Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen dízel autót vegyek?...

Milyen dízel autót vegyek? (többi lent)

Figyelt kérdés

Régebbi dízelekre gondolok, olyanokra, amelyekben még nem volt kettőstömegű, és ha esetleg turbó sem, az még jobb, mert ezekre nem igazán akarok költeni.


Szabad ég alatt állna az autó télen nyáron, és a belét is kihajtanám, ezért nem egy újabb drága autóra gondoltam.

A keret max 500 000 Ft, ha ebbe az átírás belefér az csak jó, de ha mégse férne bele, az nem tragédia.


Évente 10 ezer km-t mennék átlagosan vele. Mielőtt valaki szóvá tenné, hogy erre nem való a dízel, ne tegye, mert ragaszkodok hozzá, hiába kis táv.


Kevésbé szervizigényest akarok, éves szinten 150 ezret szánnék átlagosan szervizre, ebbe bele kell férjen a kopóalkatrészek cseréje, és esetleges kisebb-nagyobb nem várt meghibásodások.


Amikre gondoltam, főleg szívódízelek közül:


Citroen Saxo 1,5 D

Peugeot 106 1,5 D


Ezek 3-400 ezer körül vannak, Saxo-t 2001-est is ki lehet fogni, és erről a két típusról Totalcar cikkekben Becsületesnepper mindig azt írja, hogy agyonüthetetlen, 4 literrel elmennek, és viccesen még azt is megjegyezte, hogy egy biciklit drágább fenntartani, mint ezt.

Komoly költségekről még én sem hallottam vele kapcsolatban, csak a hátsó híd felújítását szokták ide venni, ami olyan 70-80 ezer körül van, de az is ritka.


Esetleg valaki tud ilyen autót még, ami szintén olcsón fenntartható?



2018. dec. 28. 12:01
 1/7 anonim ***** válasza:
ha lehet akkor a peugeotot franciákban ő jár szinte legelöl ezek fejlesztésében de a renault clio 1.5 is megfelelő példány, hiába sokan szidják meg lefranciázzák öket de nem külömbek a volkswageneknél->(ennél csak a márkát veszed meg)
2018. dec. 28. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
30%
Közel 20 éves autónál trvezhetőségről, megbízhatóságról beszélni értelmetlen. Főleg dízelnél lesz sok a javíttatás, de benzines nem jöhet szóba nálad. A feltöltő nélküli dízel ritka, még a Volkswagen-csoportnál érdemes talán nézelődni.
2018. dec. 28. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Dörmögő ***** válasza:
90%

Ennyi pénzért én néznék egy B vectrát 1.7 Isuzu diesellel. Csak turbó van benne, de azt már bontottan is kapsz 30-40-ért. De könnyen lehet hogy nem is kell a turbóhoz nyúlni.

Nem értem miért félsz a turbótól. Negyedéből javítható mint mondjuk egy adagoló

2018. dec. 28. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

A renault első generációs 1.5 dci vel két hiba van: Ha contnental a nagynyomású pumpa akkor olyant ne vegyél, mert képes saját magát belűről ledarálni amivel kivégzi a csúcsokat is. Ha az előbbi feltétel alapján tudsz venni egy nem conti nagy nyomású pumpásat akkor a 2. hiba: hajtókar csapágy csere és akkor a világból is kimegy.


VW-nél vannak 1.9 SDI-k ez gyakorlatilag a hírhedt TDI turbó nélkül.

2018. dec. 28. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Ja azt elfelejtettem írni, hogy 5 liternél ne fogyasszon többet. Ilyen bitang nagy tankok, mint a Vectra, így egyből kiestek.

Egyébként úgy látom akkor nem ismeri közületek sem mindenki a szívódízeleket, a válaszokból ez jön le. A Saxo és a 106-os kb elnyűhetetlen, és nem igazán merülhetnek fel komolyabb költségek. Csak gondoltam hátha van jobb választás, de ha nincs, ennél maradok.

Amúgy nem 10 évre vennék egy amúgy is minimum 16 éves kocsit, ha még a jelenlegi műszaki vizsgája után még egy műszaki időszakot kibír, akkor zsír. 4-5 évre első autónak jó lenne.


Kicsit fentebb felvetődött, hogy a benzinest miért zárom ki egyből. Nos: ha tudtok olyat benzinesbe, amire illenek a kritériumaim, és 5 litertől többet nem fogyaszt, akkor jöhetnek.

2018. dec. 28. 14:40
 6/7 anonim ***** válasza:
Vegyél egy benzinest többet fogyaszt de még mindig a szervizdijon többet megsporolsz. 10 ezer km eves szinten nem km. Drágább a dieselnel a biztositas is es ha valami elromlik a falat vakarod majd.
2018. dec. 28. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Kérdező, ha ennyire képben vagy, minek kérdezgetsz? Akarsz venni egy 1.5D-t, ami vagy Peugeot, vagy Citroen emblémával fut. Tökmindegy, mert a kettő szög egyforma. A hátsó híd felújítása legyen inkább 100.000 és nem opció, mindegyikben elfárad a torziós rész, muszáj megcsináltatni. Nyilván a fenntartása olcsóbb, mint bármelyik turbódízelé, de ha szerinted a Nepper az Isten, akkor vehetsz TDI motoros Fabiat, Polot, az sem eszik többet. Az SDI-vel szereltek is ott vannak, ha nem akarsz tempósan közlekedni. Az 1.1-es benzinesek kicsit jobban mennek és nem fogyasztanak sokat, de ha dízel kell, vegyél egy ilyet.
2018. dec. 28. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!