Diesel autóval "versenyzés"?
A kérdésem az lenne, hogy egy 140 lovas diesel autóval, hogy érdemes elindulni. Egyik ismerõsöm szerint az ő 140 lovas, 200 kilóval nehezebb autójával gyorsabb lesz. Így hát csinálnánk egy tesztet. Eddig benzint vezettem, szóval jól jönne pár tanács dieselesktől. (ESP off/on, milyen fordulatig érdemes pörgetni.. Stb)
2006os mindkét autó. Audikról van szó.
Helyből elindulás: felpörgeted a motort még álló helyzetben 2500-ig, ezzel a turbónyomást is előállítod időben + nem fog megtorpanni az autó elinduláskor. Szóval gáz, kuplungpedálon a lábad, aztán elkezded csúsztatni a kuplungot. Nem ugorsz le róla, mint egy versenyautóban, mert annak nem lesz jó vége, és gyorsabb sem leszel. 2 másodperc után, mikor már érzed, hogy rendesen mozgásban van az autó, rövid ideig lepadlózod, majd jöhet a 2-es, 3-as. Húzasd ki rendesen 4500-ig, ne dőlj be annak, hogy a dízelmotort nem kell üveghangig kihúzatni. Ha valakit érdekel, el is mondom hogy miért.
Nem olyan könnyű ez a nagyon dinamikus elindulás, sokat kell gyakorolni. ESP-t mindenképp ki kell kapcsolni, viszont a 2.0 TDI végigkaparja az első két sebességet, ha nem vigyázol, ezért írtam, hogy ne padlózd egyből. Ja igen, miután már megindultál, csak padlózni kell végig a gázpedált, nincs spórolás. Hatalmas előny, ha quattrod van, helyből indulásban a quattro verhetetlen. Ha nem sajnálod az autót, gyakorolj a verseny előtt, mert ott az izgalom hevében simán le is fulladhatsz, ha még sosem csináltál ilyet, és az elég ciki lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!