Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes néha a jobbik (több...

Érdemes néha a jobbik (több adalékot tartalmazó) gázolajból tankolni?

Figyelt kérdés

Tudom, hogy rengeteg ehhez hasonló kérdés van fenn gyakorin, de én az aktuálisan kapható prémium gázolajokra vagyok kíváncsi, ezért teszem fel kérdésemet. Én eddig szinte sosem tankoltam prémium üzemanyagot az autómba (bár egy időben használtam a spurit), és ez idáig nem is tapasztaltam semmilyen hátrányát. Viszont most már azért átléptem a 150.000 km-et az autóval, és még egy ideig biztosan használni szeretném, szóval szeretném megóvni a motort. Sokan esküsznek a prémium gázolajokra, valaki szerint viszont humbuk az egész.


Fontos leszögezni, hogy én nem fogyasztás csökkenést és teljesítmény növekedést várok el a jobb naftától, csakis a motorélettartam növelése a fontos. Illetve, hogy a literenként kb. 40 forinttal drágább üzemanyag, megtérül a hosszabb távon? Gondolok itt, hogy bizonyos alkatrészeket így később kell majd cserélni, ami végett csökken a szervízköltségem. Illetve milyen rendszerességgel érdemes a jobbik üzemanyagból tankolni? Valamit, melyik kút prémium gázolaja a "legjobb"? Tudom, hogy az utolsó kérdés tök szubjektív, de mégis kíváncsi vagyok a személyes tapasztalatokra.


Előre is köszönöm a válaszokat és bocsi az esetleges helyesírási hibákért.



2019. márc. 15. 18:19
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
0%

a prémium üzemanyagok a lehúzás céljából vannak

Sokat kaszálnak rajtuk az olajcégek

Pénz pazarlás.

Ha gyárilag nem ezt írják elő az autódba akkor teljesen felesleges drágábban tankolni.

2019. márc. 15. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:

Csak akkor éri meg ha hosszútávon szeretnéd a kocsit megtartani!


Egyébként én is azért szoktam a jobbikat tankolni hogy megóvjam, tisztítsam vele a motort. Még talán annyit éreztem hogy egy hajszálnyival jobb volt a teljesítménye.


Szerintem az OMW Max motion a legjobb, de a Shell sem lehet szar.

2019. márc. 15. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
19%

Nem. Semmi értelme.

Volt egy rohangalos autóm ami Diesel volt. TDci Ford Mondeo. Ennél lejjebb ugye nincs. :)

380e kmes koráig semmi baja nem volt. Gyári turbo gyári injektor magasnyomasu minden gyári.

Auchannal tankoltam meg hasonló olcsó helyeken. Még márkás benzinkutat se látott. A mostani ütni vágni autóm megint ilyen az pd TDI, minden tönkremegy benne de motor befecskendezok etc az bírja.

2019. márc. 15. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:

Két dízel autóm van.

Az egyik már most töltötte a 14. évét, kb 300k km van benne. 2. tulaj vagyok, 6 évesen 144ekm-rel került hozzám. Mióta nálam van, 80%-ban prémiumot kapott. Nem tudom hogy van-e köze ehhez, de soha nem volt vele üzemanyagrendszeri problémám. Nagynyomású szivattyú, injektorokhoz sose kellett hozzányúlni. 3 hét állás után is azonnal indul. Kormolódási gondom se volt még, EGR-t, szívósort soha nem kellett külön pucerálni. Az autó hangján nagyon észrevenni a különbséget, főleg az alapjáraton. A kúton a kémlelőablakon is látni hogy kicsit más színe van a kétfajta gázolajnak. Ez kúthálózat függő is. Shell prémiumtól nagyon szépen besimul, lágy, halkabb a ketyegése. OMV prémiumtól nagyon csattogós, kerepelős.

Másik autóm 1 év, 1 hónapos 18.000km van még csak benne, első tulaj vagyok. Így hosszú távú tapasztalaton vele még nincs. Első tankolás óta csak prémiumot látott a tankja. Ennél is inkább a Shell jött be, OMV-től ez is hangosabb.

Engem nem vág földhöz az a literenkénti 38Ft felár, úgyhogy megkapja azt. Egy tele tanknál 20 vagy 22eFt-ot hagyok ott, már nem nagy különbség. Nem ezen múlik a boldogságom.

Olyan autóról én még nem hallottam, aminél előírás lenne, hogy kizárólag prémium gázolajjal használható.

Összefoglalva, szerintem érdemes prémiumot tankolni már csak a szebb motorhanag miatt is. Ha a marketing szövegeknek legalább csak a negyede igaz a motor élettartamára nézve, akkor meg főleg. Ha valakinek gondot jelent tele tankonként 1500-2000Ft pluszt kifizetni, annál azért meggondolandó. Csak a prémium hiányától nem valószínű, hogy tönkremenne egy autó.

2019. márc. 15. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:

Nekem benzinesbe ajánlották régebben mindig a prémiumot, hogy jobban megy. Mondom a kutasnak, nem megy jobban. De akkor kevesebbet eszik. Mondom nem eszik kevesebbet, mert van fogyasztásmérő, többször is próbáltuk, nem csal.

Ok, akkor hosszabb életű lesz a motor.

Ok, mondom, kb. most van benne 400 ezer, hagyományos 95-össel. Gyorsan kiszálomtuk, hogy ennyi kilométer alatt mennyit ehetett átlagban, és a árkülönbségből vehetnék egy fűzött motort a gyártónál. :S

2019. márc. 15. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

Akkori árral 20 ft különbság volt. 400 ezer alatt 8 literes átlaggal 32000 litert evett meg, ennyiszer 20 ft az 640 ezer ft. :)

Egyébként is 400 ezernél kit érdekel, hogy mennyit megy még el?

2019. márc. 15. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
0%
Ha eddig nem használtad prémium üzemanyaggal, akkor ne most kezdd el, amikor már 150.000 van benne. Szerintem ezt akkor érdemes, amikor még 0 vagy kevés kilométeres az autó, segít megelőzni a kokszosodást, lerakódásokat. Nálad ez már nem játszik.
2019. márc. 15. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

640e-ért nem kapsz komplett fűzött blokkot a gyártótól! Pár éve az egyik alkatrészes webáruházat böngészve találtam egy G Astra 5 sebességes manuális gyári vadonat új sebességváltót. Valami 2 millió Ft volt az ára! :D Egy relatív régebbi olcsóbb autóhoz is milliós tétel egy gyári új motor.

Persze a példád szempontjából nem ez a lényeg. 640e Ft az akkor is 640eFt! :) Ez is lehet egy szempont. És ez alatt mennyit fizettél adóra, biztosításra, olajcserére, szervizre, gumicserére, autópályadíjra, normál gázolajra? Ha ezeket összeadjuk, ahhoz képest már lehet nem is olyan sok.

2019. márc. 15. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
28%

Semmi értelme nincs neki olyat bele tenni.

Mit gondolsz hány fuvarozó tesz bele ilyet és hány kamion motor ment emiatt tönkre?

Pedig a kamion motorokat igénybe veszik rendesen és mégis a nagy százalékuk többet bír mint 1 milló km, de nem ritka amelyik 2 millió fölött is elmegy.

2019. márc. 15. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen az eddigi válaszokat, azt meg külön, hogy sokatok ki is fejtette, hogy miért választja ezt, vagy azt a fajtát.


Talán igaz, hogy ha már eddig így használtam és semmi hátrányát nem tapasztaltam az alap gázolajnak, akkor nem érdemes egyből átállni a prémiumra. Viszont azért a kövi tankolásnál teszek egy próbát, mert végülis az a 2000 forint különbség egy teli tanknál nem vág földhöz.

2019. márc. 15. 20:52
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!