Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minek a pici turbós ha van...

Minek a pici turbós ha van nagy szívó?

Figyelt kérdés

1.0 turbós és 2.0 szívó benzint összehasonlítva,

kb azonos a teljesítmény és a fogyasztás is.


A turbós motor bonyolultabb, drágább a javítása ha valami van, míg egy szívót tankolsz meg néha lecseréled benne az olajat. (enyhe túlzás) Na meg a szívónak az élettartama is többszöröse egy kis turbósnál.



Tehát a kérdés adott.


2018. máj. 13. 20:05
 1/9 A kérdező kommentje:
Ha a károsanyag kibocsájtással jönnétek, a mazda mégis meg tudta oldani.
2018. máj. 13. 20:07
 2/9 anonim ***** válasza:

Kisebb a tömege. Más előnyös tulajdonsága nincsen. Az autógyártók szemszögéből bonyolultság, magasabb ár stb. egyáltalán nem probléma, hiszen nekik minél drágább egy autó annál nagyobb a hasznuk.


Ha a fogyasztást nézzük akkor benzinesek közül még mindig a szívó 1.6-1.8 a legjobb. Ha teljesítmény kell, akkor meg ugyanez csak turbósba.

2018. máj. 13. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

A kisebb motor hamarabb bemelegszik. Napi 2x5 km-en használva mint a nagy átlag, a 2l-es motor soha nem melegszik be, és sokkal rosszabb lesz a fogyasztás és károsanyag kibocsátás is.


Ha napi 100km-t mennék, én is nagy szívómotoros autót vennék, de meglepő módon ugyanabban a városban dolgozom, ahol lakom.

2018. máj. 13. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

"1.0 turbós és 2.0 szívó benzint összehasonlítva"


Kb sem azonos sem a teljesítmény, sem a fogyasztás. A 2.0 szívók ( ha a régi motoroktól eltekintünk) 140-180 lóerő között vannak, az 1.0 turbós motorok meg 100-130 lóerő között.


Van 2.0 szívóm, városban simán bekajál 10,5-11 litert normálisan hajtva, ennyit messze nem eszik egy 1.0 turbóbenzin.


"A turbós motor bonyolultabb, drágább a javítása ha valami van"

Vannak gyártók akik 25-30 éve gyártanak turbóbenzineket ( igaz nem 1.0-t), ott ez nem mutatkozik meg ennyire. Azért nem olyan betegágyak ezek a motorok, vagy ha igen akkor a dízelek is azok? :D


"Na meg a szívónak az élettartama is többszöröse egy kis turbósnál. "

Igen? Forrás? Teszteredmény? Tapasztalat?


A Volvo 2.8 twin-turbo benzin (272 lóerő), jövőre lesz 20 éves és köszöni szépen jól megvan. Egy ugyanilyen teljesítményű szívónak mennyivel több az élettartama? Mondjuk egy 4.0 V8-nak?

Vagy ha a számokat kicseréljük akkor már változik a fizika? :D


Amúgy most "Utáljuk a kis feltöltött benzineseket" hétvégét tartunk? Valaki nagyon be akarja bizonyítani, hogy ezek hulladékok :D

2018. máj. 13. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Igaz, 2 ezres helyett 1.6 körüli szívóval lett volna érdemes összehasonlítani. A gyorsabb felmelegedés meggyőzött, városban elugrani kenyérért egy ilyen pici pörgős motor jobb lehet.
2018. máj. 13. 21:54
 6/9 anonim ***** válasza:

Nem tudom a gyorsabb felmelegedés mennyire előny, már ha gyorsabb. A vasblokkos Ecoboost nem biztos, hogy gyorsabban melegszik, mint mondjuk az alublokkos Duratec.


A szívó 1.6-hoz képest sokkal sokkal jobb a feltöltött 1.0 teljesítmény karakterisztikája, sokkal jobban autózható, mint a szívó és fogyasztásban meg nincs jelentős különbség.

2018. máj. 13. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Akkor leírom én is a tapasztalataimat ezügyben. Pont passzolni is fog a kérdező által felvázolt szituációhoz.

Nekünk most két autónk van, az egyik egy Opel Astra 1.0 Turbo. A fogyasztása hosszú (nem autópályás) úton 6,5 liter körül van, városban 8 alattit még sosem mértünk, pedig már 22 ezer kilométer van benne, amiből úgy 4-5 ezer csak városban ment bele.

A másik egy VW Passat B4 2.0 (8 szelepes, de létezik 16-os is). Hosszú távon már nem használjuk (meg igazából városban se sokat, szóval a nyáron valószínűleg eladásra kerül). Városban 9 liter körül eszik.


Szóval a fogyasztásuk tényleg hasonló. Az ilyen kis turbós motorok kis, állandó terhelés mellett nagyon jól tudnak fogyasztani, de amint elkezdi használni az ember őket nagyon megtudnak szomjazni.

2018. máj. 13. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

John leírta, még egy dolgot tennék hozzá


" turbós motor bonyolultabb, drágább a javítása "


150.000-200.000 km-ig semmivel sem rosszabb a helyzet, ugyanúgy olajcsere és kész. Aztán az autó megérkezik a második/harmadik (kelet-európai) tulajhoz, innentől az autó márkaszervizet és gyári alkatrészt nem lát. Megy a sufniban szervizelés és javítás utángyártott, bontott alkatrésszel. Tehát innentől az autó megbízhatósága szinte teljes mértékben érdektelen az autógyárnak.

2018. máj. 14. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Turbós motorral jobban tudják hozni az emissziós normákat, ez a legfőbb szempont, amiért mindenki áttért a turbóra. A másik, hogy a turbós motornak sokkal kedvezőbb a karaktere: alacsony fordulaton is tol, mint egy dízel, de magasabb fordulaton sem fullad ki. A turbós benzinesekre jellemzően olyan hosszú végáttételű váltókat raknak, hogy régen még a dízeleken sem volt olyan hosszú, mert elbírja a turbó miatt. Ezáltal jelentősen csökken a valós fogyasztás, és a menetkomfort is javul. Továbbá: a turbós-benzines motorok nem a sátán kreálmányai, igenis tartós motorok, bírnak 300-400 ezret ezek is ha kell, max turbót kell cserélni.
2018. máj. 14. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!