Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen negativumai vannak...

Milyen negativumai vannak annak, ha egy autó ritkán van használva?

Figyelt kérdés
Hobbi autóról van szó, a hétköznapokban nincs szükségem autóra, munkába se azzal járok, igy viszonylag ritkán (kb 2-3 hetente) van beinditva, de igy a téli szezonban is csak azért hogy járatva legyen, megyek vele legalább 30-40km-ert. De legszivesebben tavaszig elő se venném, csak ha jó idő van éppen. Mennyire káros ez a kocsira nézve?

2018. febr. 14. 22:08
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
80%

Attól függ, hogy hol van tárolva...

Szabad ég alatt vagy garázsban, netán fűtött garázsban.


Utóbbi kettőt tekintve az ég adta világon semmi baja nem lesz, sőt még jót is teszel vele.


Lehet kapni azért veterán autókat amiknél oda van írva, hogy télen és esőben nem használták.... hát meg is látszik a külsejükön!

2018. febr. 14. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
100%
2-3 hetente az pont jó, ezesetben nem nagyon kell semmit csinálni vele, csak menni vele és kész. Annyira nem káros ez az autóra. Akkor van baj, ha féléveket áll minimum.
2018. febr. 14. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 A kérdező kommentje:

Természetesen garázsban! Nem fűtött, de talán nem is baj, állitolag a magasabb pára miatt a fűtöttben hamarabb előjön a rozsda. (bár ezt se tudom mennyire lehet igaz)


Köszi a választ!

2018. febr. 14. 22:18
 4/18 anonim ***** válasza:
100%
#2-esnak igaza van, esetleg még annyi, hogy időnként nem árt rátölteni az akkumulátorra, és annyi benzin legyen benne (1/4 tank), hogy ennyi járatás mellett is cserélődjön benne, 2 havonta legyen tankolva bele, hogy ne ugyanaz a régi benzin álljon benne fél évig.
2018. febr. 14. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
2-3 hetente még nem annyira gáz, de ha biztosra akarsz menni, akkor a kéziféket ne húzd be, mert hosszabb állás során berozsdállhat és akkor nem tudod majd kiengedni.
2018. febr. 15. 01:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
A motor nem annyira ürül ennek, mert 2-3 alatt lefolyik szinte az összes olaj a motor kenési helyeiről. Oké, porszáraz nem lesz de ha indítasz akkor egy ideig nem lesz megfelelő kenés. Ilyenkor amortizálódnak igazán a csapágyak meg a vezérműtengely bütykei. De hát ez egy ilyen "EZ VAN" helyzet. Azonkívül a kasztninak jobb ha szellőzteti a menetszél. Mert akkor is tud párlecsapódás kialakulni a zeg-zugokban, ha egyébként jól szellőző garázsban áll az autó.
2018. febr. 15. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Nem is szoktam sokat tankolni bele ilyenkor, pont ezért. Kéziféket se szoktam behúzva hagyni, ezekre figyelek.


Az olaj meg hát, igen "EZ VAN" helyzet, nagyobb a kopás mértéke mig körbeér az olaj, de legalább 5w van benne, az hamar körbeér, de ezzel tényleg nincs mit kezdeni. Bár szerintem ez még mindig jobb mint akik állandóan városban használják 2-4 km-eren. Én 20km táv alatt be se inditom.

2018. febr. 15. 10:05
 8/18 anonim ***** válasza:
61%

Jó olaj kell bele és sűrűbben cserélni. Illetve 100-as prémium benyával feltölteni, mert az nem romlik meg olyan hamar. Ha ilyen keveset használod akkor pár ezressel kerül csak többe a tankolás, nem vészes.

Indítás után vársz két percet és úgy indulsz el, bár az 5W olaj elvileg 20s alatt körbeér, de lehet várni picit többet. Ennyi használatnál a hidegindításból eredő kopás szinte nulla. A baj azokkal a kocsikkal van amiket napi szinten 2-3 Km-re használnak és egy órával később megint ennyire. Néhány év alatt gallyra lehet vágni őket ezzel.

2018. febr. 18. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
0%
A prémium üzemanyag egy nagy átverés, de ezt már rengetegszer kitárgyaltuk. Teljesen jó a sima is, olyan nincs, hogy az üzemanyag megromlik az állásban.
2018. febr. 18. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
61%

9-es

Megint valaki, aki nyomatja alaptalanul a 100-as benzin elleni kampányt, de ha jobban utánanéznél, akkor tudnád, hogy a 95-ös benzintől fél év után egy az egyben eltuhad az injektor/karburátor, mert igenis megromlik benne a biokomponens. A 100-as benzinben viszont semmi biocucc nincs, így hát nincs mi megromoljon benne.

2018. febr. 18. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!