Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az elektromos autók elleni...

Az elektromos autók elleni leggyakoribb kifogás, hogy télen, hidegben, jelentősen csökken a hatótávolságuk. Miért van akkor az, hogy az legtöbb elektromos autót Norvégiában, Izlandon és Svédországban adják el?

Figyelt kérdés
[link]

2019. márc. 20. 10:26
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
Természetesen nem darabra adják el a legtöbb elektromos autót a fenti országokban (az az ország Kína) hanem az összes eladott új autó arányában. Norvégiában 49%!
2019. márc. 20. 10:31
 2/12 anonim ***** válasza:
84%

Azért, mert ott is pénzből élnek az emberek. :-) Nagyon nagy támogatást kapnak/kaptak rá, és az egyik legfőbb ok: ingyenesen használhatták a fizetős útszakaszokat. És ez ott arrafelé még norvég pénztárcával mérve sem kevés összeg.

Emiatt volt egyébként egy kisebb balhé is, ugyanis az a konzorcium, amely fix évre szedhette/szedheti be a jövőben ezeket a díjakat, jelentős összegtől esett el, így az építéssel kapcsolatos költségeik nem térültek/térülnek meg.

2019. márc. 20. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
43%

Magyarországon is lehet jó választás az elektromos autó, ha van mellette egy belső égésű is a családban.

Egy elektromossal is el lehet ingázni Vác - Budapest között, de ha Pestről le akarsz menni a Balatonhoz, vagy Nyiregyházára, nagyon meg kell tervezni előre, hol tudsz "tankolni".

A feltöltők számának drasztikus emelésével lehetne most is hatékonyabb a villanyautózás, de nálunk még az sem biztos, hogy egy jelzett feltöltő állomáson oda lehet férni a csatlakozóhoz, nem áll-e rajta valaki...

2019. márc. 20. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 D. Brasco ***** válasza:
38%
Az elektromos autokkal kapcsolatban a legnagyobb kifogás még mindig inkább az hogy rettenetes drága,főleg ahhoz képest amit nyujtani tud....vagyis inkabb ugy mondanam hogy ahhoz kepest amit egy ugyanannyiba kerülő benzines vagy dizel auto tud.
2019. márc. 20. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
40%

Nálunk azért még az is feladja a leckét a legtöbb embernek hogy egy új Daciát tudjon venni, kp-ra, nemhogy egy elektromosat ami iszonyú drága.

Ha lenne 10 millám biztos vennék egyet én is.

2019. márc. 20. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 Beviz Elek ***** válasza:

#3

Ott a pont. Sajnos ha bárhol szóba kerül a téma, akkor mindenki a hátrányaival jön, hiszen egy üzletkötő nem tudja ezzel megoldani a mindennapjait. Ez így igaz, de nem mindenki üzletkötő és rengeteg embernek bőven megfelel a napi ingázásra.

A jómódúbb családokban több autó is van, ha csak az egyik belsőégésű helyett elektromosat használnának, az már nagy segítség. Hátránya hogy a ritka utazások alkalmával nem kő-papír-ollóval kell dönteni hogy melyik kocsival menjenek.


Én rajta vagyok a témán, szeretnék elektromos kocsit venni.

2019. márc. 20. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
76%
Egyrészt Norvágiában és Svédország déli részén (ott vannak a nagyvárosok) nincs hidegebb, mint itthon, másrészt meg nem járnak hosszú utakra, illetve sok a töltő. Ha meg mégis mennének hosszú utakra, azt kompenzálja a hatalmas támogatás, amit kapnak ezekre az autókra.
2019. márc. 20. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
22%

"Egy elektromossal is el lehet ingázni Vác - Budapest között, de ha Pestről le akarsz menni a Balatonhoz, vagy Nyiregyházára, nagyon meg kell tervezni előre, hol tudsz "tankolni"."


Azért a mostani elektromos autók simán mennek téli (!!) körülmények között is 300 km-t, csak az a legfájdalmasabb dolog, hogy egy ilyen autó 10+ milliónál kezdődik.

2019. márc. 20. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 Szecessziós Vájling ***** válasza:
Az akkumulátor hűtőköre -10 - -20 °C környékén automatikusan melegíti a hűtőfolyadékot, valamint töltés közben is működik akkumulátor kondicionálás. Másfelől épp a skandináv országokban használják tömegesen belsőégésű motoros autóknál is a motormelegítőt, ami ugyanezt csinálja hálózati áramról, mert ugyebár az be sem indulna (magyarán benzin és diesel üzemű autóknál is ugyanúgy jelentkezik a probléma extrém hidegben).
2019. márc. 20. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Azért mert a "jelentősen csökken" az -10 fok körül kb 30% hatótávcsökkenést jelent. Úgyhogy télen nem 300 hanem csak 200 kilométert lehet egy töltéssel megtenni. Ami ugye teljesen mindegy ha te napi 100 kilométert mész, hiszen éjjel újra feltöltöd a kocsit.


Szóval hétköznapi használatnál teljesen mindegy a hatótáv csökkenés. Viszont nagyon kellemes hogy a kocsit előre be tudod melegíteni, hiszen a motornak nem kell mennie hogy a kocsiban a fűtés működjön. Nem kell fázni, nem kell az ablakról a jeget kaparni, csak 10 perccel indulás előtt beindítani a fűtést a mobil appal.


Én Svédországban élek, elektromos autóval. És imádom a kocsimat - pláne télen.

2019. márc. 20. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!