Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen típúsu autó motorok...

Milyen típúsu autó motorok vannak, illetve melyik a legjobb teljesítmény / fogyasztás éljából?

Figyelt kérdés

Azt figyelmen kívül hagyva, hogy V6-8-as vagy soros én így tudom:


Szívómotor

Karbulátotos

Benzin befecskendezéses

Turbós

Motor hajtotta kompresszoros


Írhattok leőnyöket, hátrányokat, tapasztalatokat is nyugodtan. Köszi leőre is.

Hozzáértők véleményét várom.



2018. nov. 28. 14:32
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Rosszul kategorizálsz.

-szívómotor, turbós, kompresszoros: a levegő bejuttatásának módja a hengerbe.

-karburátoros, befecskendezős: az üzemanyag bejuttatása a hengerbe/szívócsőbe

Ezeknek a módozatoknak van sokféle variációja, ha nagyon érdekel a téma, rengeteg cikk van a neten, jó böngészést.

2018. nov. 28. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Így már vili! Köszi a válaszodat!
2018. nov. 28. 15:24
 3/11 D. Brasco ***** válasza:
50%

Nagyon lesarkositva:

Legjobb teljesitmeny:minel több hengeres motor,minel nagyobb löket térfogattal, minél több feltöltővel!


Legjobb fogyasztas:minel kisebb lökettérfogat,minél kevesebb henger,lehetőleg feltöltés nélkül

2018. nov. 28. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 veterán vas ***** válasza:

Ijjenek ezek a motrokok!

Az egyik "karbulátotos" a másik fecskendős.

Egyik "leőnyösebb" mint a másik. :D

2018. nov. 28. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

De figyelembe vehetjük az ütemszámot (2 vagy 4) hengerelrendezést (Soros, V, W, Boxer, Csillag-ilyet autóban asszem nem használnak)

Vagy a dugattyúforma szerint is: teljesség igénye nélkül henger-dugattyú, hengerkamra-bolygódugattyú. Utóbbi az ún. Wankel motor, teljesítmény szempontjából előljáró. A Mazda 767B 26B nevezetű 2.6-os 4 tárcsás szívó Wankelmotorja 950 Le. Nyilván sokkal igényesebb, többet eszik, hamarabb kopik. De akkoris :D :D

2018. nov. 29. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Hát én inkább V8-as párti vagyok, de az érdekelt volna, hogyan lehet jó teljesítményt viszonylag normális fogyasztással kompenzálni. Pl úgy tudom injektornál jobban be lehet állítani ezt. Azaz hatékonyabb a karbinál. Meg általában az új V8-as autók jól fogyasztanak, de mi a helyzet egy régebbivel?
2018. nov. 29. 16:08
 7/11 anonim ***** válasza:
Abból kitalálod ha azt írom, hogy a régi amerikai V8-ast benzintemetőnek hívták? :D
2018. dec. 1. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Persze, bár elektronikával sokmindent meg lehet oldani. A mostani korvettek (7Liter) 12-15l es fogyasztással mennek. Az azért jó a teljesítményhez képsest. Mellesleg bírja a magasabbfordulatszámot is. Bár úgy tudom a gyárin fogyaszt legjobban, vagy ha megbabrálják teljesítményt veszt. Ugye jól mondom? Szakértők?
2018. dec. 1. 16:43
 9/11 anonim ***** válasza:
Nem vagyok nagy szakértője, de a teljesítménynöveléssel szerintem általában fogyasztásnövekedés is fellép, minden belsőégésű motornál
2018. dec. 1. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Minnél több modern technológiát tartalmaz egy motor annál kevesebbet fogyaszt.Bár elsőnek a motorblokk kialakítását kell számba venni,amint írtad ,V6-8,soros,boxer,wankel.


A V 8 motorok lusták a nagy köbcenti és sok henger miatt,bár ebből is van kivétel 3,5L V8 BMW.E típus általában nyomatékból oldja meg a problémát,alacsony fordulatszámon.


A V6 motorok a középút lehet a köbcenti és fordulatszám között.


A soros blokkok a V motorok ellentéte.Általánosságban kis köbcenti és nagy fordulatszám-tartomány jellemzi őket.

E kategóriában is találhatunk sok kivételt,de az általános a Sor 4 1,6 ha említeni kellene.


A boxer motoroknak nincs igazán hátránya.De előnye annál inkább.Ugye a V8 motorokhoz képest a dugattyúk nem egy bizonyos szöget zárnak be egymással hanem,konkrétan két oldalról egymás irányában járnak a dugattyúk.Ez selymes járást biztosít illetve alacsony súlypontot biztosít az autónak.Általában Porschékban és Subarukban használták őket.


A Wankel motort csak említés szintjén érdemes beszélni róla.Bolygó motornak is szokták hívni.Itt nem dugattyúk vannak hanem 1db forgórész ami az ütemek haladtával mozog egy zárt térben.Több különálló bolygót is egymáshoz lehet csatolni.Kis köbcenti és irtózatos furdulatszám jellemzi.Nagy fogyasztás és rövid élettartam jellemzi.E típusú blokkal ellátott autók gyártásával már telljesen leálltak.



Feltöltés.


Két féle töltés közül választhatunk ahogy írtad.

A Turbó és a Kompresszor.


A Turbó ugye a kipufogó gázokat használja arra ,hogy forgassa a turbinát és vákumot csináljon,e vákumban összesűrűsödik a levegő és lehűtés után bekerül az égéstérbe.A plusz telljesítmény a fordulatszám függvényében emelkedik.Nagy turbó esetén számolni kell a turbólyuk fogalmával is.Ezt A B csoportos rally során feltalált ALS rendszerrel kiküszöbölhető(Anti Lag System),de ezt személyautóba nem lehet alkalmazni.Működési lényege annyi,hogy magas fordulatszámon tartja a motort bármilyen helyzet is alakuljon ki.Még indulás előttt is plusz nyomást hagy a hengerben.A legtöbb motor egyszerűen a többletnyomást kiengedi.Ha ALS-t építenénk egy sima személyautóba 100km belül szétégne a kipufogórendszer.


Kompresszorok közül csak említés szintjén érdemes megemlíteni az elektromos feltöltőt amit egy villanymotor hajt.Sok értelme nincsnek,maximum annyi ,hogy nem a motort terheli.A Fordulatszámtól függetlenól jön a többlet erő.

Bár a többlet erőt a motor erejéből veszi el.Alacsonyabb fordulatszámon jobban kijön az előnye.Magas fordulatszámon már csak elveszi az erőt.


A legjobb párosítás lehet egy kis illetve egy nagyobb turbó ezt nevezzük Bi-Turbonak.


Ha kompresszort os szeretnénk használni akkor egy feltöltő és egy nagy turbó.



Köszönöm ha elolvastad ezt a hosszú regényt.A befecskendezés fajtáiról nem tudok sokat írni mert nem értek annyira hozzá :)

2018. dec. 1. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!