Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ti mennyit költötök tankolásra...

Ti mennyit költötök tankolásra, munkába járáshoz?

Figyelt kérdés
Magánutak nem számítanak, munkába járás érdekelne. Komoly azért, hogy némely fizetés harmada majdnem elmegy a kocsira, nem... bár a 9ft fizetett? Tömegközlekedés meg elég szegényes vidék-kisváros viszonylatban.

2018. nov. 9. 10:39
1 2 3
 1/23 dirtboy ***** válasza:

csak munkába járásra sosem használtam így max ki matekolni tudom a jelenlegi benzinárral.

napi 30km a munkába járás

21x30=630 tehát átlagban kb 7liter a fogyasztás tehát 6,3x7=44,1 tehát kb 44,1liter üzemanyag kellene 21munkanappal számolva

kb 390a benzin literje jelenleg

azaz 17 200ft kb ami elmegy a munkába járásra.

2018. nov. 9. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 Beviz Elek ***** válasza:
Nekem is hasonló összeg lehet mint dirtboy-é, de közelebb van a meló és 9 környékén zabál a kocsi.
2018. nov. 9. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
Munkaba oda-vissza 140 merfold hetente 3x, az egyetem oda-vissza 30 merfold hetente 4x. Szoval kb 540 merfold hetente, 2160 merfold havonta. A kocsi fogyasztasa 30 MPG. A benzin ara pedig olyan 1.28 font/liter. Szoval durvan olyan 150.000 ft-ot koltok havonta benzinre. 400 liter korul szoktam tankolni havonta.
2018. nov. 9. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
26%
0 ft
2018. nov. 9. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:

Munkába busszal járok (5500 Ft/hó), de az biztos, hogy városban 9 liter/100 km a fogyasztása még nyáron is. Tehát ha napi 2x3 km-t, havi 20 munkanapot számolok és 400 Ft/l benzinárat, akkor ez havi 120 km, 10,8 liter benzin vagyis durván 4400 Ft/hó lenne.


Néhány megjegyzés: a 9 Ft már nem annyi, hanem 15. De ezt nem az üzemanyagra adják, hanem a gépkocsi amortizációjára. Ami ugye az általam számolt 4400 Ft-ban sincs benne. Arról most ne is beszéljünk, hogy ha emellett nincs számottevő országúti használat, akkor ez a csupa városi, rövid távú használat nagyon megviseli az autót.


Amúgy havonta egyszer vagy kétszer tankolok kb. 15-18e Ft értékben. Ennek minimum fele, de sokszor szinte az egész országút.

Ja, és közepes méretű autóm van: Mazda 323, 1500 cm3 benzines motorral.

2018. nov. 9. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:

Én is csak matekozni tudok: napi 30km az oda-vissza út, 5,4-es az átlag gázolaj fogyasztás, prémiumot tankolva (~460Ft/l) így napi 745Ft.

A munkaadó nálunk 15Ft/km-t fizet, azaz 450Ft lejön, tehát a napi üzemanyagköltség 295Ft.


De szerintem nem szabad így számolni. Nekem a munkába járás évi 7500km, amihez hozzá jön még több, mint dupla ennyi egyéb út is. Az egész évre vett autóhasználati kiadásom 39Ft/km és ebben még nincs benne az autó értékének avulása.

Tehát minimum illik 30*39=1170 Ft-nak venni a munkába járás költségét és ebből vonni le a 450Ft támogatást.

2018. nov. 9. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
Nekem kb. 25000 havonta, de emellé bérletet is kell vennem:(, mert az utolsó szakaszon nem lehet sem közlekedni, sem parkolni, kijjebb pedig a tömegközlekedés rossz:(
2018. nov. 9. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:

Most már semennyit, 8 km-re a bicikli és a láb való nálunk, de volt már 70 km-re járás, igaz, 12 órás műszakokkal, úgyhogy kevesebb munkanap volt egy hónapban. 3 literes fogyasztás körül ez most havi 25 ezer ft körül lenne, ha jól számoltam s azért átlagban ennél bizonyára többet evett (egy különösen jó fogyasztású és megfelelően vezetett 650-es motorról van szó), rossz időben is menni kell. Akkor 25-30 ezer vagy több. Kb. a fizu tizede volt, de azért a km költség nem a benzinköltség, hanem annak kb. a duplája (vadiúj járműnél, amivel nem megy az ember sokat, jóval több) s ez is ugyanúgy számít.

Az autónk többet fogyaszt, pláne autópályán (ja igen, az is dobott a költségen), pici Yarisunk van (3.2-5 liter, ha elég kicsi a sebesség. autópályán zabálna). De az nem tartott nagyon sokáig, kicsit perverz dolog budai zöldövezetet fizetni (nem volt ám az olyan sok, csak lakrész és sok éve), hogy vidékre járjon dolgozni az ember, de akkor költöztünk össze a párommal s így jött ki.


Sokáig volt 30 km-es bejárás, ahol néha bevillant a bicaj, de általában a motor játszott, lehetőleg télen is (főleg, mert sokáig nem volt autó). A költségek arányosan csökkentek.


Volt, hogy direkt azért nem került szóba egy meló, mert túl sokat elvitt volna az utazás... Itt nincs tömegközlekedés. A falvakban van, de a legközelebbi falu is közel 4 km, ezért kellett autó.


Kár, hogy a bicaj km költsége több, mint az autónké (amit olcsón vettünk és ritkán használjuk). Elég meredeken hangzik, de kiszámoltuk, igaz. Állandóan szerelni kell, eszi a gumikat, a láncokat és mindent. Míg az autó megy sokezer km-t és semmi, műszaki előtt elég átnézetni. Pedig az van szabad ég alatt tartva, nem a bicikli.

2018. nov. 9. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 A kérdező kommentje:

Tudtommal a 15 ft csak adható, de a 9 ft - ha már vállalja a munkaadó - a kötelező.


Nekem kb. 1.5x a bérlet árának (a nem támogatott árat nézve) a tankolás. Támogatott bérlet azért jóval olcsóbb lenne, de nincs meg a kényelem (már ha a városi araszolgatást manuális váltóval, előttem haladók büdös kipufogójának slukkolgatását annak lehet nevezni...) Vonat koszos-mocskos, tele rosszarcú emberekkel, busz meg alig van.


De azért nem panaszkodom, akkor megyek-jövök mikor szeretnék, városon belül is oda megyek ahová szeretnék, nem mindegy tényleg. Csak néha elgondolkodik az ember, hogy buszra csak fel kell szállni.

2018. nov. 9. 12:13
 10/23 anonim ***** válasza:
havi 1000km munkábajárás, 8 literes fogyasztással, 15ft-os benzintámogatással: (80 liter* 400ft)-(1000km*15ft)= 17000ft kb.
2018. nov. 9. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!