Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell feljönni és...

Hogyan kell feljönni és lemenni a meredek, szűk garázsfeljárón? (Benzines ótó. Visszacsúszni nagyon nem kéne. )

Figyelt kérdés

Fel: 1-esbe rakom és felmegyek a majdnem a tetejéig. Ott megállok: kuplung, lábfék, üres és végül rögzítőfék, hogy körülnézzek jön-e gyalogos. Ha mehetek: kuplung, 1-es + fék. Kuplungot fogáspontig felengedem, féken továbbra is állok. Rögzítőféket alapállapotba visszarakom. Fékről ekkor gyorsan a gázra teszem át a lábam.


le: 1-esben, motorfékkel (vagyis semmilyen pedál nincs benyomva). Illetve ha meg kell állni a lejtőn, akkor kuplung+fék majd kézifék.


jó így?


2019. jún. 1. 22:04
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
0%
Jó bár nem tudom miért csak 1-esbe akarsz menni, mikor az csak elindulásra van
2019. jún. 1. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

"Fékről ekkor gyorsan a gázra teszem át a lábam."


Hát ezt én nem így csinálnám.. hanem: kézifék behúzva, lassú gázadás, autó már menni akar, ekkor kézifék lassan kienged miközben még több gáz, autó végül kint van.

Lejtőn mindig kézifékkel indulni! Ez a "gyorsan átteszem a lábam a gázra" történet felejtős..


Le: 1-es motorfék + fékpedál (szükség esetén).

2019. jún. 1. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Felfele felesleges üresbe raknod, elég ha benyomod a kuplungot és fékezel. Hogy lábfék vagy kézifék, az mindegy, csak kéziféket használva is kivitelezhető a dolog (kinek melyik szimpatikusabb).
2019. jún. 1. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

*Lejtőn mindig kézifékkel indulni!


Mármint lejtőn _felfelé_ (ha nem lenne világos), magyarán szólva: emelkedőn.

2019. jún. 1. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
Kézifékkel indulj el... ha nem vigyázok vagy nem vgy "gyors" vissza gurulhatsz és ha van mögötted valaki az ciki. Érrzni fogod amikor elég a gáz kuplung kombó és engedheted le a kézit és több gázt adv elindulsz. Csak ügyesen!
2019. jún. 1. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

3: "Hogy lábfék vagy kézifék, az mindegy"


Nem mindegy, mert amíg lábfékről átlépsz a gázra, a kocsi szépen elkezd visszagurulni.. ha neadj isten a nagy hirtelenségben még ráadásul nem is sikerül a gázra lépned, na akkor van gáz.. :)

2019. jún. 1. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
Fékről gyorsan nem ugrunk gázra. Kéziféket tartani amíg nem érzed, hogy fogod a kocsit a kuplungal, aztán kézifék ki és még egy kevés gáz és már kinn is vagy.
2019. jún. 1. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

Lefelé jó.

Felfelé feleslegesen húzod be a kéziféket.


Kezdőként a kézifékes indulást javaslom, ami így néz ki helyesen:

Fel: 1-esbe rakom és felmegyek a majdnem a tetejéig. Ott megállok (fék + kuplung, váltó marad 1-esben). Behúzom a kéziféket, annyira, hogy ne guruljon vissza. Lábfékről leszállok, kuplungot fogáspontig engedem, kicsi gázt adok. Amikor érzem, hogy indulna az autó, akkor a kéziféket lassan kiengedem.


Így egy centit sem fogsz hátragurulni.

2019. jún. 1. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
#6 Ha a kuplungot fogáspontnál tartod akkor megfogja a kocsit és nem gurul vissza.
2019. jún. 2. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Csak azt nem értem felfelé miért állsz a féken, azt csak addig nyomod, amíg megállsz aztán kézifék.
2019. jún. 2. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!