Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az új autók vagy a régebbiek...

Feketeruhasember kérdése:

Az új autók vagy a régebbiek a jobbak?

Figyelt kérdés

Tekintsünk el az autók korából adódó negatív ill pozitív dolgoktól.

Mit utálsz és mit szeretsz egyikben másikban?


2019. jún. 6. 11:39
1 2 3
 1/24 A kérdező kommentje:
Kilencvenes évek és korai 2000 res évek autói a régiek.
2019. jún. 6. 11:40
 2/24 anonim ***** válasza:
65%

ez nagyon relatív.

Pl. a régi MK4-es Supra egy legendás kocsi, teljesen odavagyok érte, az új megy egy szar Z4-es BMW Toyota jellel.

2019. jún. 6. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:

De itt egy ellenpélda.

A Régi E36 Coupe nem annyira szép, de egy újabb E92-es már jól néz ki és jobban is tetszik

2019. jún. 6. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
100%
Milyen szempontok alapján?
2019. jún. 6. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
100%
Ez ilyen "az én apukám erősebb" jellegű kérdés.
2019. jún. 6. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
100%
A wartburgnal nincs jobb
2019. jún. 6. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
100%

Az egyik autóm 2005-ös, a másik 2018-as. Nagyjából egy méret, egy kategória. Még lökettérfogatban is hasonlóak.

A 2005-ös nem tudom réginek számít-e. Akkor elég innovatív típus volt, sok újítással és elég jó felszereltséggel. Valószínűleg ennek is köszönhető hogy a 2018-ast nem érzem semmilyen szempontból űrhajónak, a régebbihez képest. Minden kicsit jobb, minden kicsit finomabb persze. Pl a középkonzoli kijelző sokkal jobb felbontású, a színek is jobbak. De nincs köztük nagy szakadék.

Amiért az újabb autókat általában jobban szeretem:

- Kényelmesebb, ergonomikusabb

- Halkabb

- Alacsonyabb fogyasztás

- Az alacsonyabb fogyasztás ellenére jobban megy

- Egy Euro6-es autónál legyen dízel vagy benzines, nem kell félni a kitiltásosditól.

- Biztonságosabb

- Legtöbbször már egy alsó-középkategóriás autó is galvanizált karosszériával készül. Ezért annyira nem hajlamosak rozsdásodni mint a régebbiek.

- Ha valóban új autóról beszélünk, jó pár évig a kötelező szervizeken kívül nem érhet váratlan zsebbenyúlós történet a garancia miatt.

- Fejettebb multimédiás fejegységek gyárilag. Nem kell utólag barkácsolni, ha USB-ről, SD-kártáyról, netán bluetoothról szeretnék zenét hallgatni.

- Stb.


Az ellenérv az szokott lenni, hogy de hát egy régi autót mennyivel olcsóbb fenntartani, olcsóbb az alkatrész, jobban hozzáférhető, szerelhető minden. Sok plusz kényelmi dolog nincs benne, ami ennek következtében nem is tud elromlani.

És ez is igaz. Ugyanakkor én el tudom fogadni, hogy a sok plusz kényelmi és egyéb szolgáltatás nincs ingyen. Ha valami elromlik, akkor költeni kell rá. Ettől még nem dőlök a kardomba. Valamit valamiért. Ha annyira az számítani, hogy minél egyszerűbb és olcsóbb legyen, minden mást szorítsunk a háttérbe, akkor a mai napig lovaskocsival járnánk.

2019. jún. 6. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:

Értelmezhetetlen, mit értünk a jobb alatt.


Egy mai autó elmegy több 100 ezer kilométert megbontás nélkül. Cserébe csak szervizben tudod javíttatni. Ellenben egy régi Trabant, Skoda simán ott hagyott az út szélén bármikor, cserébe a csomagtartóban volt hozzá csere alkatrészed amit magad cseréltél.

2019. jún. 6. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
56%
Az sem mindegy, hogy egy fapados tömegautót nézünk vagy egy prémium márkát ami 10+ év után is többet ad az átlagnál.
2019. jún. 6. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 A kérdező kommentje:

Garancia nem számit, ha kicsit nyakatekertebben fogalmazom meg a kérdéat akkor úgy mondanám hogy összéhasonlításkor az új és régebbi autónak is az új állapotát vesszük alapul vagy ha nem új akkor azonos elhasználódási tényezők mellett.


Ha az én véleményemre is kíváncsiak vagytok akkor ani nekem tetszik az új autókban: multimédia már valóban nagyon szépen integrálva van az elektronikai rendszerben tehát nem kell vele mókolni mint régen. A kisebb fogyasztás is tetszik. Meg néhány autónak a kinézete tetszik jobban ha újabb.


Ami nem tetszik: minden ki van hegyezve a végletekig, a motorok bonyolultabbak több a meghibásodási lehetőség valószínűleg többször is van baj vele mint egy akármilyen jól bevált szívó benzin motorral. A javítás drágább..több alkatrész melyek közt olyan is van ami nem azért van benne a kocsiban mert egy kulcsfontosságú eszköz a fogyasztás a menetdinamika vagy a futómű szempontjából..pl részecskeszűró, adblue rendszer stb. Nem szívesen adok ki ilyenre pénzt ha javítani kell. Ezért lehet utálni meg megvetni lehülyézni de nem.

Nem tetszik a downsize ing. Ezek a motorok szerintem nem bírnak annyi km t bontás nélkül. És ki jár ezzel is rosszabbul? Én.

2019. jún. 6. 14:38
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!