Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fiat Tipo 1,4-es szívó benzin,...

Fiat Tipo 1,4-es szívó benzin, vagy turbós?

Figyelt kérdés

Nagyjából 5 millióig bezárólag nézelődök új autók között. 90%-ban autópályán használnám hosszú távon (kb. 2 óra menetidő egyszerre), évi nagyjából 20-25 ezer km-rel számolok.

Benzines autót szeretnék (a dízel felára szerintem nagyon sokára jönne be, már ha egyáltalán bejönne). Nagyon elkezdtem szemezgetni a Fiat Tipo-val, mert 5 millióból már nagyon jól felszereltet is lehet kapni belőle, kényelmesen nagynak is tűnik, csomagtartója is élhető méretű mindegyik kivitelben.

Nem száguldozni szeretnék az autóval, de jó lenne, ha 4 emberrel, csomagokkal is tudná tartani pályán kényelmesen a 130-as tempót és komfortos lenne, nem szűrődne be a pörgő motor hangja. Eddig csak jóval gyengébb autóim voltak, azok pályatempónál már zajosak voltak a magas fordulatszám miatt.

Az érdekelne, hogy autópályázáshoz melyik motort ajánlanátok? Nagyon szimpatikus az, hogy van 1,4-es szívó benzinük még, papíron 95 lóerővel. Viszont mivel első tulaj lennék, ezért nem félnék a 120 lóerős 1.4 T-JET (turbós) motortól sem, de ennek hosszú távon nyilván költségesebb a szervizelése.



2019. máj. 19. 23:03
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
100%
Így újonnan véve, ehhez a felhasználáshoz kérdés nélkül a T-Jet.
2019. máj. 19. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
36%

Érdekes, de ha megnézed a Fiat magyar oldalát akkor fogsz találni a listában egy nem létező motort: az 1.6 Multijet II benzinmotort :D


Az 1.4Tjet és az 1.6MJet listaára között 600 000Fr különbség van, ha 2 liter difivel és évi 25 000km-rel számolod akkor 3 év után évente 200 000-rel olcsóbb a dízel. Oké a dízel problémásabb, de ez zsír új autó, nem hinném hogy pályás használatnál az első 200 000km-en bele kellene nyúlni, ami 8 év nálad. Ha már Tipo és pálya akkor szerintem inkább dízel, ilyen futásnál már megéri.


Tipoban még nem ültem, de nekem másak az elképzeléseim az autópályás autóról. Ha rendszeresen pályáznék, 2 órákat egy irányban akkor én biztosan valami tágasabb, jobban hangszigeteltebb autót vennék és nem Tipot vagy más kisautót - de ez szubjektív vélemény.


Ha ennyi a keret akkor én esetleg összehasonlításként kipróbálnék egy Suzuki Vitarát. Az 1.4 TJet Tipo alapára 4 955 000,- a 1.4 Boosterjet GL+ elsőkereket Vitaráé kedvezményes áron 4 770 000 Ft,- azaz kb egy kutya.

2019. máj. 20. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
100%
Tágasabb, jobban hangszigetelt autót vennél, és beajánlod a vitarát? 130 felett nagyon erős a szélzaj benne, 5Mért pályázni nem SUVot kell venni. Rádobnék erre az 5M ft-ra pár százezret és vennék egy kia ceedet 1.4es turbó motorral 7 év garival.
2019. máj. 20. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
Egyetértek, viszont én a Cee’d testvérét ajánlanám a Hyundai I30-at és hogy miért?! Mert ugyanaz az autó mint a Ceed, de szerintem kicsit jobb a dizájnja :)
2019. máj. 20. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:

A Vitara sem kifejezetten egy áramvonalas autópályára termett autó. ;)


Én kb ugyan így használom az autómat. 200-240km-t megyek pályán egy irányba. Én erre mondjuk egyértelműen új dízelt vettem. Bő egy éve használom, szerinte megérte. Gondolkoztam én is benzinesben. De abból a típusból, azzal a felszereltséggel amit vettem, jelentéktelen, valami egy-két százezer forint volt csak a dízel felára. A 2 literrel kevesebb fogyasztás miatt pedig nem volt kérdés.

Ha csak benzinesben gondolkozol, egyértelműen turbóst vennék, ma már nem vennék szívót. Nem fogyaszt jelentősen többet, viszont erősebb, van nyomatéka, ezért a váltóáttételezés is egy kicsit hosszabb, pont pályán nem üvölt annyira. Oké, hogy 10-15 év múlva (ha még nálam lesz), rá kell költeni 100.000-et egy turbófelújításra. Na bumm. Ha most van pénzem 5 milliós autóra, akkor 10 év múlva se fogom szívni a fogamat 100e Ft miatt. Én így gondolom.

A Tipo az árához képeszt szerintem is jól néz ki. Ültem már ilyenben. Szerintem a beltér anyagai és az illesztések hagynak kívánni valót maguk után. Ezeken eléggé látszik a spórolás. De ha ez nem zavar, akkor ár-érték arányban nem rossz.

2019. máj. 20. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 A kérdező kommentje:

Kia Ceed-en és Hyundai i30-on én is gondolkodtam, de azért ezek drágábbak hasonló felszereltséggel.

SUV-ot pedig semmiképp nem tartanék optimálisra rendszeres pályás használathoz.

Most elgondolkodtam a dízelen is, de a legtöbb helyen nagyon drága a felára a benzineshez képest, ezt még át kéne számolni.

2019. máj. 20. 11:19
 7/23 D. Brasco ***** válasza:
8%
A fiat tipo-autopálya-kényelmes hármast nem tudom értelmezni egy mondaton belül!A 120lovas tjet egy nagyon jo motor,de nem oalyazasra van kitalalva telepakolt kocsival!A tipo hatso sora meg raadasul marha szűk,szoval azt hosszu tavon senki nem fogja birni!
2019. máj. 20. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 A kérdező kommentje:

Jó hát én nem ragaszkodok hozzá, képek alapján elég nagy autónak látszik, semmiképp sem hiszem azt, hogy egy Suzukiban nagyobb hely lenne hátul, vagy bármiben is jobb lenne pályázásra.

Akkor mi lehet még jó választás ilyen árban ami nem fapados felszereltségű? Mindenhol csak ezeket az egy literes, háromhengeres turbós csodákat látom, amik biztos tök jó motorok, de nem hiszem hogy erre lettek kitalálva.

2019. máj. 20. 13:36
 9/23 anonim ***** válasza:

"Tágasabb, jobban hangszigetelt autót vennél, és beajánlod a vitarát?"


Nem, félreértetted. Én tágasabb és minőségben magasabb besorolású autót vennék és ehhez nyilván kénytelen lennék bevállalni, hogy az használt.

Én hamarabb ülnék pl ebbe, mint egy Tipoba ( pedig ez sem sokkal jobb :D ):

[link]


Vagy akár ebbe is:

[link]



A Vitarát csak azért linkeltem, mert árban és teljesítményben kb ugyanaz. Nyilván ez sem egy áramvonalas és pályára termett autó, de a Vitarák népszerűek, a tesztekben is kevésbé húzták le őket és én hosszú távon megbízhatóbbnak is találom a Suzukit ( ez teljesen szubjektív vélemény). Később, pár év múlva az eladhatóság is más lesz egy Vitarának, mint akármelyik Fiatnak.


A Kia/Hyundai vonal szerintem is jobb, de az már drágább. Az első hozzászólás írásakor futólag átnézegettem az árlistákat, érdemes belenézni mi széria és mi feláras.

A 4 755 000-res alapáraban van manuál klíma, 15-ös lemezfelni 195-ös gumival, a digitklíma az +80, az alufelni +140 000, TEMPOMAt +30 000,egy nem fapad fejegység USBvel +80-150 000 között stb..


Aki kíváncsi és lusta kikeresni:

[link]


Normálisan felszerelve a TJet Tipo sem biztos, hogy belefér az 5 millióba :/

2019. máj. 20. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 A kérdező kommentje:

Az 5 millió nem annyira kőbe vésett végső ár... csak ugye ilyenkor mindig az szokott jönni, hogy oké, akkor tegyek hozzá fél milliót, de ha még ahhoz is hozzá teszel egyet, akkor már csak kettőt kell tenni ehhez és a vége az lesz, hogy kijön egy A4-es Audi... már ha érted mire célzok :)

Ha nem pályáznék ennyit, akkor én komolyan teljesen boldog lennék egy jobban felszerelt Dacia-val vagy akármilyen közepesen felszerelt olcsó autóval, gyengécskébb motorral is.

2019. máj. 20. 20:32
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!