Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell vezérlést cserélni...

Miért kell vezérlést cserélni a mai autókon?

Figyelt kérdés
Én a régebbi autókhoz vagyok "szokva", sok olyannal találkoztam ahol a vezérlésben ugyan annyi kilométer volt mint magában a motorban (akár 500+ ezer) és semmi baja nem volt. Ez annak köszönhető hogy a lánc tovább bírja mint a mai szíjak? És ha igen, akkor miért nem használnak még mindig vezérműláncot?

2019. márc. 23. 10:57
 1/8 anonim ***** válasza:
31%

Azért mert ez is egy kopó alkatrész, megadott idő és használat után elhasználódik az anyaga, elkopnak a fogak.


A szíj azért előnyös mert olcsóbb a gyártónak és könnyebb cserélni is. Viszont fontos, hogy ténylegesen cseréljük le amikor kell, mert ha elszakad, akkor komoly kárt tud okozni. A megadott idő és km intervallumon belül, egyébként 99,99%, hogy nem szakad el.


Bizonyos autókban még mindig használnak vezérműláncot egyébként.

2019. márc. 23. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Szecessziós Vájling ***** válasza:
34%

Fordítva tetted fel a kérdést: nem a szíj használata a modernebb, hanem a láncé. Régen minden motor vezérműszíjas volt, a '90-es évektől kezdtek el terjedni a vezérműláncos motorok.

Egyébként gyakorlatilag lényegtelen, hogy melyiket használják: a lánc tovább bírja papíron, de sokkal több a hibalehetősége és nehezebben szerelhető. A szíj igénytelenebb, de van egy kis slipje, így erősebb és precízebb motorkhoz nem használják.

2019. márc. 23. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
81%

A lánc tovább bírja mint a szíj, de cseréje nehezebb és sokkal drágább....viszont az se feltétlen igaz,hogy tovább bírja a lánc. Vannak olyan tutin kitalált problémás autók (köztük az enyém is) aminek köztudott alap baja a láncnyúlás stb

Autót vettünk és alapból szíjcsere ,nem tétel. Most láncos autót vettem mint írtam,mondtam szerelőnek,hogy lánccsere,mondta,hogy se hangja se baja,nem kell. Mondtam neki ismét,hogy lánccsere,elkezdte mondani mit és,hogy és akkor kb mennyiért...mondtam neki,hogy ha hangja lesz majd akkor cserélünk :D

2019. márc. 23. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
90-es évektől láncos motor? Kicsit fordítva de mindegy, épp inkább a 90-es évek közepe volt az az időszak mikor kezdett a szíj elterjedni, addig láncot alkalmaztak, mert egyszerűen azt tudták megbízhatóan legyártani stb a hétköznapi autókhoz. Aztán az elmúlt 5-10 évben kezdtek megint láűncra visszatérni, csak ezek valamiért már nem bírják úgy mint a régiek, vagy lehet elég lenne annyi, ha nem biciklilánc vastagságúakat hasznűlnának a régiekhez képest többszörösen terhelve.
2019. márc. 23. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
47%

2101-es Ladám 1978-ból vezérműláncos volt.

.

.

.

Az előző autóm 2005-ös volt: szíjas.

A mostani 2018-as gyártás: láncos.


Tehát szerintem nem igazán kortól függ. Ma is gyártanak láncos és szíjas motorokat is.


Én a magam részéről a szíjat jobban kedvelem, mert hangtalan. A láncnak mindig van egy jellegzetes surrogása, csörömpölése még új 0km-es autóknál is.

Ezen kívül a szíjat 100.000km/10 évente kellett cserélnem. Gyári készlet márkaszervizben megállt 60-70eFt-ból. A mostani láncos is állítólag legfeljebb 150.000km-t bír és csere. Sokkal drágább. Ott kezdődik, hogy ennél a típusnál szanaszét kell hozzá bontani a motorteret. A vezérlést valamiért áttervezték a váltóoldalra. Tehát kapásból váltó ki, így kezdődik a dolog. Maga a készlet is sokkal drágább. Egy "egyszerű" vezérlés csere százezrekben lesz mérhető. Ahhoz képest, hogy ilyen drága, nem bír sokkal többet. És cserébe még folyamatosan zörög is.


Egy mai autóban biztos nem mernék fél milló km-t menni lánccsere nélkül. A mai autóknak sokkal nagyobb a literteljesítménye és a nyomatéka, mint régen. Emellett tele vannak szelepvezérlés állító okoskerékkel, egyéb olyan dolgokkal, amik a régi autókan nem voltak. A súlycsökkentés miatt sok alkatrész műanyag. Pl nálam a szelepfedél (nem csak a rajta lévő burkolat!) teljes egészében műanyag. Ezen meglepődtem. A lánckerekek esetenként olyan vékonyak, mint egy pénzérme.

Érdekes a gyártó előírása szerint, vagy panasz esetén, pl fokozódó csörömpölés, cserélni.

2019. márc. 23. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Régebben is sok szíjas motor volt. Egyébként meg azért nem tesznek vastag, bikaerős láncot a vezérléshez, mert túl hangos a mai követelményekhez, és a fogyasztást is növeli. Valamint néha nem is rossz, ha egy szerelő szétkapja a motort, megnézi a görgőket, a vízpumpát, és egy csomó más dolgot. Kísérleteztek a közelmúltban a vékony láncokkal, amelyek csendesebbek, de mint tudjuk, nem jártak szerencsével.
2019. márc. 23. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Rengeteg mai autóban van sajnos lánc, jellemzően ezek a láncok még annyit se bírnak, mint egy vezérműszíj. Viszont a lánc cseréje sokkal macerásabb és drágább is, mint a szíjé. Egyszerű japán autó láncát márkaszervizben 350.000 jött ki árajánlatra és nem Lexus se Infiniti volt. Nyilván hogy nem kértem ennyiért.. Szíjas kb 80-150 márkaszervizben.
2019. júl. 9. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Csak annyit tennék hozzá érdekességként (az eredeti kérdéshez) hogy a mostani benzines Golfokban szíj van és nem kell cserélni.

A szervizkönyvsz szerint 390 ezer km. után 30e km-enként ellenőrizni kell, és cserélni, ha indokolt (előírt csere periódus nincs). Szíj, nem lánc.

2019. aug. 26. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!