Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Honda s2000 miért tud 240...

Honda s2000 miért tud 240 lóerőt turbó nélkül?

Figyelt kérdés
Na ez egy nagy megfejtés lenne nekem, hogy csinálhatták?
2018. jún. 14. 23:37
1 2
 1/19 A kérdező kommentje:
egy 1997 ccm-es gépjárműről beszélünk, érdemes rá keresni, mikor olvastam róla nem akartam elhinni, hogy ilyen is létezik.
2018. jún. 14. 23:38
 2/19 anonim ***** válasza:

8300-as fordulaton... Nem feltétlen teljesen igaz, de alapvetően a teljesítménynövelésnek még két módja volt, vagy a lökettérfogatot vagy fordulatszámot növelni.


Az benzinmotor 7000 környékéig pörög el, ez meg 8300-on adja le a csúcsteljesítményét, szóval esélyes, hogy 9000 környékéig is elpörög.


Gondolj arra, hogy például 1000ccm-es motorokból is kihoznak 200 lóerőt, csak ott épp 16-18000 körül adja ezt le és szintén turbó nélkül.

2018. jún. 15. 02:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
Az után egy " átlag " kimaradt.
2018. jún. 15. 02:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
100%

Így van, csináltak egy pörgős motort. A teljesítmény a forgatónyomaték és a szögsebesség (fordulatszám) szorzata. Ha van mondjuk két motor, tegyük fel, hogy a teljesítménycsúcsán mindkettő 200 Nm-t ad le, de az egyik 4000, a másik 8000 fordulaton. Ez esetben a másodiknak kétszerese lesz a teljesítménye. Ez azt jelenti, hogy azonos végsebességhez a második motorhoz fele akkora áttételű váltót fel lehet rakni, ami a keréken mért forgatónyomatékot duplájára növeli, tehát kétszer akkora gyorsító erőt tudsz az útra vinni.

Ehhez úgy kell megépíteni a motort, hogy az alkatrészek bírják a magas fordulatszámot, és képes legyen elegendő levegőt beszívni, valamint az kipufogógázokat eltávolítani.

Ezzel csak az a gond, hogy a motor nem mindenhol egyformán erős. Ami magas fordulaton erős, az alacsonyan általában nem, és fordítva. Erre találták ki a változó szelepvezérlést, de azzal sem lehet egyenes nyomatékgörbét csinálni, így valamennyire megmarad a jelenség.

2018. jún. 15. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:

Utolsó jól beszél.

Nagyon beszédes a nyomaték- és teljesítménygörbe, lehet kicsit elemezgetni:

[link]

2018. jún. 15. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
34%
Hát itt el fog maradni a nagy megfejtés. Mert így tervezték meg a japánok. Ne hidd azt hogy ezt csak ők tudják megcsinálni. Gyakorlatilag bármelyik autógyártó mérnökgárdája meg tudja csinálni. Nem azért nem csinálják mert nem tudják. Hanem kénytelenek kompromisszumot kötni a teljesítmény, a vezethetőség, a tartósság és gazdaságos üzemeltetés között. Ezért vannak lényegében a "béna" hétköznapi motorok. Ezeket gazdaságos gyártani. Mert az emberek ezeket veszik, nem a 120 LE/l fajlagos teljesítményű motorral szerelt autókat, mert nem sportolás céljára vesznek autót, hanem hétköznapi közlekedésre. Arra pedig egy ilyen S2000 azért messze nem ideális.
2018. jún. 15. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 A kérdező kommentje:

Üzemanyag nyomás növelés és a kipufogó rendszer pontos hangolása nem játszhatott itt bele?

Fordulatszámos történetre gondoltam én is, viszont elég szembeötlő, hogy 2500-on is már 120 lovat lead---

Szóval érted, még mindig nem kerek a történet.

Porsche-ba is van olyan modell ami 9000ig elpörög, és köbcentihez képest arányaiba nem erősebb ennél.

Azért mondom, hogy más is benne lehet a történetbe, nem azt mondom, hogy az emelt fordulatszám az nem.

2018. jún. 15. 09:55
 8/19 anonim ***** válasza:

"viszont elég szembeötlő, hogy 2500-on is már 120 lovat lead"

Hol?

Ne a nyomatékgörbét olvasd le lóerőben.

2500nál 50lovat tud.

2018. jún. 15. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
69%

Az üzemanyag nyomás növelésének nincs hatása a teljesítményre. Attól nem lesz erősebb egy motor.

A kipufogó hangolása nagyon fontos, nyilván közrejátszik.

A Porsche GT3 RS 4000 cm3 és 520 LE 8250-es fordulaton, ami 130 LE/liter. Ez még több, mint a Honda.


Tegyük fel, hogy felraksz egy jól megtervezett sportkipufogót és szívó rendszert, esetleg még hozzá is íratod a motorvezérlőt. Ezzel fogsz nyerni teljesítményt, de gyakorlatilag az fog történni, hogy a nyomatékcsúcsod magasabb fordulatra kerül. Alacsony fordulaton jó eséllyel gyengülni fog az autód.

2018. jún. 15. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
47%

Ha el lehetne forgatni 12 000-ig akkor még többet tudna, de normál fordulatszám tartományban akkor is ugyanúgy gyenge lenne.


Korábban emlegették a sportmotorokat, sok 1000-res blokkot beraktak üres kasztniba és egy 7-900 kilós kasztnival 5000-res fordulat alatt el sem tudsz vele indulni, mert annyira gyenge, hogy lefullad, pedig baromi jól hangzik a 200 lóerő :D


A hogyanra meg egy egyszerű válasz van: VTEC szelepvezérlés. Valami ötezer valamennyi fölött átvált és megfelelő mennyiségű levegőt tud szívni a motor és így el lehet hajtani majd 9000-ig.


Gyorsan rákerestem a mérési adatokra, 5000-res fordulatig csontra ugyanazt tudja a csoda 240 lovas motor, mint egy 2 literes Ford motor ( ami csak 145 lovas ). :D

2018. jún. 15. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!