Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történik ha nem hagyom,...

Mi történik ha nem hagyom, hogy a kocsim járjon egy kicsit?

Figyelt kérdés
Mi történik ,ha nem várok dízelel elindulás után hanem egyből megyek vele de mondjuk nem taposom az is rossz neki? . Valamint az érdekelne ,hogy az adagoló illetve a turbó mitől mehet tönkre?

2018. jún. 19. 17:36
 1/8 anonim ***** válasza:

en igy jartam a kocsimmal, beindítottam és mentem. majd ha megérkeztem megálltam.

nos nem történt semmi, a kocsi ismerősé lett 400e km felett jár gyári turbó minden gyári, az injektorok résolaj szintje már magasabb mint a tűréshatár (common rail) tehát ahhoz majd hozzá kell nyúlni.


turbó tönkremenetel:

Olaj illetve annak a hiánya..

20-30 ezres olajcsere ciklus olajkoksz lerakódik az olajjáratokba, kevesebb olajat kap, besül.

Ez a legsűrűbb hiba, olajat cserélni kell, 10e km után.


melegen lehet még hogy kitolod neki a szemét akkor érdemes egy fél percet alapjáraton ketyegtetni illetve dieselnél motorfékkel lassítani, mert átjárja a turbót a levegő kicsit hűljön le, akkor a leállított motornál nem lesz olajkoksz..


az adagoló.. ha az injektorokra gondolsz common rail esetén: egyszerűen elkopik, sima elhasználódás. Ez 200-400e km között bármikor lehet, de ha kicsit bénábbak voltak a gyárban hamarabb is.. de ez normális folymat alapvetően, ami működik az használódik is.


ezt lehet fokozni pl rossz üzemanyag szűrővel, azt cserélni kell 40-60e km után és márkásra..

Illetve a tankban lecsapódik a pára, ami normális, a víz rontja a kenést. Ezt megelőzheted ha télen nem örökké kopp üres tankkal jársz, tessék telitankolni és negyed tanknál megint telitankolni. ha a tank teli kevesebb a levegő kevesebb pára csapódik ki, kevesebb pára = kevesebb víz.


Röviden ennyi..

2018. jún. 19. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 crudy ***** válasza:

Amikor beinditod kb egy percet kell varni es utana mehetsz, jobb is mert hamarabb felmelegszik de nem szabad neki taposni.


Adagolokbol nagyon sokfele volt. Soros, forgotarcsas, felelektronikus esatobbi. Van olyan adagolo ami olhetetlen, van olyan ami tuti bepusztul, tipus fuggo. Egyetlen ellensege az adagolokbak a rossz minosegu gazolaj mivel a gazolaj keni az adagolo egyes reszeit.


Turbobol is van buta turbo meg modern valtozo geometrias. A turbo alapvetoen egy nagyon egyszeru szerkezet, magatol nem tud tonkremenni. Egyreszt mivel iszonyu nagy fordulaton forog igy nagy hot termel a csapagyazas amihez sok, jo minosegu olaj kell. Komolyabb igenybevetelnel magyon fel tud melegedni es ha ilyenkor rogton leall a motor akkor megszunik az olajkeringetes es az olaj beleeg a jaratokba a turbo kornyeken. Ez rosszabb kenest eredmenyez ami gyorsabb kopast. Ugyan ez az eredmenye a veletlen elfelejtett olajcsereknek meg a gyari elorias altal kovetett 30ezres periodusoknak. A valtozogeos turbok hajlamosak eltomodni ami miatt a valtozo geometria nem fog tudni mozogni. Ez nem vezet a turbo halalahoz csak tuneteket produkal altalaban. Ez is tipusokra jellemzo es nem minden konstrukciora de minden konstrukcional elofordulhat.

2018. jún. 19. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat. Nos nekem egy Audi A4 2,5 Tdi-m van és azt hallottam minimum 10 percet alapjáraton mielött elindulok ,mertszétbassza az adagolót külömben
2018. jún. 19. 19:25
 4/8 anonim ***** válasza:

10 perc az rengeteg. Teljesen felesleges.

Nekem is dízelem van (CR). A kezelési útmutató azt írja, hogy a lehető leghamarabb el kell vele indulni. Én azért fél-egy percet járatom, hogy az olaj legalább egyszer megforduljon, mindenhova eljusson.

15.000km-enként cserélek olajat, 30.000-ként gázolajszűrőt. Márkás olajat használok, tankoláskor csak prémiumot tankolok.

300.000km van az autóban. Olajfogyasztásom gyakorlatilag nincs. A motoron minden gyári bontatlan. Pöccre indul télen két hét állás után is.

2018. jún. 19. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
38%
El kell adni azt a traktort mielőtt letérdel vegyél egy benzinest
2018. jún. 20. 05:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
10 perc? Hagyd már, fél perc elég nyáron, télen mondjuk 1.
2018. jún. 21. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Addig járasd csak terhelés nélkül amìg a kenőolaj mindenhova eljut. Ez pár másodperc. Utána kis terheléssel menj míg be nem melegszik. Nem a víz, hanem a kenőolaj. Ez 15-20 km.

Rendszeres olaj és olajszűrő, valamint légszűrő csere is elengedhetetlen.

2018. nov. 21. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Arról nem is beszélve, hogy a sokáig hideg motorral alapjáraton járatás rázza rendesen a kettős tömegű lendkereket. Biztos, hogy nem használ neki.
2018. nov. 21. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!