Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autómata váltós kocsikban...

Az autómata váltós kocsikban mi a különbség az álló, és a parkoló fokozat között?

Figyelt kérdés
2018. dec. 11. 16:45
 1/9 anonim ***** válasza:
71%

P állás: olyan, mint amikor sebességben hagyod a kocsit. nem gurul el.


N állás: üres állás, a kocsi elgurulhat.


mindig a P állást kell használni parkoláskor, más állásban a legtöbbször a kulcsot ki sem lehet venni.

2018. dec. 11. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
15%
A kettő ugyanaz, csak az egyik magyarul, a másik idegen eredetű szóval.
2018. dec. 11. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
21%
Első, nem ezt kérdezte.
2018. dec. 11. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Mi az hogy álló fokozat?
2018. dec. 11. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
48%
Mi az, hogy álló fokozat? Van N mint üres és P mint parkoló.
2018. dec. 11. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Az a különbség, hogy állófokozat nincs, parkoló viszont van. Szerintem az ürest (N) kevered a parkolóval (P). Üresben nincs hajtás, a váltóba befelé megy a nyomaték, kifelé nem jön semmi, ugyanaz, mint a kéziváltó üres fokozata. Parkolófokozatban (P) szintén nem jön kifelé nyomaték, hiába nyomod a gázt, nem megy sehová, viszont a váltó kimenő tengelye reteszelt. Ez azt jelenti, hogy P-ben a hajtáslánc megtartja elgurulás ellen az autót valahogy úgy, mint mikor a kéziváltós autót sebességben hagyod leállítás után. Kéziváltó esetén a motorfék fogja meg a motort az összezárt hajtásláncon át, automatánál a hidrodinamikus kuplung miatt ez nem oldható meg, a váltó kimenőjét kell közvetlenül reteszelni.
2018. dec. 11. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Annyit hozzátennék, hogy az N-t gyakorlatilag nem is használjuk. Megállásnál mindig P-be kell tolni, pirosnál pedig D-ben hagyjuk, és nyomjuk a féket.
2018. dec. 12. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Nincs álló fokozat, ha hosszabban állsz valahol, akkor P (parkoló) állásba tolod. Más esetben csak a féket taposod, ha forgalmi okból állsz.


Van még egy N állás, azt szerviz állásnak használják. Erre normál használat mellett nincs szükség, csak javításkor, motorteszteléskor.

2018. dec. 13. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

N állás egyik értelme rövid lassú vontatás.


Azonban pl első kerék meghajtás esetén ha úgy vontatják a kocsit, hogy az első kerék gurul, akkor mozgásba hozza a váltó alkatrészeit amik nem kapnak hűtést, ezért csak a gyártó által előírt távolságban és sebességgel szabad vontatni ilyen módon.


Nekem vontatták egyszer így egy automata váltós autómat első kerék a földön és nem lett neki semmi baja.

2019. okt. 21. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!