Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történik a sperr differenci...

Mi történik a sperr differenciálművel ha lefogjuk az egyik kereket és a másikat forgatni próbáljuk?

Figyelt kérdés
Adott egy sperr difi, emelőre rakva hogy mind a két kerék szabadon tudjon forogni. A baloldali kereket megfogjuk hogy ne tudjon mozogni, a jobboldalit pedig megpróbáljuk forgatni. Mit tapasztalunk? Tud forogni szabadon a jobb vagy nem?

2019. jan. 13. 10:07
 1/10 anonim ***** válasza:
Függ attól hogy milyen sperr, de alapvetően egy irányba kell forognia a két keréknek. Tehát nem tudod körbefordítani az egyiket anélkül hogy a másik meg ne mozduljon.
2019. jan. 13. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Viszont a sperr nem csak nagyobb nyomatékra zár össze? Vagy elég neki már annyi is hogy kézzel forgatod a levegőben a kereket?
2019. jan. 13. 10:55
 3/10 veterán vas ***** válasza:

Attól függ!

Ha állandó, akkor nem tudod lefogni, mert úgy működik, mintha fix lenne.

Ha a nyomaték függvényében változó van az autódban, akkor egy darabig külön-külön mozoghatnak a kerekek, aztán ha a fordulatkülönbség eléri a beállított értéket, onnan átvált "merevtengelyes" üzemmódba.


Ezért van az, hogy a versenyzőjelölt beteszi a sperrt, egy darabig boldogan forgolódik, aztán egy erősebb gázadás után csodálkozik, hogy vajon hogyan került az árokban? ;)

2019. jan. 13. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Állandó sperr nincs. Azt úgy hívják, hogy hegesztett difi. Az a lényege, hogy kanyarban szabadon mozog mindkettő, mert ugye ott különböző sebességgel forog a 2 kerék. Akkor zár össze, ha megcsúszik az autó, azért, hogy jobban ki tudjon menni a kanyarból, ne csak az ívbelső kerék kaparjon a semmibe.
2019. jan. 13. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Tehát ha mondjuk a bal kereket fogom, míg a jobbon már forgattam négyet, akkor utána már együtt kéne forogniuk a kerekeknek. A négyet csak úgy hasra ütés szerűen mondtam.. De ez a lényege hogy nem foroghat a másik kerék a világba, hanem egy bizonyos megtett fordulat után már egyszerre kell hogy forogjanak.


Tehát ha az egyiket le tudom fogni, a másikat meg forgathatom reggelig akkor is csak az mozog, akkor az adott difi nyitott?

2019. jan. 13. 11:11
 6/10 veterán vas ***** válasza:

#4!


Ha Te hegesztett diffinek hívod, akkor legyen az.

(vagy ha akarod, hívd 100%-os diffizár-nak)

Nem a berendezés nevéről szólt a kérdés, hanem a működéséről. Az üzemmódját tekintve, ezt az állapotot mifelénk úgy hívják, hogy "állandó".


Így már elfogadod a válaszom? ;)

2019. jan. 13. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 veterán vas ***** válasza:

Jah' #4!

Nem akkor zárnak össze a lamellák, amikor "megcsúszik az autó" hanem akkor, amikor a két kerék fordulat különbsége eléri a beállított értéket.

Naggggyon más a kettő!

2019. jan. 13. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Egyszerűbb ha leírod hogy milyen autó alatti sperr-ről beszélünk. Igazából az lenne a mérvadó ha a meghajtást forgatnád és néznéd mit csinál ha megfogod az egyik kereket.

Nem mindegy hogy 1-utas, 2-utas, mekkora előfeszítése van, merre forgatod, stb...

2019. jan. 13. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Egy BMW E30 typ188-as diffiről van szó. Megemelve úgy forgattam menetiránynak megfelelően az egyik kereket ahogy leírtam a kérdésben is, hogy a másikat közben valaki fogta hogy az ne tudjon fordulni.

Ezért kérdeztem azt, hogy ha a végtelenbe forgatom az egyik kereket míg a másik nem csinál semmit, az azért van mert nyitott a difi vagy csak mert ennyitől hogy kézzel forgatom nem zár össze a sperr.

2019. jan. 13. 14:27
 10/10 anonim ***** válasza:
A sperrdiffinek ez a lényege, hogy magától össze tud zárni, de alapvetően úgy működik, mint a nyitott diffi, tehát akkor is kell működjön, ha az egyik kereket lefogod. Amire te gondolsz, az a heggesztett diffi, az csak egyszerre és egyformán képes forgatni mindkét kereket a tengelyen.
2019. jan. 13. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!