Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valóban érdemes/szükséges...

Valóban érdemes/szükséges kikapcsolni a motor leállítása előtt nem sokkal a klímát, hogy ne romoljon el?

Figyelt kérdés

Valahol olvastam, hogy kímélem a klímakompresszort azzal, ha megállás előtt nem sokkal külön kikapcsolom a klímát.

Viszont mivel futárként dolgozok ezért ez eléggé lehetetlen, mert elindulok és melegben napsütésben be lesz kapcsolva mivel én egész nap az autóban ülök nem csak a munkahelyre ugrok el vagy bevásárolni, utána arébb megyek 1,5km-ert, megállok hogy leadjam a címet, megint elindulok arébb megyek 800m-ert, megállok, aztán 2,5km, megállok és utána vissza a céghez.


Tehát van sokszor, hogy az útidőm nem több 5 percnél és ebben az esetben nem igen fogom kapcsolgatni a klímát mert akkor pár perc alatt nem sokat hűt a beltéren.


Szóval érdekelne, hogy kezdhetek e gyűjteni új klímakompresszorra mert idővel emiatt el fog romlani, vagy semmi nincs emögött és nem ártok azzal, ha folyamatosan be van kapcsolva és a motorral együtt indul és áll meg?



2019. máj. 4. 15:49
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Semmi értelme nincs ennek.

Ha kikapcsolod, vagy leállítod a motort , ugyan az történik a klíma kompresszorral.

Megáll.

2019. máj. 4. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Nem. Azt azért szokták javasolni, hogy legyen ideje kiszáradni a párának a szellőzőrendszerből, mert különben olyan büdös lesz, mint a fene egy idő után, ha elszaporodik benne a mindenféle organizmus.
2019. máj. 4. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Tehát a klímakompresszorhoz semmi köze nincsen, csak a járatokhoz amin jön a levegő. Azt viszont gyakoribb klímatisztítással lehet orvosolni ami 5000Ft szóval ebben az esetben abszolút nem érdekel akkor.


Én arra gondoltam, hogy a klímakompresszorban van ugye egy elektromágneses tárcsa ami összekapcsol ha bekapcsolom a klímát, és az ékszíj az folyamatosan forog a klímán, ha pedig bekapcsolom akkor kezdi el az ékszíj a kompresszorban a dugattyúkat is forgatni így.


Szóval ha motor leállítása előtt kikapcsolom a klímát, akkor a tárcsa külön szétkapcsol és úgy áll le a kompresszor, viszont ha a motorral állítom le akkor az ékszíj megáll és amiatt áll meg a kompresszor viszont áram akkor se marad tehát a tárcsa akkor is szétkapcsol csak később. Ennek lehet jelentősége?


Valamint ez nem állóklíma, tehát gondolom csak gyújtáson de nem járó motornál ha bekapcsolom a klímát, akkor se csinál semmi gondot ugye? Azért kérdezem csak mert be lehet kapcsolni csak nyílván álló motornál nem fog hideget fújni mert nem megy a kompresszor de nem tudom akkor is összekapcsol e a tárcsa.

2019. máj. 4. 16:18
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Ezt azért szoktuk megtenni, hogy leszáradjon az elpárologtatóról a pára, így megelőzve a gombatelepek elszaporodását.

Ahogy leveszed járó motornál a gyújtást úgy szétkapcsol az elektromágneses kuplung, így kb egyszerre megáll a motor és a kompresszor is. Nem kell aggódnod az időzítéssel, puha szerkezet a rajta lévő kuplung akár 3000-es fordulatnál is gond nélkül választja le és csatolja vissza a kompresszort a hajtásláncba.

2019. máj. 4. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a hasznos és szakszerű válaszokat!
2019. máj. 4. 21:13

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!