan az az ember vagy aki csak a saját kárán tanul....vagy még azon sem!Csak aztan majd ne ide gyere kerdezősködni hogy behányt a tds mit csinaljak vele.......
2018. jan. 18. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 A kérdező kommentje:
Csak ismételni tudom önmagam. Ha van tapasztalatod, kérlek írd le! Megint nem mondtam egy szóval sem, hogy kimondottad BMW-t akarok venni, sőt azt is írtam, hogy meséljetek többet az Audiról. Az ilyen semmitmondó válaszokból semmi hasznos dolgot nem lehet kiszedni. Felsoroltam egy tucatnyi szempontot. Mennyit fejtettél ki belőlük? Ha nem tudsz többet annál amennyit ideírtál, akkor inkább hanyagold a válaszadást a továbbiakban, köszönöm!
2018. jan. 18. 17:40
 6/18 anonim ***** válasza:

Azért legyünk őszinték: amikor az Audi sor5TDI-vel gyártotta az autóit akkor a Skoda épp a haldoklás szélén állt és Favoritot gyártott.


Lehet mondani a mai autókra, hogy nagyra fújt Skoda, de akkoriban a Skoda a 'csába sem volt az Audi mögött. ( mellesleg most sincs, ezt csak a Skodások hajtogatják. Műszakilag ég és föld a két autó, nem véletlenül kerül kétszer annyiba egy Audi). Szóval ez így nettó bullshit.


Szoros küzdelem nem lesz. A TDS egy igazi ipari hulladék. A maga korában sem volt egy remekmű, de mostanra már igazi műszaki szemét :D


Kötve hiszem, hogy egy böszme nagy vasblokkos dízel hamarabb bemelegszik, mint egy alublokkos benzines. Hideg motornál biztos, hogy 1km nem elég neki, még a két termosztátosnak sem!


A közvetlen befecskendezéses TDI jobb, mint az M21 és valamivel erősebb is. A TDS-sel ellentétben egyáltalán nem volt problémás konstrukció és öreg korukra is elég sokat kibírnak még.


A TDS-ek alapból is szeretnek széthullni, chiptuniggal meg.. bátraké a szerencse :D


Ami az Audi előnye: jobb a TDI motor, ha nem volt törve nem rohad ( legalábbis a C4 még nem ).

Ami hátránya: egy szép C4 2.5TDI-ért annyit elkérnek, mint két E39 525tds-ért :)


Ez külön tetszett:

"2000 felett ha lepadlóztam, akkor bármikor kilőtt"

Pedig az 525 TDS-t simán lehet alázni egy normális 1.3-as Swifttel. Úgy néz ki még te sem ültél rendes autóban :D

2018. jan. 18. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
Persze kérdező, semmitmondó válaszok. Te pedig eldöntötted, hogy az Audi az csúnya és rossz, meg jellegtelen, de azért úgy kérdezed, hogy az Audi is a lehetőségek között van... Mikor meg leírjuk, hogy mi a szitu, akkor meg mégjobban felháborodsz.
2018. jan. 18. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:

Édes Istenem, egyszer akarok az életben komolyan kérdezni itt, és mindenki csak megsértődik... Hát akkor kezdjünk neki, úgy látszik hogy ez ilyen lesz.


"Lehet mondani a mai autókra, hogy nagyra fújt Skoda, de akkoriban a Skoda a 'csába sem volt az Audi mögött. ( mellesleg most sincs, ezt csak a Skodások hajtogatják. Műszakilag ég és föld a két autó, nem véletlenül kerül kétszer annyiba egy Audi). Szóval ez így nettó bullshit."


Látom nem sikerült felfogni. Számomra az Audi mint autó azért nem játszik, mert a konszernben való gyártás miatt a felhasznált alkatrészek mennyiségének nagyon nagy része megegyezik, a felépítésük hasonló. Pont nem érdekel, hogy műszakilag ki fejlesztette ki, ha még a kormánykerék is ugyan az, mint egy Skodában. De nem is értem, hogy miért kell ezen magyarázkodni, hiszen egyértelmáen kijelentettem, hogy engem a motorok érdekelnek, mert ha a TDI-re esne a választásom, akkor nagy valószínűséggel inkább Volvo lenne belőle. Szerintem nem olyan nehéz ezt felfogni.


"Szoros küzdelem nem lesz. A TDS egy igazi ipari hulladék. A maga korában sem volt egy remekmű, de mostanra már igazi műszaki szemét :D"


Még mindig várok arra, hogy miért. Ha problémás, akkor mi az? A hengerfejre minden kamrás dízel érzékeny, ezen kívül van még valami?


"Kötve hiszem, hogy egy böszme nagy vasblokkos dízel hamarabb bemelegszik, mint egy alublokkos benzines. Hideg motornál biztos, hogy 1km nem elég neki, még a két termosztátosnak sem! "


Nem kell elhinned, nekem teljesen mindegy.


"A TDS-ek alapból is szeretnek széthullni, chiptuniggal meg.. bátraké a szerencse :D "


Ismét leírom. Van a chiptuningnak egy olyan fajtája, ahol a gyári kereteken belül csak a gázpedál állással csapjuk be a motorvezérlőt. Ez azért jó, mert eleve nem ad neki többet, mint amennyit maximum adna, és fürgébbé teszi az autót. Aki nem egy versenyző, annak a gázpedál kezelési stílusából adódik, hogy nem annyira, vagy lassabban nyomja le a pedált. Tehát nem tesz többet, mint hogy ilyenkor egy kicsit többet ad neki, ráadásul csak ha megjön a turbónyomás. Miért esne ettől szét?


"Ez külön tetszett:

"2000 felett ha lepadlóztam, akkor bármikor kilőtt"

Pedig az 525 TDS-t simán lehet alázni egy normális 1.3-as Swifttel. Úgy néz ki még te sem ültél rendes autóban :D"


Nem hát. Majd ezt is te fogod nekem megmondani. Bár nyilván tudod, de a BMW dízelek jellegzetessége, hogy magasabb fordulaton sem lankad annyira a nyomatékgörbe, így nem kell egy szűk tartományban tartani, ha van turbónyomás. Tehát jól autózható. Egyáltalán nem érdekel, hogy mivel lehet lenyomni, nyilván egy Swift a maga 800 kilójával szép, hogy lehagy egy 2 tonnás dögöt, ez igaz úgy legfeljebb 50-ig. Nem az a kategória vagyok, aki ezzel akarna gyorsulási versenyt nyerni. Tetszett. Ennyi. Megint nem értem, hogy mit kell belemagyarázni... Tudod én tudok értékelni ennél sokkal gyengébb autót is, ha a saját tartalékain belül jól autózható.


"Persze kérdező, semmitmondó válaszok. Te pedig eldöntötted, hogy az Audi az csúnya és rossz, meg jellegtelen, de azért úgy kérdezed, hogy az Audi is a lehetőségek között van... Mikor meg leírjuk, hogy mi a szitu, akkor meg mégjobban felháborodsz."


Az nem tetszik, hogy ha a D. Brasco-hoz hasonló kollégák osztják az észt, miközben semmilyen tartalom nincs a válaszban. Feleslegesen pazarolják az időmet, és igazából a sajátjukat is. Neked is leírom, hogy ha elolvasod a leírásomat, rengetegszer kiemeltem, hogy a motorokra vagyok kíváncsi. Igen, azt eldöntöttem, hogy nekem az A6 az jellegtelen. De ettől még a motor lehet jobb, mint a BMW-ben. De nem háborodtam fel.


Viszont ha ennyire tudja mindenki, hogy "ipari hulladék" a BMW, akkor miért nem említitek a konkrétumokat? Én egyetlen dologban nem hiszek, még pedig a legendákban. Köztudott, hogy vannak szériahibás darabok. Ilyen mondjuk a V6 TDI, vagy a 20D adagolós verziója (csak hogy ne higyjétek, hogy BMW bérenc vagyok), amiben köztudott, hogy X alkatrész Y idő alatt, Z százalék hogy biztosan tönkremegy.


Nem értem mire jó ez. Én próbálnék kulturáltan informálódni, de úgy néz ki, hogy egyesek arra vágynak, hogy szándékosan félreértelmezzék amit mondok. De kivárok, hátha.

2018. jan. 19. 00:39
 9/18 D. Brasco ***** válasza:
18%

Itt egyetlen ember van megsértődve,az pedig te vagy!Csak tudnám azt hogy mire fel?!?Ha neked az egy semmit mondó valasz hogy valami egy konstrukcio hibas elavult szar,akkor felesleges ide mar barmit is irkalni!Főleg miutan lathatoan eldöntőtted,hogy az audi az egy szutyok,nem is tudom akkor minek erdeklődsz utána.....de bezzeg a bmw!Na az!!Igaz hogy ha nem figyel rá az ember 2 masodpercen belül hengerfejes lesz,de hat kit erdekel hiszen ha lepadlózod olyat tol mint egy mozdony.......ha ez neked nem elég hiba,meg nem eleg elrettentő akkor nem tudom mi az......mert azert egy hengerfej nem egy H4-es izzo,hogy kiegett,veszek bele 300forintert masikat es 1perc alatt kesz van a csere........ezt a gázpedalcsipsztuningot meg ......hat ezt hagyjuk is.......a röhögéstől majdnem beszartam mikor olvastam....

Szoval nem tudom mire fel duzzogsz itt meg osztod az észt amikor lathatoan közöd nincs a témához de barki aki valaszol az mind hülye meg nem ért hozzá meg pocsekolja a draga idődet......

Vagy ha már igy felsztároltad a bmw-t a megerősitesre varsz valami elvakult fan-tól,hogy ó igen ..ez az ami neked kell!!!

Mert akkor essünk túl rajta es legyen egy jó napod:minden keppen a bmw-t vedd!Az a legjobb!

2018. jan. 19. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
Héé, te itt felteszed a kérdést, hogy Audi vagy BMW, mikor meg írjuk hogy Audi, akkor fel vagy háborodva, hogy neked Audi nem kell mert jellegtelen. Még a kérdésed is törölni kellene...
2018. jan. 19. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!