Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fiat Tipo 1,4-es szívó benzin,...

Fiat Tipo 1,4-es szívó benzin, vagy turbós?

Figyelt kérdés

Nagyjából 5 millióig bezárólag nézelődök új autók között. 90%-ban autópályán használnám hosszú távon (kb. 2 óra menetidő egyszerre), évi nagyjából 20-25 ezer km-rel számolok.

Benzines autót szeretnék (a dízel felára szerintem nagyon sokára jönne be, már ha egyáltalán bejönne). Nagyon elkezdtem szemezgetni a Fiat Tipo-val, mert 5 millióból már nagyon jól felszereltet is lehet kapni belőle, kényelmesen nagynak is tűnik, csomagtartója is élhető méretű mindegyik kivitelben.

Nem száguldozni szeretnék az autóval, de jó lenne, ha 4 emberrel, csomagokkal is tudná tartani pályán kényelmesen a 130-as tempót és komfortos lenne, nem szűrődne be a pörgő motor hangja. Eddig csak jóval gyengébb autóim voltak, azok pályatempónál már zajosak voltak a magas fordulatszám miatt.

Az érdekelne, hogy autópályázáshoz melyik motort ajánlanátok? Nagyon szimpatikus az, hogy van 1,4-es szívó benzinük még, papíron 95 lóerővel. Viszont mivel első tulaj lennék, ezért nem félnék a 120 lóerős 1.4 T-JET (turbós) motortól sem, de ennek hosszú távon nyilván költségesebb a szervizelése.



2019. máj. 19. 23:03
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:

"Én hamarabb ülnék pl ebbe, mint egy Tipoba ( pedig ez sem sokkal jobb :D ):


[link] "


5-ös vagyok. Most csak viccelsz, ugye? Összehasonlíthatatlan anyaghasználatban, helykihasználásban a két autó. Nem véletlenül lett év autója 2016-ban. Ami a linken van, mondjuk elég fapados, de gondolom azért ezt linkelted, hogy beleférjen az árba.

2019. máj. 20. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:

Sajnos az az igazság, hogy a 2 órás seggpállasztáshoz megfelelő autót keresel újonnan, akkor tényleg beleszaladsz az A4 árába :)


Sok üzletkötő beleteker 4 év alatt a fapad Swiftekbe és Focusokba is simán 250-300 000-ret, én ezt biztosan nem csinálnám :D


Az 5 millió környéki keret az ÚJ pályázós autóra szerintem kevés. Mármint NEKEM kompromisszum mentesen kevés. Nincs is új autóm... :D


Ha az ember kicsit bevállalósabb, hajlandó elmenni mondjuk 3 évig és max 70-80 000km-ig akkor 5-5,5 millából már kapni keveset futott, normálisan felszerelt Mondeot,Hyundai i40-et meg egy rakás egyebet. Ezek nagyobbak, kényelmesebbek, csendesebbek de nem újak, minimum 1,5 kategóriával feljebb vannak és használtak. A fenntartása sem annyi lesz, mint egy Tipoé - meg valszeg nem is úgy szállsz ki belőlük 500km után :)


Egy ilyennel utazni is más élmény, meg az is amikor a szervizben a kasszához kell fáradni:


[link]


Pedig ez még csak egy retek Mondeo :)


Én azt mondom keress valami lehetőséget, próbálj ki egy Tipot meg utána a fent ajánlott Kia/Hyundai duot, esetleg egy Astrát ( a használtautón ha megnézed az új készleten lévő Astrákat akkor már van 5-5,5 millió körül új Astra is ), látni fogod a különbséget, hogy megéri-e többet belefektetni. Én elengedném a Tipot és inkább a többi felé orientálódnék :D

2019. máj. 20. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:

"Ami a linken van, mondjuk elég fapados, de gondolom azért ezt linkelted, hogy beleférjen az árba."


Igen, azért ezt választottam. De kicsit többért már akad zsír új is:


[link]


Illetve az ilyenekre is rá lehet kérdezni, hátha annyi van beragadva hogy jelentős kedvezménnyel elhozhatók:

[link]


[link]

2019. máj. 20. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:

Tudom. Konkrétan ilyenem van. :)


Ha rendszeresen hosszabb utakra használja az ember, akkor amin nem spórolnék, az a normálisabb ülés az alap hokedliken felül. Nem kell feltétlenül a méregdrága, fullos, masszírozós, gerincbarát AGR üléseket kérni bele. De egy "ergonomikus sport" ülés nagyon megéri az árát. 2-3 óra egyhuzamban történő ücsörgést is viszonylagos komfortban lehet eltölteni benne.

A másik amit ennél a típusnál nem spórolnék le, ez a LED-mátrix fényszóró. Akik rövid utakon, vagy főleg városban közlekednek, azok most biztos legyintenek, hogy fölösleges úri huncutság. Én viszont ősztől tavaszig sötétben járok. Több órás utak alkalmával nagy hasznos és praktikus tud lenni a LED-szegmenseket automatikusan kapcsolgató fényszóróasszisztens. Igaz, ez viszonylag elég drága extra.

Az egyik linken látható tekergetős rádió helyett a belteret nagyon fel tudja dobni a 8"-os érintőkijelző. De ez mondjuk tényleg nem létszükséglet, kompromisszumként le lehet róla mondani. Csak érdekességképp, ez az én autóm, pont tegnap készült a kép a beltérről: [link]

A hangszigetelt szélvédő (akusztikus PVB) és a plusz hangszigetelő csomag valami 70.000Ft-os tétel volt az extralistán. Nem hagytam ki. Így 130-140-es tempónál is meglepően csendes az utastér.

2019. máj. 20. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:

Közben nézegettem egy kicsit a konfigurátort. Az a baj, hogy sajnos az extrákat nem lehet egymástól teljesen függetlenül összeválogatni. Van ami csak bizonyos csomaggal együtt kérhető. Ilyen pl a led-mátrixos fényszóró is...

Így igazad van, az 5-5,5 milliós árba, kb azok férnek bele, amiket linkeltél.

2019. máj. 20. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
Esetleg 1,5 milláért vesz egy pofás E46-ot, 1 millát félretesz szervizre a maradék 3 milliót befekteti és mellette persze meghív minket sörözni :D :D : D
2019. máj. 20. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 A kérdező kommentje:

"Sajnos az az igazság, hogy a 2 órás seggpállasztáshoz megfelelő autót keresel újonnan, akkor tényleg beleszaladsz az A4 árába :)"


Nagyon sokat Oszkár telekocsiztam, ültem én mindenféle autóban utasként elől is, hátul is, sofőrként is és az a tapasztalatom sajnos, hogy igazból 2 órát ülni semmiben sem kifejezetten kényelmes.

Az E46 pedig remélem vicc volt :D

Na és ha módosítanék annyit a feltételeken, hogy hátul csak gyereknek / alacsony embernek legyen kényelmes és maradjon ez az 5-6 milliós plafon? Vagy ilyen B / C szegmenses autókból nincs olyan ami jó pályára tartósan legalább az elől ülőknek?

2019. máj. 21. 12:57
 18/23 anonim ***** válasza:
Én is igy gondolkodom a Daciaról. Szerintem még mindig az eredeti elképzelésed a legjobb. Ha a Tipo tetszik, böven jo lesz a T-Jet, vagy említették a dízelt, neked már az is kifizetődő. Szerintem ez innentöl már ízlés kérdése, hiszen pénz van rá, fenntartásuk sem probléma. Két Fiatunk is volt már, az első még 1.9JTD volt, 200ezer felett voltak hibái, de nem vágott földhöz és nem hagyott ut szélén soha. Utána volt 2.0 Multijet 7évig, csak kötelezö szervizek kellettek neki. Suzuki is volt 3 a családban, most nagybátyámnak van uj Vitarája, nincs egyéves de már zörög hátul a müszerfal, most viszi vissza, hogy kezdjenek vele valamit. Amugy szereti meg takarékos stb. Na mindegy, tesztvezessél, probálgasd, szerintem ilyen használatnál jo ha uj az auto. Elsö voltam.
2019. máj. 21. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:

"Vagy ilyen B / C szegmenses autókból nincs olyan ami jó pályára tartósan legalább az elől ülőknek?"


Van ilyen, csak felára. Például az Astra is rendelhető ilyen kihúzható combtámaszos üléssel:

[link]


[link]


Ez azért mindjárt másabb mint az alap ülés. Meg sem merem nézni mennyi a felára :D

Ugyanez elérhető általában a többi autónál is, csak akkor magasabb felszereltségi csomaggal kell rendelni és az néhány százezerrel drágább.

2019. máj. 21. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 A kérdező kommentje:
Ja, hogy az Astra C... akkor B-sre gondoltam inkább, ilyen Clio, meg Kia Rio méretű autókra. Nekem az Astrák mindig elég nagynak tűntek.
2019. máj. 21. 20:31
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!