Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » FORD FOCUS 1.6 TDCI 90Le 2006...

FORD FOCUS 1.6 TDCI 90Le 2006 (DPF nélküli) Teljesen erőtlen, és néha rángat is meg megáll menet közben! Van ötledet mitől lehet?

Figyelt kérdés

Az egész azzal kezdődött, hogy az autó 3 évvel ezelőtt egy előzés alkalmával kirakta magát szervíz állásba (a műszerfalon felvillant egy piros fogaskerék, benne egy felkiáltójel) és teljesen erőtlenné vált. Gyújtás le, újraindítom és elmúlt. Szervizben EGR hibára gyanakodtak, de akkor nem cseréltem ki. Ez a hiba egyre sűrűbben jelentkezett, de párosult hozzá reggeli „hideg” inditásnál egyenetlen alapjárat, füst, ami 10-20 másodperc múlva megszünt. Aztán úgy fél éve becsatlakozott egy újabb hiba, gyorsitásnál ritkán iszonyat nagyokat rántott az autó, de olyat, hogy a belem majd ki szakadt! Majd lett egy újabb idegesítő hiba, hogy hidegen az autó nagyon gyenge volt, de ha elérte az üzemi hőfokot és leállítottam, vártam 5-10 percet és újra beinditottam akkor nagyon ment, nagyon erős lett! (már amennyire egy 90 lovas tud erős lenni) Az egész most ott tart, hogy az autó nagyon gyenge, semmi erő nincs benne már se hidegen, se melegen. Az EGR 3 hete lett kicserélve, semmi nem változott, pedig a gyári ment bele nem utángyártott és nem használt! Az eltelt 3 év alatt úgy 5 alkalommal látogattam meg a szervizet, voltam magánzó autószerelőknél, de senki nem mondott érdemleges ötletet, csak a szokásos turbó-injektor kombót fújták, amit a következők alapján elvetek:


- Hidegen nem ment, melegen ment (turbó egyszer jó egyszer nem? )

- Injektor: egyszer jó, egyszer nem? (Nem csörög a motor, szépen jár, de van egy furcsaság ami lehet hogy összefüggésbe lehet a hibákkal: Nagyon hidegben (-5 vagy -15) nagyon szépen indul a kocsi, nincs az a 10-20 másodperces dadogás és füstölés sem. Mintha gyári null kilóméteres lenne.


Azért irtam ide, hátha van olyan manus akinek ilyen jellegű hibája lehetett, vagy esetleg olyan hozzáértő olvassa akinek lenne ötlete mit lehetne megnézni.

Persze a legegyszerűbb az lenne, ha kinyitnám a pénztárcám, hogy aztán azzal bátran gazdálkodva addig cserélgessék az alkatrészeket míg jó nem lesz, majd a végén mikor egy 20.000,- ft-s alkatrész után megjavul, de az 500.000,- számlát kiállítják boldogan távozhassak.



#diesel #Focus #TDCI #füstől hidegen #gyenge a motor
2019. jan. 6. 20:07
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Amikor a felkiáltó jelet írta akkor ki lett olvasva és mit mutatott?
2019. jan. 6. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

3 év alatt 5 alkalommal voltál szerelőnél.....

hát én meg 1,5 hónap alatt vagy 8 szerelőnél 6 hibakód kiolvasáson mire kiderült a pontos baja. Persze voltak olyanok akik kicseréljük ezt aztán ha nem jó akkor azt aztán ha még mindig nem jó akkor amazt,noh persze a saját pénzével szórakozzon és vittem is tovább.Meg ki ezt ki azt mérte be,mert én a neten is okosodtam közbe és akkor erre is nézzen már rá meg arra is. Aztán mint egy mókuskerék,megyek megyek és sehova nem jutok érzés volt,mire végre megszületett,hogy a nagynyomású a halála elején van

2019. jan. 6. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Élő adat volt mérve?
2019. jan. 6. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Rengeteg hibakód volt, gázpedál, egr, fékpedál, meg egy csomó minden. A lényeg az EGR volt amit mindig dobott, csere lett de semmi....

Élő adat nem volt mérve még!


Második! Neked is ezek a hibák voltak??? És a nagynyomású csere után jó lett???

2019. jan. 6. 20:52
 5/11 anonim ***** válasza:

Majdnem ugyanezeket a hibákat produkálta nekem a 90 lovas 1.6 TDCI, de nyáron. Mondjuk ez néhány hétig tartott. Eleinte csak simán rángatott, aztán egyre gyakrabban rángatott. Az erő nem hirtelen tűnt el, hanem fokozatosan. Hideg motorral mindig jól ment, ahogy melegedett a víz, egyre rosszabb lett, egyre jobban rángatott. A vége az lett, hogy beindítottuk, mentünk vele 5 km-t, majd egy az egyben megállt a motor, és nem is engedte az elektronika beindítani, csak olyan 20 perc állás után. Megint ment egy kicsit, megint letiltott.

Végső diagnózis: az egyik hengerben nagyon alacsony kompresszió, és ettől bolondult meg a befecskendező rendszer is, ezért ment hideg motorral, mert akkor dúsított, de meleg motorral már nem. Végül nem tudni, hogy mi okozta a bajt, mert mivel alapból nagyon értéktelen volt az autó, nem is bontottuk meg a motort.

2019. jan. 6. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Tehát volt egy csomó hiba, amiből kiragadtatok 1-et ami leghamarabb visszajött? Ez konkrétan az amit írsz hogy cserélgeted az alkatrészt egyszer talán jó lesz, de nem a hibát keresed meg, pedig lehet hogy csak egy 5000ft-os alkatrész vagy egy nagynyomású pumpa felújító készlet elég lett volna.


Igazából megértem hogy a régi szerelők nem értenek a laptophoz és nem tudnak angolul/németül, de azért illő lenne fejlődni a korral, ezek már nem zsiguli szintű autók.

2019. jan. 6. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Ma voltam diagnosztikán, a turbóm teljesen halott! Alig nyomott pár milibár értéket, de történt egy furcsaság. Ahogy fordultam ki a ford szervizből éreztem hogy a kocsi most más mint "szokott"... letapostam és megindult mint régen, rendesen tolt a turbó, de ez tartott vagy 10 másodpercig, piros felkiáltójel megint felvillant, szervizállásba rakta a kocsi magát, azóta megint rossz... nem megy, nincs semmi turbonyomás. Pedig a szervizes tutira mondta hogy a turbóm rossz. Egy rossz turbó mégis hogy tud pár másodpercre megjavulni?? Érthetetlen... viszem egy szakihoz hamarosan, legalább valahol el tudunk indulni. Az üzemanyag rendszer rendesen előállítja az üzemi nyomást. Elvileg az jó:)
2019. jan. 10. 11:31
 8/11 anonim ***** válasza:

Olyat nehéz elképzelni hogy néha jó néha meg rossza turbó. Annak valami oka van hogy nem dolgozik rendesen. Mert ha nincs megszorulva, lapátok letörve vagy valami hasonló akkor annak működni kellene. Inkább valami miatt nem megy. Ez lehet levegőszűrő dugulás, kipufogó eltömődés, de ha nem kapja meg rendesen az üzemanyagot, a turbó akkor sem fog pörögni rendesen. Inkább nálad valami elektronika lekapcsol vagy letilt esetleg és azért lehet , dehogy mi a baj azt innen nem lehet megállapítani.

Olyankor lett rádugva a diagnosztikára amikor ezt a hibát produkálta?

2019. jan. 10. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Még nem lett élő adat mérve, most elviszem egy szerelő sráchoz, állítólag nagykópé és ha tőle ugy hozom el az autót hogy ajjajj akkor megyek egy élő diagra... keresek valami vérprofit... vagy itt is jelentkezhet :D
2019. jan. 10. 14:31
 10/11 A kérdező kommentje:

No.. Az van, hogy lekaptuk a turbot,szétnéztünk picit jobban... A helyzet a következő: A turbó tökéletes állapotban van, nem lóg nem lötyög, szépen megy. Lehuztuk a levegőszűrőt hogy lássuk beinditott motornál pörög-e a turbó, persze szépen teszi a dolgát. Azért nincs viszont turbó nyomás mert az aktuátor nem huzza be a rudat, tehát nincs megfelelő terhelés alatt. Beinditás után pedig be kellene huzni... De ha kézzel rásegitek, olyan töltönyomás lesz, hogy majd fel robban a motor a nyomástól. Konklúzió--->>> NINCS VÁKUM:)

De miért nincs? Vagy rossz a vákumszelep, vagy a computer tiltja valamiért?

Levegősödött az üzemanyag is, ott találtunk egy csövet amin volt egy kis repedés, azt cseréltük, levegősödés megszünt.

A rángatás, leállás valszeg egy hibás holtponti jeladó lesz, ez kiderül...


Kérdésem: Szerintetek a vákumszelep lehet a hibás? Vagy azt hogy lehet megállapítani, hogy miért nincs vákum? Letilthatja a computer is?

2019. jan. 13. 21:35
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!