Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szép napot. A kérdésem a...

Sajszer kérdése:

Szép napot. A kérdésem a következő. Egy kétütemű motor gondol egyet és felpörög, gázadás nélkül. Ezután hiába szakítom meg a gyujtást (a végén levettem a gyertyakupakot is) tovább pörög, jóval a normális fordulatszám felett. Mitől van ez?

Figyelt kérdés
250 cc pannónia tlt motorja. Két ütemű, frissen, szabályossan generálozva. Az előgyujtás a felső határon van (elméletileg)

2018. máj. 21. 12:28
 1/10 anonim ***** válasza:

Nem belevaló a gyertya!

Rossza a hőértéke

2018. máj. 21. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Ez érdekes mert ha a gyújtást leveszed , meg kell neki állni.

Meg aztán "az előgyujtás a felső határon van (elméletileg)"

AZ előgyújtást pontosan kell beállitani a felsőholtpont előttre, kb 3 mm. Azért előgyújtás.

De szikra nélkűl akkor se szabad neki menni.

2018. máj. 21. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
A felső határon van (elméletileg) Azt takarja, hogy pontossan beállítottam, amenyire birtam. Nem az első eset, hogy ilyesmit csinálok, és olyan érzésem van mintha korán túl nagy lenne
2018. máj. 21. 14:18
 4/10 anonim ***** válasza:

Dehogy nem megy szikra nélkül :D


Tök egyszerű, nem bírja elvezetni a gyertya a hőt és felforrósodik és az gyújtja be a benzin-levegő keveréket amely így elszabadul mint állat!


[link]


melyik gyertya van benne a képen látható 8db közül? :)

2018. máj. 21. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Amúgy túl kicsi a gyertyád hőértéke...

Keress nagyobb hőértékűt, de az se jó ha túl nagy hőértékű mert akkor bekormosodik és leáll a motor.


Kellene a motor gépkönyve mert ott tudnád mekkora hőértékű gyertya kell neki (de gondolom neten is van róla infó valahol)


Anno. amikor motoroztam és nem tudtam még, hogy milyen gyertya kell pontosan a czetka 175-be akkor vittem magammal pár különböző hőértékűt...


A jó gyertyával sokkal jobban húz a motor és amikor kiveszed szép barnának kell lennie...

nem feketének, nem olajosnak, nem kormosnak, nem fehérnek hanem szép barnának :)

2018. máj. 21. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

A gyújtást nem "felső határra" állítjuk, hanem a gyár által előírt értékre.

(ha jól emlékszem 3-4.mm előgyújtás a felső holtpont előtt, 0.4mm megszakítóhézag mellett)

2018. máj. 21. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Ha felpörög akkor valahol tömítetlenség van, mert csak akkor tud pörögni a motor ha levegőt kap meg persze van hozzá benzin. Ha nem húzod a gázt és nem is szorul a karburátorban a súber, akkor máshol jut a hengerbe a levegő. Mondjuk főtengelyszimeringnél vagy egyéb helyeken aminek tömören kellene zárnia. Ha szikra nélkül is jár a motor akkor túl van hevülve valami, általában a gyertya. Ezt a túlhevülést egyébként okozhatja az ha fals levegővel megy a motor, mert a benzinben szegény keverék magasabb hőmérsékleten ég. Szóval a én erősen valószínűsíteném a fals levegő szívást. A gyújtást meg nézd meg rendesen hogy hogyan kell állnia, mert ha túl nagy az előgyújtás az is nagyobb gyertyamelegedést idéz elő. A 250-es kétütemű motorok általában olyan 3 mm körüli (felső holtpont előtt) előgyújtással üzemelnek rendesen. A Pannóniát nem ismerem annyira, nézz utána annak is hogy milyen hőértékű gyertya kell bele. Saccra olyan 200-225-ös lehet a jó bele.
2018. máj. 21. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Már itt leirták velem együtt , nem is akartam már irni de nem tudom megállni hogy ne irjak.

Mert olyan hülyeségeket irsz hogy már fáj.

"felsőhatáron van elméletileg,

beállitottam amennyire birtam,

olyan érzésem van mintha korán túl nagy lenne".

Azzal nincs baj ha valaki nem ért hozzá, csak fogadja el a jó tanácsot, vagy ne barmoljon semmit sem .

Na mégegyszer!

A felsőholtpont előtt 3-4 mm-re kell állitani az előgyújtást.

Sőt gyertyából lehet csinálni egy előgyújtás beállitót amivel pontosan belehet állitani.

2018. máj. 21. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

8: Látszólag te sem vagy olyan nagy penge.


3 és 4 milliméter között óriási különbség van. Gyújtásnál a tizedek is számítanak.


Pannóniának meg oldalra van tolva a gyertyája, ott nem tudod lemérni a távolságot a felső holtponttól.

2018. máj. 22. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Valóban eltolt/döntött a gyertyaállása a TLT típusnál, tehát egy becsavarható mérő (indikátor óra), tényleg hamis értéket fog mutatni.

Viszont a gyertyafurat van annyira széles (14.mm) hogy egy vékony acéldróttal függóleges irányban pontosan tudod követni a dugattyú mozgását. Ha meg van a felső holtpontot, onnan könnyen visszamérsz 3mm-t.


/ha jól emlékszem még a lendkeréken is van egy kisegítő (f.h.) jelzés/

2018. máj. 22. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!