Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért hisznek egyes emberek...

Miért hisznek egyes emberek az önvezető kamionok elterjedésében?

Figyelt kérdés

Most tekintsünk el attól, hogy elveszik a sofőrök munkáját, de objektíven nézve is kétséges ezeknek a létjogosultsága.

A kamionoknak sokszor kell szűk utcákba, földutakon lévő telephelyekre behajtani, ott lerakodni, címet keresgetve megtalálni a céget stb.. Rossz címzésnél az automata majd felhívja a diaszpécsert, hogy "Józsi, nézd már meg ezt a céget, hol van" stb.? Némelyek mégis hisznek az önvezető technológiában. De miért?



2019. márc. 26. 22:14
1 2 3 4 5 6 7 8
 1/79 anonim ***** válasza:
92%

Nem kell felhívni a diszpécsert, hanem a rendszer irányítja megfelelö helyre. Nem keresgetnek címeket, mert elege csak olyan szállítmányt visznek, aminek megvan a címe az irányítórendszerben, ami nincs, azt nem is veszik fel egyáltalán.

EZ nem hit, hanem technika kérdése, és ez a jövö, akár tetszik, akár sem.

2019. márc. 26. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/79 anonim ***** válasza:
90%
A sofőr munkájának nagy része nem a földút, és a telefonálás, hanem az autópályán történő haladás. Ez pedig a nagyon közeli jövőben automatizálható lesz.
2019. márc. 26. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/79 anonim ***** válasza:
88%

Én abban hiszek, amit személy szerint látok a közúti fuvarozásban. Az pedig nem úgy néz ki, mint amit te leírsz.

Igen, léteznek szűk utcákban található le- és felrakók, földút melletti telephelyek, de ezekből úgy vélem, egyre kevesebb lesz. A korszerű közúti szállítás baromi egyszerű: a telephely a lehető legközelebb van az autópályához, rakodás után a járműszerelvény egyből felhajt rá és csak megy, megy hosszan, mert ott tud rendesen haladni. Az ilyen, autópályához közeli telephelyek pedig már most is tálcán kínálják az automatizálás lehetőségét: a lehajtótól kétsávos út vezet a telephelyig a legelőkön át, vagyis csak az hajt fel rá, akinek ott van dolga. A telephelyre egy kapu vezet, ott fix rakodóállomások vannak, oda csak rá kell tolatni, minden különösebb rátermettség nélkül (mint ahogy az autópályás menethez sem kell sok ész, elég, ha tudja az ember, hogyan buherálja meg a tachográfot, hogy okéba' jelezzen), a kulik felrakják az árut, osztán lehet menni.

Persze van földút melletti, rosszul megadott címmel létező Jóskapista Bt. még most is. De egyrészt a közúti szállítmányozás túlnyomó részét már most is a profi, automatizálható logisztikai centrumok közötti szállítás adja, tehát erre már megéri rendszert fejleszteni akkor is, ha megmarad mellette a hagyományos, "monnyadmájózsihovámennyek" módszer, másrészt az Isten háta mögötti Jóskapista Bt.-k is előbb vagy utóbb elérhető helyre fognak költözni, ha ezt kikényszerítik a megrendelők. Márpedig ki fogják.

2019. márc. 26. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/79 anonim ***** válasza:
97%
40-50 éve megkérdezték volna, hogy az emberek miért hisznek elektronikus levélben, hiszen azt a postás viszi ki. Aztán lám csodát ma már alig írunk levelet (mármint papírra).
2019. márc. 26. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/79 anonim ***** válasza:
96%
Sokkal reálisabb egy olyan elképzelés, hogy az önvezető szerelvények csak fix fuvarokat fognak teljesíteni (ilyen pl. a telephelyek közti árucsere), a humán sofőröknek pedig továbbra is kiosztják a random címeket. Lényegében munkát senkitől nem vesznek el, hiszen a normál szerelvényeknek a fix fuvarok helyére bejönnek majd az alkalmi fuvarok. Hidd el, hogy akkora igény van a fuvarozásra, hogy ha több ezer megrendelés ki is esik, helyette tízszer annyi bejön máshonnan, szóval nem kell félni attól, hogy az önvezető szerelvények miatt nem lesz munkája a sofőröknek.
2019. márc. 26. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/79 anonim ***** válasza:
95%
Kolompár Achillesz felvetése is teljesen jogos. Az is egy reális lehetőség, hogy az önvezető szerelvények csak az autópályák mentén fognak közvetíteni, tehát elviszik az árut x*1000 km-re, majd átakasztják a trailert rendes kamionra és a városba már az viszi be. Így a sofőröknek sem kell hónapokig az eu-ban kóvályogniuk, ami nem egy családbarát életmód, valljuk be.
2019. márc. 26. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/79 anonim ***** válasza:
77%

Ha betöltesz egy játékot, mondjuk GTA, akkor konkrétan ott is minden jármű önvezető. A szoftver mondja meg, hogy mi merre, hogy kanyarodjon, stb. Nyilván a világ is szoftveres. A valóságban különféle érzékelőkkel lehet a teret szoftverré alakítani (na azért ne úgy képzeld el, mint egy játékot), így maga a közlekedés része megoldható.

Az, hogy nem találja a címet, az nekem nagyon abszurd. Ha én el akarok menni valahova, akkor csak beírom a GPS-be a címet és már látom is, hogy merre kell mennem. Itt nincs Józsi, nincs emberi hiba. Adatbázisból letölti az adott útvonalat (vagy célállomást, amihez generál útvonalat) és kész.

2019. márc. 27. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/79 anonim ***** válasza:
9%

Sose fogják azt a munkát elvégezni, elvenni a sofőröktől.

Ha annyira egyszerű és életképes lenne akkor miért nem a buszvezetők munkáját helyettesítik vagy próbálják meg?

Ott nem kell címet keresni, rakodni , telefonálni , csak vezetni.

Itt minden kiszámolható lenne centire, másodpercre.

Ez csak egy gumicsont amit a hozzá nem értők rághatnak.

2019. márc. 27. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/79 Beviz Elek ***** válasza:
81%

Ez már párszor ki lett tárgyalva...


A helyi disztribúció, tanyákra kiszállás, rossz címmel rendelkező kicsi cégek valós és nehezen megoldható problémák, de nem is itt fogják elkezdeni.

A sofőr felveszi Dabas mellett a tanyán, kiviszi egy nagy autópálya melletti depóba, onnan egy önvezető kamion egyenesen pályán elviszi a címzett környékén található nagy autópálya melletti depóba (pl Spanyolországban), onnan pedig egy sofőr kiszállítja. Ez lesz majd a kezdet, szép lassan fejlődhet tovább.


Persze ez sem holnap fog beindulni, hiszen van pár megoldandó probléma:

Havazásban semmit nem ér a sok szenzor, tovább kell fejleszteni az önvezető rendszert, a népnek le kell nyomni a torkán hogy 40 tonna fog sofőr nélkül közlekedni, törvényeket kell módosítani és létre kell hozni a rendszerhez alkalmas depókat.

2019. márc. 27. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/79 anonim ***** válasza:
0%
Meg onvezeto vonat sincs nagyon nemhogy kozuti kamion. Tovabba mint irtak, a kamionozas nem csak palyazasrol szol, hanem cegkeresesrol, rossz cimet adnak, varni kell, stb stb...
2019. márc. 27. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!