Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Véletlen lenne, hogy pont...

Véletlen lenne, hogy pont ugyan olyan löket térfogattal adták ki a motorokat különböző gyártók?

Figyelt kérdés

Mondjuk vegyük alapul egy 1.6 crtdi motort egy 1.6 jtd-t vagy egy 1.6hdi-t , de a 1.6-os 16 szelepeseknél sincs másként BMW 316 116 lóerő Ford Focus 1.6 116 lóerő.


Véletlen lenne, hogy pont ugyan olyan löket térfogattal adták ki a mocikat, vagy én tolom túl az összeesküvést ?


2019. febr. 18. 22:24
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Matematika.
2019. febr. 18. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Te tolod túl az összeesküvést, nem is kicsit. Nem tudom, mit akarsz kihozni ebből az elméletből, de nem kell ebbe semmi mögötteset belelátni. Két 1.6-osnak hívott motor között néha meglepően nagy az eltérés a lökettérfogatot illetően (elméletileg 100 köbcentiméteren belül kellene lennie mindnek, a gyakorlatban meg nem feltétlenül felel meg minden motorjelzés a lökettérfogatnak) és ha véletlenül még azonos is a lökettérfogat, az eltérő furat és löket, illetve szelepvezérlési értékek, illetve millió más paraméter teljesen különbözővé tesznek két motort.
2019. febr. 18. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Egyszer olvastam hogy nagyjából megvan hogy milyen hengerméretből és arányokból lehet a legjobb hatásfokot kisajtolni, tehát benne van ez is, de...

A Mitsubishi 6A12 motorja egy V6-os, a Nissan SR20-as és a Toyota 3S motorja pedig sor4-es, így is mindegyik 1998ccm

2019. febr. 18. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
54%
Az ideális hengerméret autóiparban az 500ccm, legtöbb gyártó ilyesmi méretre is lövi be a henger méretét, és szimplán csak a hengerszámot változtatják, az egyéb járulékos előnyökről, mint pl.: kevesebb különböző méretű dugattyú, dugattyúgyűrűk stb gyártása.
2019. febr. 18. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
..nem is beszélve.
2019. febr. 18. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
70%
Meg van egy csomó motor amit több gyártó is alkalmaz saját autóikban, vagy teljesen ugyanazt, vagy csak a blokkot és más üzemanyagellátással. Pl a BMW 316 116 le az van a PT Cruiser 1.6 és a Miniben is, meg lehet másban is. Vagy Volvo S80 2.5 tdi az az Audi 2.5 tdi ben is ugyan az. Bmw 320d a Rover 2.0td ben mjuk ott kevesebb le. Akkor a Volvo 1.6 dizel van a Mazda 3ban, a Mini dizelben meg kb mèg 3-4 márka használja.
2019. febr. 18. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 Legális Technocol ***** válasza:
81%
Ismerik minden piacuk adózási szabályait és értelemszerűen úgy lövik be a hengerűrtartalmat, hogy azok alsó határértékeit ne lépjék túl. Magyarországon már csak a regisztrációs adó lökettérfogat-alapú, de sok országban más adóknak is az az alapja.
2019. febr. 19. 01:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
72%
6-nál a pont:).
2019. febr. 19. 05:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
72%

A Volvo 1.6D alapvetően nem Volvo, hanem Ford, csak egy kis apró kiegészítés. :-)

Kérdező, azt tudtad, hogy van 1.5D és 1.7D is?

Lóerőnél már van egy pici összefüggés. Bizonyos piacokon súlyos adóteher van (akár sávosan) bizonyos lóerő fölött. Épp ezért, ha az adott piac fontos a gyártónak (miért ne lenne az?), akkor úgy lövik be a hivatalos LE értéket, hogy kedvező sávban maradhasson az autó. Nem véletlen, hogy bizonyos modellek ugyanazon motorjai (ugyanazzal a motorkóddal) egyes országokban más LE értékkel szerepelnek (és a valóságban nem is mindig térnek el egymástól).

2019. febr. 19. 05:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
72%

"A Volvo 1.6D alapvetően nem Volvo, hanem Ford, csak egy kis apró kiegészítés. :-)"

Még egy kis kiegészítés: az 1.6D nem is Ford, hanem PSA, azaz alapvetően Peugeot motor. Tőlük vette meg a Ford, a Ford népszerűsége miatt mindenki Ford motornak hiszi. A Volvo pedig a Fordtól kapta kölcsönbe ezt a motort.

2019. febr. 19. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!