Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire bonyolult és költsége...

Mennyire bonyolult és költséges egyes "extrák" beépítettése/beépítése egy fapados autóba?

Figyelt kérdés

Ha ez a 3 dolog benne lenne az autóban, akkor már nem sok mindent tudnék elképzelni, ami hiányérzetet adna nekem. Egy középkategóriás volkswagen polo-ról van szó, amiben nincs légkondi, távirányítős központizár és tolatóradar.


Kezdjük a legfontosabbal... Nem kényelemből, de szükségem lenne egy távirányítós központi zárra. Ilyen egyáltalán lehetséges, hogy beépítenek egy olyan zárat, amely alapból érzékeli a tívirányítő jelét, vagy a meglévő zárhoz hozzárakják ezt a részét? És ha igen, mi van ilyenkor a gyári kulcsokkal? Azt hallottam, hogy csakis a gyári kulcsával szabad használni a zárakat, nem másolttal. Ilyenkor lehetséges az, hogy nem másolják, hanem átcserélik a kulcsot és rárakják a kapcsolót?

Személy szerint nekem csak az egyik kulcsra kéne távirányító, a pótkulcshoz nem szeretnék nyúlni. Még szerintem azzal is megbarátkoznék, ha a távirányító a kulcson lógna és nem egyben lenne a kettő. Talán úgy lenne a legjobb megoldás.


A kevésbé fontosabb, bár el tudnám viselni már csak a támasza miatt is az a tolatóradar. Nem a kamerás változatára gondolok, hanem arra, hogy hangjelzésekkel jelzi, hogy milyen közel van egy tárgy a kocsitól.

Tolatáskor bekapcsolna, a hátul elhelyezett 4 szenzorok pedig végeznék a dolgukat. Fogalmam sincs hogyan építhetik be az ilyeneket, mivel nincs meg a helye a 4 szenzornak, gondolom kifúrnák, utána elvezetnék vezetékkel, ahova csatlakoznia kellene. Az árával sem vagyok biztos az ilyen műszernek és a beszerelésével, de nem tűnik bonyolultnak.


Ami nekem egyáltalán nem szükséges, de a későbbi eladásához viszint igen, az a klíma. Nem tudom, egyáltalán van-e lehetőség, hogy egy ilyet be lehessen építeni, azt se tudom, hogy gyárilag előre nem-e hagytak neki helyet. Azt hallottam, hogy úgy 200ért már beszerelnek. Ez igazság szerint csak kíváncsiságból érdeklődöm, nem hiszem, hogy én beépíteném ennyiért + csak a baj van vele mindig.


Azért fogalmaztam úgy, hogy beépítettése/beépítése, mivel vannak ismerőseim, aki ha autószerelésről van szó, akkor ők megoldják. De egy motorszerelést vagy pl egy ajtózár kicserélést már nem. Az ajtózárral is csak annyi a baj, hogy nagyon szét kéne szedni hozzá az ajtó borításait és ettől félnek. A vezetékelés, elektronika oldalát értenék, van, aki a ventilátor kapcsolóját szerelte be nekem fél óra alatt az utastérbe (nem ennél az autónál), szóval segítőim lennének, de nem tudom, mit merjek rájuk bízni és mit inkább egy hivatalos szakemberre.



2019. máj. 30. 14:32
 1/8 anonim ***** válasza:
50%
Tolató radar "filléres" dolog, de a másik kettő többe kerülne, mint amennyit az autód ér, és az autó piaci értékét csak minimális mértékben növelnl.
2019. máj. 30. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
51%

A multimédiás és kényelmi extrákat általában könnyű megoldani - ma már 100.000 forint alatt osztogatják az új autókéval megegyező tudású Android meg Windows CE alapú kínai érintőkijelzős fejegységeket is.

Viszont a gépészeti előkészítést igénylő dolgokat - pl. a klímát, őszkerékkormányzást, adaptív futóművet és egyebeket képtelenség utólag beépíteni. Gyakorlatilag teljesen át kéne alakítani az autód motorterét, lehet, hogy ki is kéne szerelni bizonyos alkatrészeket, hogy hozzáférjenek mindenhez, hiányoznak a klímacsövek meg minden. Felesleges is ezzel próbálkozni.

2019. máj. 30. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Központi zár gondolom van benne most is, a távirányítás onnantól nem nagy kunszt, egy univerzális tolatóradar (Bár ocsmányul néz ki) szintén olcsóság.

Klíma már nehézkesebb. Nem írod melyik széria, minél újabb, annál bonyolultabb. Mindent bontottat összevadászni nehéz, beletákolva pedig sose lesz tökéletes.

Inkább el kell adni és klímás kocsit venni

2019. máj. 30. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Oké, akkor a klíma kiesett.


A tolatóradarnál az ár, minőség mennyire számít? Elvégre csak pittyegnie kell és semmi más. Csak mert láttam 8 ezerért is, meg 60 ezerért. Olyat is láttam, hogy vezeték nélküli, akkor itt hogyan működnek a dolgok?


A távirányítás akkor most költséges vagy nem? A beszereléséhez mennyire kell megbontani az autót és akkor lehetséges, hogy a gyári kulccsal használhassam?

2019. máj. 30. 15:15
 5/8 A kérdező kommentje:
Ilyenkor az egész zárat cserélik le vagy egy olyan műszert raknak bele, ami fogadva a távirányító jelét, kinyitja/bezárja az ajtókat?
2019. máj. 30. 15:16
 6/8 anonim ***** válasza:
Semmit nem cserélnek, egy vezérlő modul, amit rákötnek a meglévő, működő központi zárra, + 2 távirányítót kapsz, amit ráfűzöl a saját kulcsod kulcstartójára.
2019. máj. 30. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Értem, köszönöm szépen a segítséget!
2019. máj. 30. 15:31
 8/8 anonim ***** válasza:
Minél olcsóbb a tolatóradar, annál nagyobb a holttere, annál megbízhatatlanabb. Mondjuk egy Demszky-karót a jobbak sem feltétlenül fognak észrevenni...
2019. máj. 30. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!